Οι πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις για το πρώτο weekend του Αυγούστου
Ο πολιτισμός ταξιδεύει στην επαρχία, τώρα που οι διακοπές μπαίνουν στην τελευταία και συνήθως την πιο δυναμική τους φάση. Για την Αθήνα υπάρχουν προτάσεις κυρίως από την πλευρά του κινηματογράφου. Για τις πιο δυνατές επιλογές στο θέατρο, πρέπει να πάμε Επίδαυρο, όπου άλλη μία κλασική κωμωδία μας περιμένει, ο Αμφιτρύωνας του Μολιέρου, μέσα από την πάντα μοντέρνα και διεισδυτική σκηνοθετική ματιά του Λευτέρη Βογιατζή.
Παρασκευή 3 Αυγούστου
ΘΕΑΤΡΟ:
-Μία σπουδαία πρωταγωνίστρια, η Ιρλανδή Φιόνα Σω παρουσιάζει στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου την “Μπαλάντα του γέρου ναυτικού“, του Σάμιουελ Κόλεριτζ, σε σκηνοθεσία της Φιλίντα Λόυντ. Η Φιόνα Σω, είναι μεν γνωστή στο διεθνές κοινό για τη συμμετοχή της στις ταινίες Harry Potter, Μαύρη Ντάλια, Το αριστερό μου πόδι κ.α., και στη σειρά True Blood, έχει όμως κερδίσει την εκτίμηση των απαιτητικών θεατρόφιλων για τις βραβευμένες ερμηνείες της σε παραστάσεις του κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου.
Στη συνεργασία της με την σκηνοθέτιδα Φιλίντα Λόυντ και τον χορογράφο Kim Brandstrup, που θα απολαύσουμε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιδαύρου, αναλαμβάνει μαζί με τον Daniel Hay-Gordon να ερμηνεύσει την Μπαλάντα του γέρου ναυτικού του Σάμιουελ Τέιλορ Κόλεριτζ. Πρόκειται για ένα εμβληματικό ποίημα της εποχής του Ρομαντισμού, επίκαιρο στη μορφή και στο περιεχόμενο και σήμερα, που αποτυπώνει την περιπλάνηση του ανθρώπου στον κόσμο και την προσπάθειά του στην αναζήτηση νοήματος. Αυτό το γραμμένο πριν από διακόσια δεκατέσσερα χρόνια ποίημα, γίνεται ο καμβάς για να ξεδιπλώσει η πολυβραβευμένη ηθοποιός το ταλέντο της, δίνοντας ζωή στους στίχους και ρυθμό στην αφήγηση.
CINEMA:
-Σπουδή στο αντρικό στριπτίζ από τον γνωστό σκηνοθέτη μεγάλων επιτυχιών Στήβεν Σόντεμπεργκ. Το Magic Mike είναι μία ταινία που βλέπεται ευχάριστα με καλογυμνασμένους πρωταγωνιστές σε ένα μάλλον επιφανειακό project. H αβίαστη χημεία των Τσάνινγκ Τέιτουμ, Άλεξ Πέτιφερ και Κόντι Χορν και το κέφι του Μάθιου ΜακΚόναχι βοηθούν την ταινιία να τσουλήσει ευχάριστα.
Σάββατο 4 Αυγούστου
ΘΕΑΤΡΟ:
– Η Ηλέκτρα του Σοφοκλή στο θέατρο Σάρας, στο Μαρκόπουλο. Η ιστορική παράσταση του καλλιτεχνικού οργανισμού Μορφές Έκφρασης παρουσιάζεται και πάλι, δέκα χρόνια μετά το πρώτο της ανέβασμα με τη σκηνοθετική υπογραφή του Θωμά Κινδύνη. Η «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή είναι ένα έργο που έχει παρουσιαστεί πολλές φορές και κατέχει μια ξεχωριστή θέση, όχι μόνο στο ελληνικό αλλά και στο παγκόσμιο θεατρικό γίγνεσθαι.
Σε περιόδους σκοτεινές και δύσκολες, η Ηλέκτρα παραμένει σταθερή στην ηθική πορεία που έχει επιλέξει, δε λυγίζει, δεν υποκύπτει και δεν παραδίδεται. Καταφέρνει τελικά να ξαναφέρει το Φως και να αλλάξει όχι μόνο τη δική της ζωή αλλά και τη ζωή μιας ολόκληρης κοινωνίας. Η Ηλέκτρα αποτελεί ένα σύμβολο που μπορεί να εμπνεύσει κάθε Έλληνα και Ελληνίδα, να συνεχίσει να παλεύει και να δημιουργεί, παρά τις αντιξοότητες που κυριαρχούν και την απόγνωση που ελλοχεύει. Στο τέλος, η Θεία Δίκη (το δίκαιο που ενυπάρχει στη φύση της Ζωής) όσο και αν φαίνεται να αργεί, πάντα επεμβαίνει.
CINEMA:
Το Καλοκαίρι είθισται να παρουσιάζονται πολλές προβολές κλασικών ταινιών, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι. Το Όλα για την Εύα (All about Eve), είναι μια αλησμόνητη ταινία του 1950 που βραβεύτηκε με 6 Όσκαρ. Εξαιρετικές ερμηνείες, με την Μπέτι Ντέιβις να θριαμβεύει στο ρόλο μιας σταρ ηττημένης από το χρόνο, αποτελεσματική σκηνοθεσία και σπινθηροβόλο σενάριο, το οποίο κάνει λόγο για τον ανταγωνισμό, τη φιλοδοξία και τη ματαιοδοξία της σόου μπίζνες.
Κυριακή 5 Αυγούστου
ΘΕΑΤΡΟ:
Σπουδαίοι ηθοποιοί υπό την καθοδήγηση ενός σπουδαίου σκηνοθέτη, του Λευτέρη Βογιατζή στην Επίδραυρο. Το Εθνικό θέατρο παρουσιάζει την παράσταση με τίτλο Αμφιτρύων του Μολιέρου στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών 2012. Μετά τη θερμή υποδοχή της Αντιγόνης, ο Λευτέρης Βογιατζής επανέρχεται στo αρχαίo θέατρο με ένα αριστούργημα του Μολιέρου. Αμαλία Μουτούση, Γιώργος Γάλλος,Νίκος Κουρής, Δημήτρης Ήμελλος, Χρήστος Λούλης, Εύη Σαουλίδου, Στεφανία Γουλιώτη συνθέτουν έναν θίασο πολύ υψηλού επιπέδου.
Ο Δίας μεταμορφώνεται σε Αμφιτρύωνα για να τρυπώσει στο κρεβάτι της γυναίκας του Αλκμήνης και ο Ερμής στον υπηρέτη Σωσία, προκαλώντας ευτράπελες παρεξηγήσεις και διαβολικές συγκρούσεις. Μέσα από τους αντικριστούς καθρέφτες αναδεικνύονται δεξιοτεχνικά σκοτεινές όψεις του κωμικού, τότε και σήμερα.