Ιππής του Αριστοφάνη από το ΚΘΒΕ στην Επίδαυρο
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε συμπαραγωγή με το Θέατρο Ακροπόλ, παρουσιάζει φέτος το καλοκαίρι τους «Ιππής», του Αριστοφάνη, σε απόδοση- σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή με πρωταγωνιστές τους Πέτρος Φιλιππίδης (Αλλαντοπώλη) και Γιάννη Ζουγανέλη (Παφλαγόνας) που συναντιούνται για πρώτη φορά στη σκηνή.Η πρεμιέρα της παράστασης θα δοθεί την Τετάρτη 4 & Πέμπτη 5 Ιουλίου στο Θέατρο Δάσους στη Θεσσαλονίκη, ενώ θα ακολουθήσει μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. Το έργο θα παρουσιαστεί στην Επίδαυρο στις 20 & 21 Ιουλίου.
Οι «Ιππής» περιγράφουν τον αγώνα για την εξουσία μεταξύ του Παφλαγόνα και του Αλλαντοπώλη, διακωμωδώντας τον τρόπο που ασκείται η πολιτική προκειμένου να αποκτηθεί η εύνοια των πολιτών. Καθοριστικό ρόλο στο ποιός θα υπερισχύσει στη σύγκρουση αυτή, παίζει ο χορός των Ιππέων.
Καθώς ο Παφλαγόνας έρχεται αντιμέτωπος με τον Αλλαντοπώλη, η κωμωδία στηλιτεύει και χλευάζει τη δημαγωγία των πολιτικών και τη φαυλότητα της εξουσίας, τον λαϊκισμό και τη ρουσφετολογία, τα μικροκομματικά συμφέροντα αλλά και την αφέλεια που πολλές φορές διακρίνει την κοινή γνώμη. Πρόκειται για την πιο μαχητική ίσως σάτιρα του Αριστοφάνη, η οποία αν και αναφέρεται σε πρόσωπα και καταστάσεις του Πελοποννησιακού πολέμου, σχετίζεται απόλυτα με το σήμερα και τη ζοφερή πραγματικότητα που βιώνει ο τόπος μας, μέσα όμως από την ανεπανάληπτα κωμική ματιά του μεγάλου μας ποιητή.
Λίγα λόγια για το έργο
Κωμωδία του Αριστοφάνη που διδάχτηκε στα Λήναια το 424πΧ χαρίζοντάς του το 1ο βραβείο.
Πρόκειται για ένα έργο με πολλά κωμικά ευρήματα, στο οποίο οι Ιππείς αποτελούν τον Χορό και βοηθούν στην εξέλιξη της υπόθεσης. Ο Αγοράκριτος είναι το μόνο φανταστικό πρόσωπο, ενώ ο Δήμος, αντιπρόσωπος του αθηναϊκού λαού, παρουσιάζεται με όλες τις ανθρώπινες αδυναμίες, τα ελαττώματα και τις αμφιταλαντεύσεις των Αθηναίων.
Στην εισαγωγή του έργου, δύο δούλοι, που ουσιαστικά υποδύονται τους στρατηγούς Νικία και Δημοσθένη, παραπονιούνται στον αφέντη τους Δήμο, για όσα υποφέρουν από τον νεοαποκτηθέντα δούλο βυρσοδέψη Παφλαγόνα (δημαγωγός Κλέων), ο οποίος με τις κολακείες του έκανε τον κύριό τους υποχείριο. Στη συνέχεια οι δούλοι κλέβουν τη συλλογή χρησμών του βυρσοδέψη, απ΄όπου πανευτυχείς πληροφορούνται ότι ο Παφλαγών θα καταστραφεί από τον αλλαντοπώλη, ο οποίος τον συναγωνίζεται στην πονηριά και στις κολακείες. Ο τελευταίος είναι ένα υπαρκτό
πρόσωπο και ονομάζεται Αγοράκριτος (Αθηναίος δημαγωγός). Η προφητεία επαληθεύεται σε μια σειρά σκηνών, στις οποίες οι δύο ανταγωνιστές προσπαθούν να ξεπεράσουν ο ένας τον άλλον σε ύβρεις και χυδιότητες.
Τελικά, ο Παφλαγών υποχρεώνεται να αναγνωρίσει ως διάδοχό του τον Αγοράκριτο,
στον οποίο ο Δήμος αποφασίζει να αναθέσει την επιτρόπευση της πόλης του. Μεσολαβεί η παράβαση, στην οποία ο Αριστοφάνης επιτίθεται στον Κλέωνα μέσω του Χορού και εξακοντίζει κατηγορίες για την αστάθεια των Αθηναίων. Στη συνέχεια επανέρχονται στη σκηνή ο Αγοράκριτος και ο Δήμος, ο πρώτος ντυμένος γιορτινά, για να διαλαλήσει ότι έβρασε τον αφέντη και τον έκανε νεαρό, όπως εμφανίζεται πράγματι στο έργο ο Δήμος, με φορεσιά της ένδοξης εποχής του Μαραθώνα και της Σαλαμίνας, έτοιμος να επανορθώσει τα προηγούμενα σφάλματα…
Συντελεστές
Σκηνικά: Μανώλης Παντελιδάκης
Κουστούμια: Ντένη Βαχλιώτη
Χορογραφία: Μπέτυ Δραμισιώτη
Φωτισμός: Λευτέρης Παυλόπουλος
Στίχοι Τραγουδιών: Λίνα Νικολακοπούλου
Μουσική: Γιώργος Χριστιαννάκης
Διεύθυνση: Αρχαιολογικός χώρος Ασκληπιείου Επιδαύρου
Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 27530-22026 & 27530-22096