MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

7ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας

Από τις 10 έως τις 31 Αυγούστου, η Αίγινα φιλοξενεί το 7ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ με Καλλιτεχνική Διευθύντρια τη σολίστ πιάνου Ντόρα Μπακοπούλου.

author-image Μαίρη Ρετσίνα

Το φεστιβάλ περιλαμβάνει, όπως πάντα, πολύ μουσική δωματίου, με τη σύμπραξη Ελλήνων και ξένων μουσικών αλλά και με πολύ τραγούδι σε διάφορες εκφράσεις του –όπερα, έντεχνο, τζαζ– αφού η ποικιλία και η προσπάθεια ανάδειξης νέων ταλέντων παραμένει πάντα βασικό μέλημά του.

Με δημιουργικές και ευφάνταστες μουσικές συμπράξεις φιλοξενεί 42 ερμηνευτές κλασικής και  έντεχνης μουσικής σε 11 «πλούσιες» μουσικές βραδιές. Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες από Ιαπωνία (η Ακάνε Σακάι, πιάνο) Ισπανία (Νατάσα Μαργκούλις, τσέλο και Φρανσίσκο Αλμαζάν, όμποε), Αυστρία (Χάραλντ Οσμπέργκερ, πιάνο), Γαλλία (Λίλλυ ΜπογιατζίεβαΔημήτρης Βασιλάκης) συνεργάζονται αρμονικά και παρουσιάζουν πρωτότυπους συνδυασμούς με έργα μουσικής δωματίου.

Ερμηνευτές στο πιάνο (Ντόρα Μπακοπούλου, Νέλλη Σεμιτέκολο, Harald Οssberger, Τίτος Γουβέλης, Λίλλυ Μπογιατζίεβα, Χρήστος Μαράντος Δημήτρης Βασιλάκης, Δημήτρης Γιάκας, Μαρία Παπαπετροπούλου, Άρης Γραικούσης), φωνές (Τζούλια Σουγλάκου, Λουκία Σπανάκη, Αγγελική Καθαρίου, Λένια Ζαφειροπούλου, Μάιρα Μηλολιδάκη), βιολιά (Διονύσης Bερβιτσιώτης, Γιώργος Μάνδυλας), όμποε (Francisco Almazan) ένα ή και τέσσερα τσέλα (Κωνσταντής Σφέτσας,  Χριστόφορος Μιρόσνικοφ, Δημήτρης Πάτρας, Νατάσα Μαργκούλις) φτιάχνουν ένα πρόγραμμα γεμάτο προσδοκίες.

Επιπλέον, το έντεχνο τραγούδι καταλαμβάνει το δικό του χώρο με ξεχωριστές μουσικές βραδιές – εκπλήξεις όπως αυτή με την Αρλέτα σε μία σύμπραξη με τον Τάκη Φαραζή. Τον Δώρο Δημοσθένους με την πενταμελή μπάντα του σε τζαζ διάθεση και την ηθοποιό Μάνια Παπαδημητρίου σε ένα νοσταλγικό μουσικό πρόγραμμα.

Με τις ιδιαίτερες επιλογές του και το σταθερά χαμηλό εισιτήριό του (12€), το 7ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας δίνει και πάλι τη δυνατότητα στους φιλόμουσους επισκέπτες και κατοίκους του νησιού να απολαύσουν ερμηνείες υψηλής ποιότητας σε ανοικτούς χώρους.

Οι χώροι του Φεστιβάλ

Παραλία Αύρας
Η Παραλία της Αύρας, κάτω από την Κολώνα, την ακρόπολη της αρχαίας Αίγινας, βρίσκεται ουσιαστικά μέσα στον ιστό της σύγχρονης πόλης, δίπλα στο λιμάνι. Σημείο-ορόσημο του νησιού με την σημαντική ιστορία, η Κολώνα είναι ένας τόπος με αρχαιολογικά κατάλοιπα συνεχούς κατοίκησης από την προϊστορική μέχρι την μέση βυζαντινή εποχή, όταν ο φόβος των πειρατικών επιδρομών ώθησε τους κατοίκους να εγκαταλείψουν τα παράλια.

Η ίδια η παραλία της Αύρας είναι μέρος του αρχαιολογικού χώρου του «Κρυπτού Λιμένα», του αρχαίου πολεμικού λιμένα της Αίγινας, που υπήρξε η μεγαλύτερη ναυτική και εμπορική δύναμη της αρχαιότητας πριν την επικράτηση της Αθήνας. Τα αρχαία κατάλοιπα των οχυρώσεων του λιμανιού είναι ορατά μέσα στην θάλασσα από το σημείο όπου διεξάγονται οι συναυλίες.

Η Αύρα είναι επίσης ο τόπος από όπου ξεκίνησε η ιδέα της δημιουργίας του Φεστιβάλ όταν, τον Αύγουστο του 2005, οργανώθηκε εκεί μια συναυλία της Ντόρας Μπακοπούλου. Παραμένει ο χώρος όπου πραγματοποιούνται οι περισσότερες συναυλίες, προσφέροντας στο Φεστιβάλ της Αίγινας την χαρακτηριστική του ταυτότητα: την απόλαυση μουσικής της υψηλότερης ποιότητας, πάνω στην
αμμουδιά, κάτω από τον έναστρο ουρανό ή το αυγουστιάτικο φεγγάρι, με τον παφλασμό των κυμάτων συχνά να συμπληρώνει την μοναδική αυτήν εμπειρία.

Αυλή Ναού Σωτηρος Στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο
Ο χώρος όπου θα πραγματοποιηθεί φέτος, για πρώτη φορά, μία από τις συναυλίες του Φεστιβάλ είναι η πλακόστρωτη αυλή που έχει διαμορφωθεί στο πλάι του ιστορικού ναού του Σωτήρος. Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του Καποδιστριακού Ορφανοτροφείου, του οποίου η αναστήλωση και μετατροπή σε διαχρονικό μουσείο της Αίγινας έχει σταματήσει εδώ και πολλά χρόνια, αφήνοντας το σημαντικό αυτό μνημείο απροσπέλαστο στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αίγινας.

Κτισμένο το 1829, το εντυπωσιακό κτίριο του Καποδιστριακού Ορφανοτροφείου είναι ένα σημαντικό κατάλοιπο της εποχής που η Αίγινα υπήρξε η πρώτη πρωτεύουσα της νεότερης Ελλάδας. Έργο του Θεόδωρου Βαλλιάνου, καταλαμβάνει έκταση 55 στρεμμάτων την οποία παραχώρησαν οι Αιγινήτες
στον κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια για να στεγάσει εκεί τα 600 ορφανά των αγωνιστών της Επανάστασης. Σε αυτό το κτίριο, που είναι και το πρώτο δημόσιο κτίριο του κράτους μας, λειτούργησαν αλληλοδιδακτικά σχολεία, εργαστήρια χειροτεχνίας, τεχνικές σχολές, ωδείο, η πρώτη Εθνική Βιβλιοθήκη, το Εθνικό Τυπογραφείο, το πρώτο Αρχαιολογικό Μουσείο, το Ορυκτολογικό Μουσείο… Αργότερα το κτίριο απέκτησε πολλές άλλες χρήσεις, με πιο πρόσφατη την μετατροπή του σε φυλακές. Στην βόρεια πλευρά του Ορφανοτροφείου, ο Καποδίστριας έκτισε τον ναό, αφιερωμένο στο Σωτήρα του Γένους Χριστό, κατά πολλούς ως εκπλήρωση του τάματος του Γένους για την απελευθέρωση του.

Η πρόσβαση στον χώρο της συναυλίας γίνεται από το πίσω μέρος του Καποδιστριακού Ορφανοτροφείου, μέσω του περιμετρικού δρόμου που ξεκινά από τα αριστερά της πρόσοψης του κτιρίου.

Προάυλιο Μητρόπολης Αίγινας
Στην καρδιά της πόλης της Αίγινας βρίσκεται ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της σύγχρονης Ελλάδας, όχι μόνο για την αρχαιολογική, αλλά κυρίως για την ιστορική και συμβολική του αξία. Κτισμένος, σύμφωνα με σωζόμενη επιγραφή, το 1806 και αφιερωμένος στην Κοίμηση της Θεοτόκου, ο όμορφος ναός της Μητρόπολης συνδέθηκε αμετάκλητα με την ίδρυση του Νεώτερου Ελληνικού Κράτους, αφού είναι ο χώρος όπου στις 14 Ιανουαρίου του 1828 έγινε η επίσημη υποδοχή στην Ελλάδα και, λίγες μέρες αργότερα, η ορκωμοσία του πρώτου Κυβερνήτη της, Ιωάννη
Καποδίστρια. Έργο της περιόδου αυτής είναι ο γυναικωνίτης του ναού με την κομψή τοξοστοιχία που στολίζει την πρόσοψή του. Για την σύντομη περίοδο που η Αίγινα υπήρξε η πρώτη πρωτεύουσα του νεοσύστατου κράτους, ο ιστορικός ναός της Μητρόπολης στέγασε τις συνεδριάσεις του Βουλευτικού, της πρώτης αυτής μορφής της Βουλής των Ελλήνων.

Για πρώτη φορά φέτος, τέσσερις συναυλίες του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν στο ημικυκλικό πλακόστρωτο προαύλιο του ναού, χώρο ιδανικό για την πραγματοποίηση τους με φυσικό ήχο. Ορατά ανάμεσα στα δέντρα, στον μεγάλο περίβολο, βρίσκονται ακόμη δύο σημαντικά καποδιστριακά κτίρια: το λιτό νεοκλασσικό «Εϋνάρδειο» – το πρώτο νεοκλασσικό δημόσιο κτίριο στην Ελλάδα–
έργο των μεγάλων αρχιτεκτόνων Κλεάνθη και Σάουμπερτ, που κτίσθηκε με χρήματα του μεγάλου Ελβετού φιλέλληνα τραπεζίτη Εϋνάρδου για να στεγάσει το «Κεντρικό Σχολείο», και πίσω του ένα ακόμη καποδιστριακό κτίριο, το σημερινό Δημοτικό Θέατρο.

Μικρό Θέατρο Ιάσονα Μολφέση, Παχειά Ράχη
Στο πετρόκτιστο και εξαιρετικά διατηρημένο ορεινό χωριό Παχειά Ράχη ή Παχιορράχη στην αιγινήτικη ντοπιολαλιά– ένα παλιό αλώνι μετατράπηκε, από έναν από τους σημαντικότερους εικαστικούς της γενιάς του ’60, τον Ιάσoνα Μολφέση (1925-2009), σε μικρό θέατρο χωρητικότητας 180 ατόμων με εξαιρετική ακουστική. Όνειρο του δημιουργού του ήταν το μικρό αυτό θέατρο να γίνει ένα σημείο πολιτισμού, και, όπως η συλλογική εργασία της καλλιέργειας και της συγκομιδής
των καρπών της γης ζωντάνευε κάποτε αυτόν το χώρο, να ξαναζωντανέψει σήμερα ως χώρος μιας διαφορετικής καλλιέργειας, όπου οι άνθρωποι συγκεντρώνονται για να δρέψουν τους καρπούς του πολιτισμού, των ιδεών και της τέχνης. Εκτός από συναυλίες του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ Αίγινας, το Μικρό Θέατρο του Ιάσωνα Μολφέση φιλοξενεί σημαντικά καλλιτεχνικά δρώμενα και εκδηλώσεις.

Πρόγραμμα

Παρασκευή 17 Αυγούστου (Προαύλιο Μητρόπολης Αίγινας)
Συναυλία για πιάνο και τραγούδι «Από παλιά, όσα γνωρίζουν τ’ αηδόνια» Ντόρα Μπακοπούλου (πιάνο), Τίτος Γουβέλης (πιάνο), Μάιρα Μηλολιδάκη (υψίφωνος)

Πρώτο μέρος
F. Schubert (1797-1828): Φαντασία για πιάνο, τέσσερα χέρια, σε φα ελάσσονα, D. 940
J. Ph. Rameau (1683-1764): Rossignols amoureux / Ερωτευμένα Αηδόνια, (από την Όπερα Ιππόλυτος και Αρικία)
N.Rimsky-Korsakov (1844-1908): Δεν είναι ο άνεμος… (έργο 43, αρ. 2), Η αιθέρια πομπή… (έργο 42, αρ. 3)
S. Rachmaninov (1873-1843): Μην μου τραγουδάς πια… (έργο 4, αρ. 4)
O. Respighi (1879-1936): Nebbie /Νεφέλες, σε ποίηση της A. Negri
Μ. Καλομοίρης (1883-1962): Νυχτιάτικο για σόλο πιάνο
O. Respighi (1879-1936): Razzolan sopra l’aja le galline (Σκηνές από το χωριό, από τον κύκλο Rispetti Toscani, σε ποίηση του A. Birga)
E. Granados (1867-1916): El Mirar de la Maja / Το σκοτεινό βλέμμα, από τη συλλογή Tonadillas
W. A. Mozart (1756-1791): Der hölle Rache… (άρια της Βασίλισσας της Νύχτας από την όπερα Ο Μαγικός Αυλός)

Δεύτερο μέρος
Στ. Γυφτάκης (1967): Ποίημα του Πάμπλο Νερούντα αρ.15 :M’ αρέσεις όταν σωπαίνεις
F. Poulenc (1899-1963): Les Fêtes galantes (Στιγμιότυπα μιας πόλης, σε ποίηση L. Aragon)
F. Lehár (1870-1948): Meine Lippen… (άρια της Giuditta από την ομώνυμη οπερέτα)
F. Poulenc (1899-1963): Non, Monsieur mon mari! (άρια της Τερέζας από την όπερα Οι Μαστοί του Τειρεσία, σε λιμπρέτο του G. Apollinaire)

Σάββατο 18 Αυγούστου (Παραλία Αύρας)
Συναυλία με την Αρλέτα, στο πιάνο ο Τάκης Φαραζής

Τετάρτη 22 Αυγούστου (Μικρό Θέατρο Ιάσονα Μολφέση, Παχεία Ράχη)
«Ας θυμηθούμε χωρίς νοσταλγία» Μάνια Παπαδημητρίου (ερμηνεία), Άρης Γραικούσης (πιάνο)

«Τα παλιά τραγούδια… οι παλιές μελωδίες, φέρνουν νοσταλγία και συχνά μια θλίψη στην καρδιά. Μα αν το καλοκοιτάξεις, πίσω από τη νοσταλγία αυτή, κρύβεται μια παράξενη και αμείλικτη κριτική. Η κριτική απέναντι σ’ ένα είδος πάθους που δεν υπάρχει πια… Και που ήταν αυτό ακριβώς, στα χρόνια της γενιάς μας τα εφηβικά, που άλλαξε. Ένας καινούριος αέρας έπνευσε τότε… μια μυρωδιά πιο στυφή… που σκέπασε κάθε ρομαντισμό του παρελθόντος κόσμου με ένα σεντόνι γελοιότητας…
Και αποκάλυψε τον έναν εραστή στα μάτια του άλλου με τέτοιο τρόπο που να μην μπορείς ποτέ ξανά να πεις το “Σ΄ Αγαπώ” δίχως το φόβο πως θα ακουστείς παλιός, ξεπερασμένος… ή δίχως κάποιαν αίσθηση πως κάπου αλλού από κει που πάει η φωνή σου είναι κρυμμένος… Γι’ αυτή τη γεύση του μεταμοντέρνου συναισθήματος του έρωτα θα τραγουδήσουμε απόψε… δανειζόμενοι παλιές μελωδίες… και επιχειρώντας να τις φέρουμε σε διάλογο με τις νέες δυναμικές και δίχως έλεος εποχές…»

Σάββατο 25 Αυγούστου (Προαύλιο Μητρόπολης Αίγινας)
Συναυλία μουσικής δωματίου: Έργα Γ. Σ. Μπαχ και Κλ. Ντεμπισύ

Δημήτρης Βασιλάκης (πιάνο), Γιώργος Μάνδυλας (βιολί), Lily Boyiatzieva (πιάνο),
Αγγελική Καθαρίου (μεσόφωνος)

Πρώτο μέρος
Δημήτρης Βασιλάκης (πιάνο)
J. S. Bach (1685-1750): Παραλλαγές Goldberg BWV 988

Δεύτερο μέρος

Τιμώντας τον μεγάλο Γάλλο συνθέτη Claude Debussy για τα 150 χρόνια από την γέννησή του
Γιώργος Μάνδυλας (βιολί), Lily Boyiatzieva (πιάνο)
C. Debussy (1862-1918): Σονάτα για βιολί και πιάνο σε Σολ ελάσσονα
Allegro vivo
ii. Intermède: Fantasque et léger
iii. Finale: Très animé
Αγγελική Καθαρίου (μεσόφωνος), Δημήτρης Βασιλάκης (πιάνο)
C. Debussy (1862-1918): Τραγούδια
Fêtes Galantes II (ποίηση: Paul Verlaine)
i. Les Ingénus
ii. Le Faune
iii. Colloque sentimental
Trois Chansons de Bilitis (ποίηση: P. Louys)
i. La flûte de Pan
ii. La Chevelure
iii. Le Tombeau des naïades
Beau Soir (ποίηση: Paul Bourget)
Mandoline (ποίηση: Paul Verlaine)

Κυριακή 26 Αυγούστου (Προαύλιο Μητρόπολης Αίγινας)
Βραδιά Όπερας με γνωστές άριες, Τζούλια Σουγλάκου (υψίφωνος), Δημήτρης Γιάκας (πιάνο)

Πρώτο μέρος
F. Lehár (1870-1948): Η Εύθυμη Χήρα – Hab’in Paris mich noch nicht ganz so acclimatisiert…
A. Catalani (1854-1893): La Wally – Ebben, ne andròlontana …
Π. Καρρέρ (1829-1896): Δέσπω – Είν’ ένδοξος ο στέφανος…
J. Offenbach (1819-1880): Η Παριζιάνικη ζωή – Je suis veuve d’un colonel…
G. Verdi (1813-1901): Don Carlo – Tu che le vanità…

Δεύτερο μέρος

J. Massenet (1842-1912): Le Cid – Pleurez, mes yeux …
A. Ponchielli (1834-1886): La Gioconda – Suicidio!…
W. Walton (1902-1983): Η αρκούδα – I was a constant, faithful wife…
G. Puccini (1858-1924): Tosca – Vissi d’arte …
L. Janáček (1854-1928): Jenufa – Co chvila…

Τετάρτη 29 Αυγούστου (Προαύλιο Μητρόπολης Αίγινας)
Βραδιά με έργα Robert Schumann

Λένια Ζαφειροπούλου (υψίφωνος) Μαρία Παπαπετροπούλου (πιάνο)
Harald Οssberger (πιάνο) Χρήστος Μαράντος (πιάνο)

Πρώτο μέρος
Λένια Ζαφειροπούλου (υψίφωνος), Μαρία Παπαπετροπούλου (πιάνο)
R. Schumann (1810-1856): Lieder για φωνή και πιάνο σε ποίηση J. Kerner
Lust der Sturmnacht / Ηδονή της Νύχτας με Θύελλα
Stirb, Lieb und Freud! / Πέθανε, Αγάπη και Χαρά
Wanderlied / Τραγούδι Οδοιπορίας
Erstes Grün / Πρώτο Πράσινο
Sehnsucht nach der Waldgegend / Λαχτάρα για τα Δάση
Auf das Trinkglas eines verstorbenen Freundes / Στο Κύπελλο ενός Νεκρού Φίλου
Wanderung / Οδοιπορία
Stille Liebe / Σιωπηλή Αγάπη
Frage / Ερώτηση
Stille Tränen / Σιωπηλά Δάκρυα
Wer machte dich so krank? / Ποιος σε αρρώστησε τόσο;
Alte Laute / Ήχοι Παλαιοί

Ο κύκλος τραγουδιών είναι αφιερωμένος στην μνήμη του μεγάλου βαρύτονου Dietrich Fischer-Dieskau.

Δεύτερο μέρος
Harald Οssberger (πιάνο), Χρήστος Μαράντος (πιάνο)
R. Schumann (1810-1856): Κουϊντέτο για πιάνο σε Μι ύφεση μείζονα, έργο 44. (Μεταγραφή για τέσσερα χέρια από την Cl. W. Schumann)
Allegro brillante
ii. In modo d’una marcia. Un poco largamente
iii. Scherzo: Molto vivace
iv. Allegro ma non troppo

Παρασκευή 31 Αυγούστο (Παραλία Αύρας)

Συναυλία τζαζ. «Τα χρόνια της ουτοπίας» με τον Δώρο Δημοσθένους και πενταμελές σχήμα.

Ο Δώρος Δημοσθένους είναι γνωστός για την ικανότητα του, ως performer, να εντυπωσιάζει το κοινό με τις ερμηνείες του και την σκηνική του παρουσία η οποία χαρακτηρίζεται από ένα συνδυασμό χιούμορ, φρεσκάδας, μουσικού ενστίκτου και εκλεκτικού γούστου – στήνει μια παράσταση με τίτλο «Στα χρόνια της ουτοπίας», όπου το χτες γίνεται σήμερα. Επιλέγει για το καλοκαίρι να ανεβάσει το κοινό του σε μια «μαύρη Φορντ» και να το ταξιδέψει στους μαγικούς δρόμους της φωνής, που χάνεται σε jazz μονοπάτια του ’50 και νοσταλγεί με blues και swing. Με τραγούδια βγαλμένα από δίσκους βινυλίου και από εκείνες τις τεράστιες κασέτες των πρώτων κασετοφώνων του αυτοκινήτου του πατέρα θα οδηγήσει τα βήματά του στη χαλαρότητα μιας εποχής ξεχασμένης, που σήμερα φαντάζει πολύ αθώα και γοητευτική.


Ώρα έναρξης συναυλιών: 21:00

Τιμή εισιτηρίου: 12€ γενική είσοδος 
Για περισσότερες πληροφορίες: 
 www.aeginamusicfestival.gr

[iframe width=”560″ height=”315″ src=”http://www.youtube.com/embed/YABiton8bIQ” frameborder=”0″ allowfullscreen ]

Περισσότερα από Φεστιβάλ