MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ X
30 Χρόνια χωρίς την Μελίνα Μερκούρη: Μεγάλη συναυλία στο Christmas Theater
Από 25/11/2024 έως 25/11/2024
André Rieu: Ο βασιλιάς του Βαλς στην Αθήνα με τη νέα του φαντασμαγορική παράσταση
Από 14/03/2025 έως 14/03/2025
Arcadi Volodos: O «ποιητής των πλήκτρων» σε έργα Liszt, Schubert και Schumann στο Μέγαρο
Από 03/12/2024 έως 03/12/2024
Carminho: Η νέα ιέρεια του fado για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 19/02/2025 έως 19/02/2025
EDEN Parties: Ο Hunee στο Ωδείο Αθηνών
Από 24/11/2024 έως 24/11/2024
Ejekt Festival 2025: Οι Green Day για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 06/07/2025 έως 06/07/2025
Guitar Experience 2024: Η μεγάλη γιορτή της ηλεκτρικής κιθάρας στο Piraeus Club Academy
Από 28/11/2024 έως 28/11/2024
H Mάρθα Φριντζήλα φέρνει το ολόφρεσκο Kubara Project στο Κύτταρο
Από 02/12/2024 έως 30/12/2024
H Stella Rose για πρώτη φορά στην Αθήνα
Από 22/11/2024 έως 22/11/2024
H Νεφέλη Φασούλη στο Κύτταρο
Από 27/12/2024 έως 27/12/2024
Kovacs: Στην Ελλάδα για δύο live σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 14/12/2024 έως 15/12/2024
Maruja: Το jazz punk συγκρότημα από το Μάντσεστερ έρχεται στo Gazarte
Από 13/12/2024 έως 13/12/2024
Peter Hammill: Ο πατριάρχης της progressive rock σκηνής έρχεται στο Ωδείο Αθηνών
Από 24/01/2025 έως 25/01/2025
Release Athens 2025: Οι Fontaines D.C. το καλοκαίρι στην Ελλάδα
Από 27/06/2025 έως 27/06/2025
Release Athens 2025: Οι Idles έρχονται στην Πλατεία Νερού
Από 18/06/2025 έως 18/06/2025
The Murder Capital στο Gagarin 205
Από 30/05/2025 έως 30/05/2025
Tο Nemo έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 12/03/2025 έως 12/03/2025
Ute Lemper: Η μεγάλη ντίβα επιστρέφει στην Ελλάδα για μία παράσταση στο Θέατρο Παλλάς
Από 03/02/2025 έως 03/02/2025
Γέφυρες: Μια μαγική βραδιά συμφωνικής μουσικής στο Ωδείο Αθηνών
Από 23/11/2024 έως 23/11/2024
Γιάννης Κότσιρας και Μίλτος Πασχαλίδης ξανά μαζί στο VOX
Από 02/11/2024 έως 24/11/2024
Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου μαζί 34 χρόνια μετά - Πότε ξεκινούν τις εμφανίσεις
Από 05/12/2024 έως 27/12/2024
Δήμητρα Κωστίκα και Μαρία-Ισμήνη Αναστασιάδου: Δύο κορυφαίες της ΕΛΣΟΝ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Από 08/12/2024 έως 08/12/2024
Δημήτρης Ζερβουδάκης και Μελίνα Κανά στο Σταυρό του Νότου
Από 02/11/2024 έως 30/11/2024
Η Amelie Lens και η ΚΙ/ΚΙ στην Αθήνα για ένα techno υπερθέαμα
Από 23/11/2024 έως 23/11/2024
Η Ana Carla Maza στο Θέατρο Παλλάς για ένα ταξίδι στην κουβανέζικη κουλτούρα
Από 10/02/2025 έως 10/02/2025
Η Lou Is στο Faust
Από 29/11/2024 έως 29/11/2024
Η Tarja και Marko Hietala ζωντανά στο Gagarin
Από 08/04/2025 έως 08/04/2025
Η Ιουλία Καραπατάκη επιστρέφει στο Σταυρό του Νότου
Από 08/11/2024 έως 13/12/2024
Η Λυρική τιμά τον Γιάννη Κωνσταντινίδη – Κώστα Γιαννίδη με ένα μοναδικό αφιέρωμα στην Εναλλακτική Σκηνή
Από 10/11/2024 έως 23/11/2024
Η Μουσική που κάνει τη Σιωπή και Κλαίει: Το μουσικό έργο του Δημήτρη Μαραμή στη Γερμανική Εκκλησία Αθηνών
Από 30/11/2024 έως 30/11/2024
Η εκρηκτική Beth Hart στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Από 22/07/2025 έως 22/07/2025
Κ. Βήτα: Ο ποιητής της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής στον Σταυρό του Νότου
Από 25/11/2024 έως 09/12/2024
Μαργαρίτα Ζορμπαλά και Μαρία Παπαγεωργίου τιμούν γυναίκες δημιουργούς στο Θέατρο Άλσος
Από 03/11/2024 έως 01/12/2024
Ο Barry Adamson στο Piraeus Club Academy
Από 07/02/2025 έως 08/02/2025
Ο Seba Campos ζωντανά με την μπάντα του στο Gazarte Ground Stage
Από 30/11/2024 έως 30/11/2024
Ο Γάλλος Slimane που συγκλόνισε την Eurovision έρχεται στην Αθήνα
Από 15/02/2025 έως 15/02/2025
Ο Γιώργος Περρής φέρνει "την πιο ωραία εποχή του χρόνου" στο Παλλάς
Από 18/12/2024 έως 18/12/2024
Ο Γιώργος και ο Νίκος Στρατάκης γιορτάζουν στον Σταυρό του Νότου Club
Από 22/11/2024 έως 10/01/2025
Ο Δημήτρης Μητσοτάκης και ο Σπύρος Γραμμένος στο Σταυρό του Νότου club
Από 16/11/2024 έως 23/11/2024
Ο Κώστας Τουρνάς και ο Γιάννης Ζουγανέλης τα Σάββατα στο Θέατρο Άλσος
Από 09/11/2024 έως 30/11/2024
Ο Σπύρος Παρασκευάκος και η Cilia Katrali στον Σταυρό του Νότου Plus
Από 26/11/2024 έως 26/11/2024
Ο Χρήστος Θηβαίος φέρνει το "Ημερολόγιό" του στο Θέατρο Άλσος
Από 08/11/2024 έως 22/11/2024
Ο θρύλος της σύγχρονης τζαζ Kamasi Washington στο City Theater
Από 29/04/2025 έως 29/04/2025
Οι 1000mods επιστρέφουν στο Floyd
Από 21/12/2024 έως 21/12/2024
Οι Amyl & The Sniffers έρχονται το φθινόπωρο στο Floyd
Από 29/11/2024 έως 29/11/2024
Οι Antimatter γιορτάζουν 25 χρόνια μουσικής στο Piraeus Club Academy
Από 01/03/2025 έως 01/03/2025
Οι Dool έρχονται με τους Church of the sea, στο An club
Από 22/11/2024 έως 22/11/2024
Οι Dream Theater γιορτάζουν 40 χρόνια πορείας στο Release Athens 2025
Από 23/07/2025 έως 23/07/2025
Οι Fundracar σε περιοδεία – Φινάλε τον Δεκέμβριο στο Gagarin 205
Από 25/10/2024 έως 13/12/2024
Οι Ghostface Killah και Inspectah Deck των Wu-Tang Clan στην Αθήνα
Από 23/11/2024 έως 23/11/2024
Οι Gojira στο Release Athens 2025
Από 19/07/2025 έως 19/07/2025
Οι Hooverphonic στην Ελλάδα για τα 25 χρόνια του The Magnificent Tree
Από 16/04/2025 έως 17/04/2025
Οι La Femme επιστρέφουν στην Αθήνα για ένα ατελείωτο πάρτυ
Από 24/05/2025 έως 24/05/2025
Οι Onirama στον Σταυρό του Νότου Plus
Από 02/11/2024 έως 30/11/2024
Οι Puressence στο Floyd Live Music Venue
Από 14/12/2024 έως 14/12/2024
Οι The Last Drive στο Gagarin
Από 14/03/2025 έως 22/03/2025
Οι Σκιαδαρέσες προσγειώνονται ξανά στον Σταυρό του Νότου Club μετά το sold out
Από 20/11/2024 έως 04/12/2024
Οι Χατ Τρικ αποχαιρετούν τη χρονιά στο Piraeus Club Academy
Από 20/12/2024 έως 21/12/2024
Τα τραγούδια της Σωτηρίας: Η Χριστίνα Μαξούρη συναντά ξανά τη Σωτηρία Μπέλλου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Από 21/10/2024 έως 16/12/2024
Το American Dream Jazz Sextet του Joris Teepe στο Half Note Jazz Club
Από 22/11/2024 έως 25/11/2024
Κλασική

Η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής

Την Κυριακή 29 & Δευτέρα 30 Απριλίου, (και ένα μοναδικό κυριακάτικο πρωινό για τους μικρούς φίλους της μουσικής – υπό τη διεύθυνση του Αντόνιο Παπάνο Κυριακή 29 Απριλίου, 11.30π.μ.) στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης, μια από τις καλύτερες και παλιότερες ορχήστρες του κόσμου επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής.

author-image Γιώργος Σμυρνής

Μια από τις καλύτερες και παλιότερες ορχήστρες του κόσμου επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής, δυο σχεδόν χρόνια μετά από την εμφάνισή της με τον Ρικάρντο Μούτι, σε ένα μεγάλο μουσικό γεγονός που μέσω της ζωντανής αναμετάδοσης στον Κήπο του Μεγάρου, απόλαυσαν χιλιάδες κόσμου.

Η Φιλαρμονική της Βιέννης προτείνει αυτή τη φορά δύο συναυλίες, με δυο αστέρες μαέστρους, διαφορετικού ύφους και ιδιοσυγκρασίας: Αντόνιο Παππάνο και Κρίστιαν Τήλεμαν και ένα πρόγραμμα με έμφαση στον ρομαντισμό και τον κλασικισμό, αλλά και με ένα ενδιαφέρον άνοιγμα στη σύγχρονη συνθετική δημιουργία.

Το πρόγραμμα της Κυριακής (29/4) περιλαμβάνει τη Συμφωνία αρ. 22, «Ο Φιλόσοφος» του Γιόζεφ Χάιντν, το ‘Teufel Amor’ του Γεργκ Βίντμαν, έργο-παραγγελία της Ορχήστρας και την Συμφωνία αρ. 4 του Γιοχάνες Μπραμς. Διευθύνει ο Αντόνιο Παπάνο.

Την επομένη, (30/4) υπό τη διεύθυνση του Κρίστιαν Τήλεμαν η Ορχήστρα θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στον Ρόμπερτ Σούμαν: Εισαγωγή, Σκέρτσο & Φινάλε, έργο 52, Συμφωνία αρ. 1, έργο 38, Φαντασία για βιολί (με σολίστ τον Ράινερ Κυχλ), έργο 131 και Συμφωνία αρ. 4.

Η επιλογή των δύο μαέστρων, του Βρετανο-Ιταλού Αντόνιο Παπάνο και του Γερμανού Κρίστιαν Τήλεμαν, δημιουργεί προκλητικές προσδοκίες. Πρόκειται για δύο συνομήλικους μουσικούς με απόλυτα διαφορετικές αντιλήψεις και προσεγγίσεις στη μουσική και το ύφος των εκτελέσεων. Τολμηρός, ανατρεπτικός και επικοινωνιακός ο Παπάνο, εσωστρεφής, παραδοσιακός και αφοσιωμένος στην αυστρογερμανική ρομαντική μουσική ο Τήλεμαν. Μαζί του στη συναυλία την αφιερωμένη στον Σούμαν, ο κορυφαίος Αυστριακός βιολονίστας, Ράινερ Κύχλ. Η ορχήστρα δηλώνει με τους δύο διάσημους αρχιμουσικούς τη σημερινή της ταυτότητα: διάθεση για αλλαγές και συνέπεια στην παράδοση και την ιστορία της.

Οι συναυλίες που θα πραγματοποιηθούν στις 29 και 30 Απριλίου στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης είναι ενταγμένες στη δημοφιλή Σειρά «Μεγάλες Ορχήστρες – Μεγάλοι Μαέστροι».

Η Φιλαρμονική της Βιέννης είναι γέννημα-θρέμμα του μεγάλου κέντρου της μουσικής και έχει ταυτίσει την ύπαρξή της με την πόλη που όριζε τους μουσικούς κανόνες επί αιώνες. Είναι 160 ετών, άμεσα συνδεδεμένη με την ευρωπαϊκή κλασική παράδοση, ένας ισχυρός θεσμός με στενές και ιδιοσυγκρασιακές σχέσεις με μαέστρους, συνθέτες και μουσικούς. Ο Ρίχαρντ Βάγκνερ, ο Ρίχαρντ Στράους, ο Γκούσταβ Μάλερ, ο Γιοχάνες Μπραμς, συνέδεσαν το όνομά τους μαζί της και οι σημαντικότεροι διευθυντές ορχήστρας έχουν ανέβει στο απαιτητικό αυτό πόντιουμ.

Ο Αντόνιο Παπάνο, επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής ένα χρόνο μετά την πρώτη του επίσκεψη με την Ορχήστρα της Αγίας Καικιλίας της Ρώμης. Γεννημένος στο Λονδίνο το 1959, γιός Ιταλών μεταναστών, κατέχει σήμερα δυο σημαντικές θέσεις, που σχετίζονται με τη διπλή καταγωγή του: Μουσικός Διευθυντής της Βασιλικής Όπερας του Κόβεντ Γκάρντεν και της Ορχήστρας της Σάντα Τσετσίλια της Ρώμης. Προηγήθηκαν η Νορβηγική Όπερα του Όσλο και το Theatre Royal de la Monnaie των Βρυξελών και το εντυπωσιακό του ντεμπούτο στην Κρατική Όπερα της Βιέννης με τον Ζήγκφριντ του Βάγκνερ, όταν χρειάστηκε να αντικαταστήσει τον Κρίστοφ φον Ντονάνυ.

Έγινε γρήγορα περιζήτητος και τα μεγάλα λυρικά θέατρα και οι ορχήστρες του κόσμου του άνοιξαν εύκολα τις πόρτες τους: Μετροπόλιταν Όπερα και Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης, Συμφωνικές του Σικάγου και της Βοστώνης, Κοντσέρτχεμπάου του Άμστερνταμ, Φιλαρμονική του Βερολίνου, Συμφωνική του Λονδίνου, Φεστιβάλ του Μπάιροϊτ. Λίγο πριν εμφανιστεί στην Αθήνα, στις 13 Απριλίου, ο Αντόνιο Παπάνο θα διευθύνει την Φιλαρμονική της Βιέννης στο Κοντσέρτχάους της Βιέννης, με το ίδιο πρόγραμμα.

Ελάχιστοι διευθυντές ορχήστρας είναι τόσο ανοιχτοί στην εξερεύνηση της μουσικής, όσο ο Αντόνιο Παπάνο και ακόμα λιγότεροι τολμούν να προκαλέσουν το παραδοσιακό ύφος μιας ορχήστρας και να την εκθέσουν σε ανοίκειες αναζητήσεις. Ο τρόπος που διευθύνει είναι απολαυστικός, με φρεσκάδα και το κέφι του και η οργανική του σχέση με τη μουσική κάνουν κάθε εμφάνισή του συναρπαστική.
Αγγλοσάξονας και Ιταλός, με σπάνιο επικοινωνιακό χάρισμα, ευχάριστος και ελκυστικός, ο Παπάνο είναι αυθεντικά τολμηρός, λατρεύει την όπερα και τους τραγουδιστές της, την κλασική, την μοντέρνα και τη τζαζ μουσική και έχει διαρκώς ανοιχτά τα αυτιά του στους σύγχρονους συνθέτες.

Ο Κρίστιαν Τήλεμαν γεννήθηκε κι αυτός το 1959 στο Βερολίνο, από οικογένεια φιλόμουσων. Ξεκίνησε ως πιανίστας δοκιμών στη Γερμανική Όπερα του Βερολίνου και το 1988 διορίστηκε Μουσικός Διευθυντής στην Νυρεμβέργη. Το 1997 επέστρεψε στην Όπερα του Βερολίνου ως Αρχιμουσικός, έμεινε εκεί για επτά χρόνια και από εκεί πήγε στη Φιλαρμονική του Μονάχου ως Μουσικός Διευθυντής. Από το καλοκαίρι του 2012 αναλαμβάνει τη θέση του Μόνιμου Αρχιμουσικού στην Στάατσκαπέλε της Δρέσδης.

Ο Τήλεμαν έχει μια βαθειά πίστη στις παραδοσιακές αξίες και θεωρείται ο κορυφαίος εκπρόσωπος της αυστρο-γερμανικής παράδοσης στη διεύθυνση ορχήστρας, στα πρότυπα του Βίλελμ Φούρτβένγκλερ και του Φον Κάραγιαν. Είναι ένας επιβλητικός μαέστρος, που έχει επιλέξει ως παράδειγμα την εποχή που οι μεγάλοι διευθυντές ορχήστρας απολάμβαναν απόλυτες εξουσίες και τιμές ημίθεων. Όπως και ο ίδιος λέει, «η δημοκρατία δεν έχει θέση στην ορχηστρική μουσική».
Σε μια σχετικά πρόσφατη έρευνα της γερμανικής εφημερίδας «Die Welt», ο Τήλεμαν κέρδισε τον τίτλο του πιο αγαπημένου μαέστρου του κοινού, με διπλάσιους ψήφους από τον Σερ Σάιμον Ρατλ και τον Μαρίς Γιάνσονς, που δουλεύουν και οι δύο στη Γερμανία, αλλά δεν είναι Γερμανοί και παραδοσιακοί.

Με μεγάλη αφοσίωση στον αυστρο-γερμανικό ρομαντισμό, ο Τήλεμαν έχει δώσει ερμηνείες με μεγαλοπρέπεια και ένταση και πολλές από τις ηχογραφήσεις του, όπως στον Βάγκνερ και τον Σούμαν, θεωρούνται συνταρακτικές. Με την Φιλαρμονική της Βιέννης έχει ηχογραφήσει σε CD και DVD όλες τις συμφωνίες του Μπετόβεν (Ντόιτσε Γκράμοφον).
Ο Αυστριακός βιολονίστας Ράινερ Κύχλ (1950) συνδέεται με τη Φιλαρμονική της Βιέννης από τα 20 χρόνια του και ως σολίστας έχει συνεργαστεί με μεγάλες ορχήστρες και μεγάλους μαέστρους (Καρλ Μπεμ, Κλάουντιο Αμπάντο, Λέοναρντ Μπέρνστάιν, Ρικάρντο Μούτι, Σάιμον Ρατλ κ.α.). Το 1973 δημιούργησε το Κουαρτέτο Κυχλ, που σήμερα είναι γνωστό ως Wiener Musikverein Quartett και έχει τη δική του σειρά κοντσέρτων στην Αίθουσα Μπραμς της Μουζίκφεράιν. Με πολλές διακρίσεις και με σημαντική δισκογραφία, ο Κυχλ παίζει με την «Chaconne» του Αντόνιο Στραντιβάρι του 1725, δάνειο της Εθνικής Τράπεζας της Αυστρίας.

Στη συναυλία της 29ης Απριλίου, ανάμεσα στον Χάιντν και τον Μπραμς θα παρουσιαστεί μια καινούργια σύνθεση του σύγχρονου Γερμανού συνθέτη και βιρτουόζου κλαρινετίστα, Γέργκ Βίντμαν, το «Teufel Amor», (Συμφωνικός Ύμνος με αφορμή τον Σίλερ) παραγγελία της Φιλαρμονικής της Βιέννης.
Γεννημένος στο Μόναχο το 1973 και με σπουδές στη σύνθεση και το κλαρινέτο στην Γερμανία και την Σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης, ο Βίντμαν είναι από τους πιο περιζήτητους σημερινούς συνθέτες. Μεγάλες ορχήστρες, όπως η Φιλαρμονικές του Βερολίνου και της Βιέννης, του έχουν παραγγείλει έργα και η συνθετική του γκάμα εκτείνεται σε πολλά είδη: μουσική δωματίου, σκηνικά έργα, όπως η πρώτη του όπερα «Das Gesicht im Spiegel» (Το Πρόσωπο στον Καθρέφτη) και ορχηστρικά μεγάλης κλίμακας. Τον Ιούλιο του 2009, στην παρισινή Όπερα της Βαστίλης, ανέβηκε η εγκατάσταση-όπερα «Am Anfang» (Στην Αρχή) με δική του μουσική που συνόδευε την εγκατάσταση του πολύ σπουδαίου Γερμανού εικαστικού, Άνσελμ Κίφερ.

Το 2012 είναι χρονιά με σημαντικές πρεμιέρες έργων του Βίντμαν: εκτός από την Teufel Amor, καινούργια κομμάτια για πιάνο του Γερμανού συνθέτη θα ερμηνεύσει ο Άντρας Σιφ στο Κάρνεγκι Χολ, τον Μάιο, ένα κοντσέρτο για πιάνο με τον Γεφίμ Μπρόνφμαν και την Φιλαρμονική του Βερολίνου με τον Σάιμον Ρατλ, τον Σεπτέμβριο και μια καινούργια όπερα με τον Κεντ Ναγκάνο στο πόντιουμ στην Βαυαρική Κρατική Όπερα του Μονάχου, τον Οκτώβριο.
«Όποιος ακούει για πρώτη φορά τη μουσική του Βίντμαν εντυπωσιάζεται από την αμεσότητα και την έντασή της. Οι ήχοι ξεσπούν σαν ασυγκράτητος χείμαρρος στα αυτιά του ακροατή», έγραψε πρόσφατα Γερμανός κριτικός.

Παράλληλα με τη συνθετική και λαμπρή σολιστική του καριέρα, ο Βίντμαν διδάσκει σύνθεση και κλαρινέτο στην Κρατική Ανώτατη Σχολή Μουσικής του Φράιμπουργκ.

Περισσότερα από ΜΟΥΣΙΚΗ