MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Όπερα

Yasou Aida! από την ομάδα Όπερες των Ζητιάνων στο Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη

Μια σύγχρονη διασκευή της όπερας Αΐντα του Τζουζέπε Βέρντι με τίτλο Yasou Aida!Η Αΐντα παρουσιάζεται στο το Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη στις 29-30 Ιουνίου και 1 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Η παράσταση είναι συμπαραγωγή της Neuköllner Oper με την εταιρεία μουσικού θεάτρου «Οι όπερες των ζητιάνων» και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

author-image Μάρη Τιγκαράκη

Το έργο Yasou Aida! επιχειρεί μια προσέγγιση των ελληνογερμανικών σχέσεων σε περίοδο οικονομικής και πολιτικής κρίσης διαμέσου της αναφοράς σε ένα από τα εμβληματικά έργα της αποικιοκρατικής περιόδου της Ευρώπης, την Αΐντα του Βέρντι. Στην Αΐντα, ο ηγεμονικός, αποικιακός λόγος του ύστερου 19ου αιώνα (οι «πολιτισμένοι» Αιγύπτιοι κατακτητές και οι «βάρβαροι» Αιθίοπες κατακτημένοι…) βρίσκεται σε πλήρη εκδίπλωση, «φυσικοποιημένος», θα έλεγε κανείς, διαμέσου της προβολής του σε ένα μακρινό αφρικανικό παρελθόν.

Στην εποχή μας, αντίστοιχα, παρατηρούμε να νομιμοποιείται η λήψη σκληρών πολιτικών αποφάσεων που επηρεάζουν άμεσα τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, διαμέσου της αναφοράς σε έναν, στην ουσία του, μετααποικιακό λόγο που βρίθει φαντασιακών αναπαραστάσεων (οι «εργατικοί» Βόρειοι και οι «τεμπέληδες» Νότιοι, οι «πειθαρχημένοι» Γερμανοί και οι «άσωτοι» Έλληνες…).

Το Yasou Aida! αναμετράται με ένα από τα σπουδαιότερα έργα της οπερατικής παραγωγής επιχειρώντας να προβάλει σ’ αυτό σύγχρονες ανησυχίες μιας περιόδου κρίσης. Δίνει, ταυτόχρονα, δεξιοτεχνικές λύσεις στο πρόβλημα της παρουσίασης ενός ογκώδους έργου με λίγα μέσα.

Η παράσταση παρουσιάστηκε αρχικά σε μια πολύ επιτυχημένη σειρά 23 παραστάσεων στη Neuköllner Oper του Βερολίνου τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2012, όπου την παρακολούθησαν 3.200 άτομα, και στη συνέχεια για 4 φορές στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης τον περασμένο Μάρτιο. Ο γερμανικός και ελληνικός Τύπος υπήρξαν στο σύνολό τους ενθουσιώδεις και η παράσταση κίνησε, επιπλέον, το ενδιαφέρον των διεθνών μέσων ενημέρωσης, με δημοσιεύματα σε Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία, Καναδά, Ισπανία, Πορτογαλία και Ρωσία.

Συντελεστές
Μουσική προσαρμογή-διεύθυνση: Χαράλαμπος Γωγιός
Κείμενο: Δημήτρης Δημόπουλος
Ιδέα-σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης
Σκηνικό-κοστούμια: Andrea Nolte
Δραματουργία: Bernhard Glocksin
Μουσική προετοιμασία: Χαράλαμπος Γωγιός, Lam Tran Dinh
Βοηθός σκηνοθέτη: Αγγελίνα Καρτσάκη
Βοηθός σκηνογράφου: Ayse Gülsüm Özel

Διανομή
Ελπίδα: Λυδία Ζερβάνου (30/6) / Ελπινίκη Ζερβού (29/6, 1/7)
Ράινερ Μες: Fabian Martino (29/6, 1/7) / Alexander Sascha Nikolić (30/6)
Άννα Ρις: Şirin Kılıç (30/6) / Anna Warnecke (29/6, 1/7)
Εμμανουήλ (Μάνος) Σταύρου: Αρκάδιος Ρακόπουλος (30/6) /
Βασίλης Τσανακτσίδης (29/6, 1/7)
Κρίστα: Μάρια Ντεβιτζάκη
Το αφεντικό: Michael Brieske
Χορωδία: Σοπράνο: Λυδία Ζερβάνου (29/6, 1/7) / Ελπινίκη Ζερβού (30/6)
Άλτο: Şirin Kılıç (29/6) / Anna Warnecke (30/6) / Ιωάννα Φόρτη (1/7)
Τενόρος: Fabian Martino (30/6) / Alexander Sascha Nikolić (29/6, 1/7)
Μπάσος: Αρκάδιος Ρακόπουλος (29/6, 1/7) / Βασίλης Τσανακτσίδης (30/6)

Ορχήστρα:
Φλάουτο, σαξόφωνο, μελόντικα, φλογέρα: Stefan Klemm
Βιολοντσέλο, φλογέρα, μπουζούκι: Σοφία Ευκλείδου
Βιολοντσέλο: Άγγελος Λιακάκης
Αρμόνιο, μελόντικα: Alexandra Hofrichter
Πιάνο, μελόντικα, μουσική διεύθυνση: Χαράλαμπος Γωγιός
Τεχνική διεύθυνση: Helmut Topp
Φωτισμοί: Nikolaus Vögele
Μετάφραση-χειρισμός υπερτίτλων: Δημήτρης Δημόπουλος
Χειρισμός φώτων: Ben Artmann, René von der Waar
Κατασκευή κοστουμιών: Christina Kämper, Elena Zielinski, Kathy Prell
Διεύθυνση σκηνής: Regina Triebel, Αγγελίνα Καρτσάκη

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Δημήτρης Δημόπουλος
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης


Παίζουν: Ελπίδα: Λυδία Ζερβάνου (30/6) / Ελπινίκη Ζερβού (29/6, 1/7) Ράινερ Μες: Fabian Martino (29/6, 1/7) / Alexander Sascha Nikolić (30/6) Άννα Ρις: Şirin Kılıç (30/6) / Anna Warnecke (29/6, 1/7) Εμμανουήλ (Μάνος) Σταύρου: Αρκάδιος Ρακόπουλος (30/6) / Βασίλης Τσανακτσίδης (29/6, 1/7) Κρίστα: Μάρια Ντεβιτζάκη Το αφεντικό: Michael Brieske

Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ