Tο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας και πάλι στην οθόνη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
Την Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου το αθηναϊκό κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, και σε απευθείας μετάδοση από την Σκηνή Κότεσλο του Εθνικού Θέατρου του Λονδίνου, την παράσταση The curious Incident of the Dog in the Night – Time (Ποιος Σκότωσε τον Σκύλο τα Μεσάνυχτα;). Ο βραβευμένος με Ολίβιε θεατρικός συγγραφέας Σάιμον Στέφενς και δύο φορές Θεατρικός Συγγραφέας της Χρονιάς, ανέλαβε τη θεατρική μεταφορά του μπεστ -σέλερ μυθιστορήματος του Mark Haddon. Το «Ποιος Σκότωσε τον Σκύλο τα Μεσάνυχτα;» είναι η πρώτη της φετινής σειράς μεταδόσεων από το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας, που φιλοξενεί το Μέγαρο Μουσικής για τρίτη συνεχή χρονιά σε συνεργασία με τη Βρετανική Πρεσβεία και το Βρετανικό Συμβούλιο.
Λίγα λόγια για το έργο
Ένα δεκαπεντάχρονο αυτιστικό αγόρι, μαθηματική ιδιοφυία, αποφασίζει να ανακαλύψει τον δολοφόνο του σκύλου της γειτόνισσάς του και στη διάρκεια της έρευνάς του εξιχνιάζει τις διαταραχές των «κανονικών» ανθρώπων και έρχεται αντιμέτωπος με τους δικούς του δαίμονες και τις δικές του ανασφάλειες μέσα από τη δική του, επίμονη άποψη για την πραγματικότητα. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Μάριαν Έλιοτ.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Το βιβλίο του Μάρκ Χάντον, ένα συγκινητικό, τρυφερό και γεμάτο χιούμορ πορτρέτο της ζωής του Κρίστοφερ, ενός δεκαπεντάχρονου που πάσχει από αυτισμό, έχει εξελιχθεί σε ένα σύγχρονο κλασικό, έγινε και παραμένει μπεστ-σέλερ για μια δεκαετία, έχει πουλήσει πάνω από 2 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο και αποτελεί κείμενο αναφοράς για κοινωνικούς λειτουργούς και γιατρούς, που προσπαθούν να κατανοήσουν τις συνθήκες και τις εκδηλώσεις του αυτισμού. Είναι από αυτά τα σπάνια βιβλία που υπερβαίνουν τον στενό κόσμο της λογοτεχνίας και με παιγνιώδη τρόπο, απαλλάσσουν τη ματιά μας από στερεότυπα και προκαταλήψεις.
Το βιβλίο «Ποιός Σκότωσε τον Σκύλο τα Μεσάνυχτα» κέρδισε το 2003 –χρονιά της έκδοσής του- σχεδόν όλα τα βραβεία και για παιδική και για ενήλικη λογοτεχνία, έγινε και παραμένει μπεστ σέλερ για μια δεκαετία και «οδηγός» για όσους προσπαθούν να κατανοήσουν τη σύνθετη νευρολογική διαταραχή του αυτισμού. Είναι ένα μικρό, ανάλαφρο βιβλίο για «έναν μαθηματικό με κάποιες δυσκολίες συμπεριφοράς» κατά τον συγγραφέα του, ένα αγόρι με προβλήματα επικοινωνίας που έχει συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και εμμονές, όπως τα μαθηματικά, το σύμπαν και τον Σέρλοκ Χομς. Ο Κρίστοφερ ξέρει όλες τις χώρες και τις πρωτεύουσές τους, όλους τους πρώτους αριθμούς μέχρι το 7507 και θεωρεί ότι όλες οι ιστορίες είναι ψέματα και το θέατρο απατηλό. Η δυναμική φωνή του αφηγητή του χάρισε στο βιβλίο τα εκατομμύρια των αναγνωστών του.
H διάρκεια του έργου είναι 2 ώρες 50΄ μαζί με το διάλειμμα.
Οι τιμές των εισιτηρίων είναι: 14€ γενική είσοδος και φοιτητικά 7,00€
Με αγγλικούς υπότιτλους
Για περισσότερες πληροφορίες: 210 7282333, www.megaron.gr
Διεύθυνση: Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη 115 21 Αθήνα
Λίγα λόγια για τους συντελεστές της παράστασης
Ο θεατρικός συγγραφέας Σάιμον Στέφενς θεωρείται από τους κριτικούς η απόλυτη επιλογή για τη μεταφορά αυτού του πολύ ιδιαίτερου και δύσκολου για το σανίδι βιβλίου. Με την παλιά, καλή συνταγή του θεάτρου, μεταμορφώνει την αφήγηση του βιβλίου σε πρώτο πρόσωπο, σε ένα δράμα σε τρίτο πρόσωπο και σε ένα έργο συνόλου στην θαυματουργή σκηνή του Κότεσλο του Εθνικού Θεάτρου.
Η σκηνοθέτης Μάριαν Έλιοτ (βοηθός-σκηνοθέτη στην μεγάλη επιτυχία του Εθνικού, το Άλογο του Πολέμου και βραβείο Tony για το 2011) με όλη την ομάδα παραγωγής, συλλαμβάνει όλη την ανθρωπιά και το παιγνιώδες βάθος του κειμένου. Με ένα έξοχο σκηνικό της Μπάνι Κρίστι (Bunny Christie) και με πλήθος θεατρικά ευρήματα η παράσταση εκπέμπει ποιότητα, αλλά και ελαφράδα, είναι έξοχη με ομοφωνία των κριτικών και η ερμηνεία του πρωταγωνιστή της, Λιούκ Τρένταγουέι (Luke Treadaway), χαρακτηρίζεται tour-de-force, σπάνιας ακρίβειας, από τις καλύτερες στο είδος της, άξια για τις κορυφαίες θεατρικές διακρίσεις.
«Είναι η βραδιά του», το αστέρι της παράστασης, αποφαίνονται οι κριτικοί για τον Τρένταγουέι, που κρατούσε έναν δεύτερο ρόλο στο Άλογο του Πολέμου και είχε δείξει εκεί τη δυναμική του και τις υποσχέσεις για πρωταγωνιστικές επιδόσεις. Ο Τρένταγουέι αγγίζει τον βαθύ πυρήνα της προσωπικότητας του Κρίστοφερ, αναφέρει ο Independent, «συλλαμβάνει τον βασικό τόνο μιας ορμητικής διανοητικής αυτοπεποίθησης, αλλά και ενός ευάλωτου και ανυπεράσπιστου εαυτού και υποστηρίζεται εξαιρετικά από την Νίαμ Κιούζακ στο ρόλο της δασκάλας που διαβάζει την αφήγησή του και την μετατρέπει σε σχολική –συναρπαστική παράσταση». Τους πρωταγωνιστές πλαισιώνουν μία πλειάδα αξιόλογων ηθοποιών.
Πρόκειται για μια έξυπνη μεταφορά του βιβλίου, μια φιλόδοξη πολυεπίπεδη παραγωγή υψηλών εντάσεων, μια σειρά από ερμηνείες εξαιρετικής ευαισθησίας, που υπόσχονται στο έργο παταγώδη επιτυχία και πολύχρονο μέλλον, γράφει ο Telegraph. Έχει ήδη εξελιχθεί σε γεγονός, οι οπαδοί του βιβλίου είναι χιλιάδες και το γεγονός ότι είναι κατάλληλο για άνω των 13 ετών το κάνει μια καυτή πρόταση για οικογενειακή έξοδο.
Το έργο είναι μια από τις παραστάσεις του London 2012 Festival. Το Φεστιβάλ διαρκεί 12 εβδομάδες με εκδηλώσεις σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο (21 Ιουνίου-9 Σεπτεμβρίου) και εφέτος γίνεται στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας.
Ο συγγραφέας του βιβλίου
Ο Μαρκ Χάντον γεννήθηκε το 1962, είναι πεζογράφος, ποιητής, θεατρικός συγγραφέας, αρθογράφος και εικονογράφος σε περιοδικά και εφημερίδες. Σπούδασε φιλολογία στην Οξφόρδη. Το 1987 έγραψε το πρώτο του παιδικό βιβλίο, ακολούθησαν και άλλα, στα οποία έκανε ο ίδιος την εικονογράφηση, και το 2003 το «Ποιος Σκότωσε τον «Σκύλο τα Μεσάνυχτα» – κέρδισε το Βραβείο Whitbread για το βιβλίο της χρονιάς και το 2004 το Βραβείο της Κοινοπολιτείας για το καλύτερο πρώτο βιβλίο. Ο Χάντον είχε δουλέψει στα νεανικά του χρόνια με άτομα με αναπηρίες και με αυτιστικούς.
Ο Μαρκ Χάντον αντιστεκόταν για πολλά χρόνια στη μεταφορά του βιβλίου του στη θεατρική σκηνή. Υπήρξαν πολλές προτάσεις, ακόμα και για μιούζικαλ στο Μπρόντγουέι: «Σκεφτόμουνα ότι θα υπήρχε ένα βασικό πρόβλημα για τη μεταφορά στη σκηνή ενός μυθιστορήματος που εκτυλίσσεται σχεδόν αποκλειστικά μέσα στο μυαλό κάποιου που δεν μπορεί να επικοινωνήσει». Ο ίδιος, όταν με τον καιρό συνειδητοποίησε τις πιθανότητές του για το θέατρο, ζήτησε από το Σάιμον Στέφενς να το προσπαθήσει και βρήκε σε αυτόν τον ιδανικό συνεργάτη , που το έκανε θεατρικό χωρίς να κρύβει τα προβλήματα ενός τέτοιου εγχειρήματος.