Από έναν καταυλισμό Αλβανοτσιγγάνων στην καρδιά της Αθήνας, με πανοραμική θέα στον Παρθενώνα, χωρίς όμως νερό και ρεύμα, ως τα πρωτόγονα χυτήρια του Ασπρόπυργου και τις μεγάλες ελληνικές χαλυβουργίες και από εκεί ως κάποια ζώνη ανοικοδόμησης στο Λίβανο, η ταινία ακολουθεί τις κερδοφόρες διαδρομές του scrap και το παγκοσμιοποιημένο ταξίδι του χρήματος σε αντίστιξη με τις μονότονες διαδρομές των ηρώων της στους σκουπιδοτενεκέδες της Αθήνας. 7 συλλέκτες scrap, ανάμεσά τους και ένα παιδί είναι οι πρωταγωνιστές της Πρώτης Ύλης. Θα τους δούμε να ταΐζουν με φτηνή πρώτη ύλη τα καμίνια των χαλυβουργιών. Να πλουτίζουν μια αλυσίδα μεσαζόντων. Να κρατούν μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες όμοιούς τη φωτιά της ανακύκλωσης αναμμένη και το πάθος αυτού του κόσμου για την παραγωγή νέων αγαθών άσβεστο. Για όλα αυτά, οι πρωτόγονοι αυτοί χειρώνακτες θα έχουν κερδίσει ένα πιάτο φαΐ και το δικαίωμα, από τις σπηλιές τους, να γίνονται περιστασιακά και εφήμερα θεατές μιας δυτικής μεγαλούπολης που διογκώνεται αδιάκοπα γύρω τους…
Ο Χρήστος Καρακέπελης, που είχε ξεχωρίσει με «Το Σπίτι Του Κάιν», χωρίς να παρεμβαίνει με αφήγηση, διακριτικά αλλά επίμονα, παρακολουθεί τις ζωές των αντι-ηρώων του, ρίχνοντας φως σε μια άγνωστη ‘φυλή’ της Αθήνας και αποκαλύπτοντας τις υπόγειες διαδρομές ενός ολόκληρου συστήματος. Ενδιαφέρον σαν θέμα, ολοκληρωμένο αισθητικά και με πολύ δουλειά πίσω του, είναι ένα από τα πιο αξιόλογα ελληνικά ντοκυμαντέρ που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.
Θοδωρής Τσιάτσικας