Μια πρόταση που έχει στόχο να μας χαρίσει μια μουσική διαδρομή υψηλής αισθητικής, τις δυο πρώτες Κυριακές του Μαρτίου. Η μελωδικότητα των ήχων και η δεξιοτεχνία του Κύπριου πιανίστα έγιναν η αφορμή να κερδίσει την προσοχή του ακροατή και να αποσπάσει σημαντικές κριτικές που αναδεικνύουν και υπογραμμίζουν το ταλέντο του:
‘Περιζήτητος, γιατί δεν είναι απλώς ένας εξαιρετικός πιανίστας αλλά μουσικός με προσωπικότητα, «μάστορας» στις ενορχηστρώσεις και περίφημος ντράμερ. Όλα αυτά όμως, δεν θα μπορούσαν να επενδύονται μόνο στη μουσική των άλλων. Ο τρίτος προσωπικός του δίσκος επιβεβαιώνει πως είναι και καλός συνθέτης. Δημιουργός με αίσθημα, κινηματογραφική ματιά και αφήγηση που συγκινεί’. Γιώτα Συκκά, Κυριακάτικη Καθημερινή, 11/02/2012
Παίζουν οι μουσικοί:
Δημήτρης Χουντής: σοπράνο σαξόφωνο Sergiu Nastasa: βιολί
Susan Norton: τσέλο Βαγγέλης Ζωγράφος: κοντραμπάσο Καλλίστρατος Δρακόπουλος: τύμπανα
Σταύρος Λάντσιας-Βιογραφικό
Το μουσικό του ταξίδι ξεκινάει με σπουδές στο κλασσικό πιάνο και τη θεωρία μουσικής στο Ελληνικό Ωδείο Λευκωσίας. Ενήλικας πια, παίρνει την απόφαση να πάει στη Βοστώνη όπου παίρνει το δίπλωμα ενορχήστρωσης από το Berklee College of Music. Η μεγάλη του αγάπη για τη μουσική στο σινεμά τον ωθεί να παρακολουθήσει μαθήματα σύνθεσης μουσικής για τον κινηματογράφο, κάτι που διαφαίνεται σε κάθε μελωδική σύνθεσή του μέχρι σήμερα.
Η επιστροφή του από την Αμερική τον βρίσκει στη Αθήνα, ανάμεσα σε σημαντικούς καλλιτέχνες της ελληνικής μουσικής σκηνής Το 1998 ξεκινάει ένα “παράλληλο” ταξίδι μαζί με τους διακεκριμένους μουσικούς Γιώτη Κιουρτσόγλου και David Lynch. Οι τρεις τους δημιουργούν το group Human Touch και μαζί κυκλοφορούν δύο δισκογραφικές δουλειές (“Human Touch”, 1998 & “Movin”, 2005) με δικές τους συνθέσεις και συμμετέχουν σε φεστιβάλ Jazz στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σήμερα μετρά ήδη την επιτυχία δυο προσωπικών δίσκων: η “Επιστροφή” (1999) η οποία λαμβάνει εξαιρετικές κριτικές και “Το Ταξίδι Μιας Νότας” (2002) με ανάλογη ανταπόκριση:
‘Η «Επιστροφή» είναι δίσκος σπάνιας οργανικής ευαισθησίας. Τέτοια μουσική σπάνια ηχογραφείται και ακόμη πιο σπάνια ακούγεται (στα μέρη μας)’. Σπήλιος Λαμπρόπουλος, Περιοδικό ΔΙΦΩΝΟ, Δεκέμβριος 1999
‘Ένας από τους καλύτερους ορχηστρικούς δίσκους των τελευταίων χρόνων είναι «Το ταξίδι μιας νότας» του συνθέτη Σταύρου Λάντσια. Η ενασχόληση του με τα διάφορα όργανα και η συνθετική του δεινότητα τον τοποθετούν σε έναν δημιουργό υψηλού επιπέδου και άξιο εκπρόσωπο της νέας γενιάς της μουσικής δημιουργίας. Ανθή Ακαρέπη, ΤΗΛΕΘΕΑΤΗΣ 24/05/02
Το Ημερολόγιο Ονείρων κυκλοφόρησε στα τέλη του 2011. Είναι το αποτέλεσμα μιας φιλόδοξης παραγωγής στην οποία συμμετέχουν ο Αμερικανός διεθνούς φήμης μουσικός Peter Erskine (τύμπανα) και ο Δανός Lars Danielsson (κοντραμπάσο). Η παραγωγή ξεκίνησε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με την συμμετοχή της ορχήστρας Καμεράτα και ολοκληρώθηκε στο Los Angeles με την συμβολή του βραβευμένου με Grammy ηχολήπτη Rich Breen.
“Το “Ημερολόγιο Ονείρων” ξεκίνησε σαν ένα σημειωματάριο μουσικών ιδεών. Μελωδίες που τις αισθάνθηκα σαν τα όνειρα που βλέπουμε, μα όταν ξυπνάμε δεν θυμόμαστε ακριβώς, σαν αναμνήσεις ονείρων που δεν ήθελα να ξεχαστούν. Επιθυμία μου, να συγκινηθώ απο το μουσικό αποτέλεσμα που ευχόμουν με την σειρά του να συγκινήσει τους μουσικούς και τελικά εσάς, τους ακροατές!” Σταύρος Λάντσιας.