Καρύδη, Ματσούκα, Σολωμού: Crash test για την πιο καυτή παρουσία στο θέατρο! (hot pics)
Είναι γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε ότι πολλοί ηθοποιοί αφήνουν την τηλεόραση και γυρίζουν στο θέατρο, κατά τον τρόπο που –υποτίθεται- οι αστοί θα άφηναν τις πόλεις και θα επέστρεφαν στην επαρχία. Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι προφανής. Τα τηλεοπτικά κανάλια έχουν κλείσει τις κάνουλες και το πολυσυλλεκτικό- αν και φτωχό- ελληνικό θέατρο, φαντάζει ως η μόνη διέξοδος για τους ηθοποιούς.
Ως εκ τούτου, παρατηρούμε αυτήν την περίοδο ότι τρεις από τις πιο hot ελληνικές παρουσίες, οι οποίες είχαν πολύ πετυχημένες παρουσίες σε ελληνικά σίριαλ, να συμμετέχουν σε θεατρικές παραστάσεις, δίνοντας glamour στη θεατρική ζωή της πόλης. Αναφερόμαστε στην Δήμητρα Ματσούκα (Μια πορνογραφική σχέση), τη Σμαράγδα Καρύδη (Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης) και τη Μαρία Σολωμού (Πήρε τη ζωή της στα χέρια της).
Με βάση αυτήν την ευτυχή συγκυρία, θεωρούμε χρήσιμο να κάνουμε μία σύγκριση ανάμεσα στις 3 ντίβες. Σκοπός μας δεν είναι να αναδείξουμε την «μις ελληνικό θέατρο» για το 2012, αλλά να μετρήσουμε τη σημαντικότητά τους στο χώρο, μέσα από πέντε διαφορετικά κριτήρια.
1) Συμμετοχή στην καλύτερη παράσταση: Κερδίζει η Καρύδη με διαφορά χάρη στις «γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης» του Αλμοδόβαρ. Η παράσταση αυτή απέχει πολύ από τις άλλες δύο. Η «πορνογραφική σχέση» και το «πήρε τη ζωή της στα χέρια της» είναι συμπαθητικά έργα, αλλά δεν έχουν τίποτα από την φρενίτιδα και την σκηνοθετική άποψη, την πρωτοτυπία και την αισθητική ανωτερότητα του κινηματοθεατρικού σύμπαντος της παράστασης του Γιάννη Κακλέα.
2) Καλύτερη ηθοποιός: Κατά τη γνώμη μου καμία από τις τρεις ηθοποιούς δεν πλησιάζει σε επίπεδο σημαντικές ηθοποιούς του θεάτρου, όπως η Γουλιώτη, η Σαουλίδου, η Πρωτόπαππα, η Καρβούνη, η Ναυπλιώτη. Παρ’ όλ’ αυτά δεν θα καταλήξουμε στο ισοπεδωτικό ότι και οι τρεις είναι το ίδιο μέτριες. Υπάρχουν διαφορές. Θεωρώ ότι η Μαρία Σολωμού είναι η πιο καλή ηθοποιός από τις τρεις. Χωρίς να ενθουσιάζει, παίζει απλά, μπαίνει στο πνεύμα του ρόλου και είναι επαρκώς πειστική. Η Δήμητρα Ματσούκα, από την πλευρά της, έχει τεχνικές αδυναμίες κι έχει υιοθετήσει μια μανιέρα παιξίματος, την οποία δύσκολα εγκαταλείπει. Ωστόσο, είναι καλύτερο να έχεις μια μανιέρα από το να μην έχεις τίποτα, όπως η Σμαράγδα Καρύδη, η οποία με τον τρόπο που παίζει, νομίζεις ότι βαριέται την υποκριτική. Μου είναι πολύ δύσκολο να ξεχάσω την ερμηνεία της στον Οθέλλο το καλοκαίρι, μια παράσταση που ήταν μια συνολική αποτυχία, στην οποία όμως και η ίδια συνέβαλε τα μέγιστα!
3) Πιο σέξι παρουσία: Αν και είναι όμορφες και οι τρεις –και αυτός είναι ο λόγος που κάνουν καριέρα- προσωπική μου επιλογή είναι η Δήμητρα Ματσούκα. Επίσης, η Ματσούκα έχει κάνει την πιο αποκαλυπτική εμφάνιση από τις τρεις, στην Πορνογραφική σχέση. Αυτό την καθιστά και αντικειμενικά την πιο hot.
4) Συνέπεια στο χώρο: Εδώ κερδίζει η Σολωμού, η οποία μοιάζει να δοκιμάζει πράγματα, που έχουν μια καλλιτεχνική ουσία, ενώ είναι στα μέτρα της. Τη Ματσούκα δεν την έχω δει αρκετά, για να μπορώ να την κρίνω, ενώ η Καρύδη μου φαίνεται ότι απλώς ψάχνει επιλογές με εμπορική δυναμική.
5) Εμπορικότητα: Η Καρύδη δείχνει ότι τραβάει περισσότερο τον κόσμο στο θέατρο από ό,τι οι άλλες δύο. Είτε επειδή είναι καλύτερη στις δημόσιες σχέσεις, είτε επειδή αρέσει περισσότερο στον κόσμο, είτε επειδή συμμετέχει σε πολυπληθείς θιάσους, μαζί με άλλους τηλέ-αστέρες…
Γιώργος Σμυρνής