Θεατρίνοι και διαφημίσεις: Όταν ο Δεντάκης ζήλεψε το Μαυροματάκη
Η μεγάλη επιτυχία της πρώτης διαφήμισης του Μαυροματάκη ως καντινιέρη στην Cosmote, καθώς και η αναγνωρισιμότητα που επέφερε στον ηθοποιό, άνοιξε την όρεξη και σε άλλους ανθρώπους του θεατρικού χώρου. Κι έτσι βλέπουμε και τον Παντελή Δεντάκη, ηθοποιό και σκηνοθέτη του θεάτρου, να πρωταγωνιστεί σε διαφήμιση της Wind, κάνοντας τον ληστή.
Στην πολύ γνωστή διαφήμιση της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, ο Παντελής Δεντάκης είναι ο οργανωτής μιας ληστείας για γέλια και για κλάματα. Υπάρχουν μεγάλα προβλήματα επικοινωνίας, τόσο μεταξύ των ληστών μεταξύ τους, όσο και των ληστών με τους πελάτες της τράπεζας. Κι επειδή οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας παρέχουν επικοινωνία, με κάποιο τρόπο, το διαφημιζόμενο προϊόν επιλύει αυτό το πρόβλημα.
Απ’ ό,τι φαίνεται, η επιτυχία του Μανώλη Μαυροματάκη κάνει και τις διαφημιστικές να ψάχνουν θεατρικούς ηθοποιούς για τα σποτ, αλλά ίσως και τους ίδιους τους θεατρίνους να αναζητούν την αναγνωρισιμότητα (και τα οικονομικά οφέλη) από μία πετυχημένη διαφήμιση. Όπως έχει πει ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, μπορεί ένας ηθοποιός να μετατρέψει την διαφήμιση σε ρόλο.
Είχα γράψει και στο παρελθόν για το θέμα των διαφημίσεων, με αφορμή την επιτυχία του Μαυροματάκη, παρουσιάζοντας τις ομοιότητες αυτών των κωμικών διαφημίσεων με τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο. Η διαφήμιση με τον ληστή Δεντάκη, περιέχει στοιχεία περισσότερο από τις βιντεοταινίες της δεκαετίας του 80, όπως το cult πλέον “The… κόπανοι” του Γιώργου Κωνσταντίνου.
Ο Παντελής Δεντάκης πέρσι έπαιζε στο Θερμοκήπιο του Πίντερ, σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή, φέτος σκηνοθέτησε τον “Συγγραφέα” του Κράουτς στο θέατρο Νέου Κόσμου και θα παίζει και στην παράσταση με τον προσωρινό τίτλο “Ψευδαισθήσεις” της Κ. Ευαγγελάτου στο θέατρο Κυκλάδων.
Γιώργος Σμυρνής