Η “ωραία κοιμωμένη” του Μπελόκιο στo Φεστιβάλ της Βενετίας
Η Videorama Films δίνει δυναμικό παρών σε ένα από τα σημαντικότερα κινηματογραφικά ραντεβού του κόσμου, το 69ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, το οποίο ξεκινά την Τετάρτη 29 Αυγούστου και ολοκληρώνεται το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου. Στη Μόστρα θα προβληθούν τρεις ταινίες από το φετινό κατάλογο της ελληνικής εταιρίας διανομής που έχει ήδη αποκτήσει μια σταθερή και επίμονη σχέση με την αφρόκρεμα του καλλιτεχνικού σινεμά.
Καταρχάς, στο διαγωνιστικό τμήμα του Διεθνούς Φεστιβάλ της Βενετίας θα βρεθεί το «Bella Addormentata» («Η Ωραία Κοιμωμένη») του πολύπειρου Ιταλού σκηνοθέτη Μάρκο Μπελόκιο, ένα από τα αδιαμφισβήτητα φετινά φαβορί για τον Χρυσό Λέοντα. Εκτός συναγωνισμού θα προβληθεί η υψηλού προϋπολογισμού κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος του Βίκτορ Ουγκό «L’Homme Qui Rit» («Ο Άνθρωπος Που Γελά») και το υπαρξιακό δράμα «Gebo Et L’Ombre» («Gebo And The Shadow») του ακούραστου Πορτογάλου σκηνοθέτη Μανοέλ ντε Ολιβέιρα, ο οποίος παραμένει καλλιτεχνικά ακμαίος σε ηλικία 103 χρονών!
Αναλυτικά, οι ταινίες της Videorama Films που θα ταξιδέψουν στο φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας:
«Bella Addormentata» («Η Ωραία Κοιμωμένη») του Μάρκο Μπελόκιο – Διαγωνιστικό Τμήμα
Ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Ιταλούς σκηνοθέτες αποφασίζει να μεταφέρει στην οθόνη μια εξαιρετικά ευαίσθητη ιστορία, που ξεσήκωσε έντονες πολιτικές και συνταγματικές αντιπαραθέσεις στη γείτονα χώρα. Μιλάμε για την υπόθεση της Ελουάνα Ενγκλάρο, μιας νεαρής κοπέλας, η οποία μετά από ένα αυτοκινητικό ατύχημα έπεσε σε κώμα το 1992. Ο πατέρας της κοπέλας για περισσότερο από μια δεκαετία ζητούσε την ευθανασία της κόρης της, το δικαίωμα της σε ένα αξιοπρεπές θάνατο. Η τραγωδία της Ελουάνα, η οποίο έφυγε από τη ζωή το 2009, μετατράπηκε σε ένα μείζον εθνικό ζήτημα με το δικαστικό σύστημα να βρίσκεται αντιμέτωπο απέναντι στην πληθωρική παρουσία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι, το Βατικανό να εναντιώνεται σε μη κυβερνητικές οργανώσεις και τη κοινή γνώμη να διχάζεται βαθιά. Ο βιρτουόζος Ιταλός auteur Μάρκο Μπελόκιο («Η Κρυφή Ερωμένη», «Καλημέρα, Νύχτα») ενάντια σε θεούς και δαίμονες που προσπάθησαν να σταματήσουν την ολοκλήρωση της ταινίας κατάφερε να εκπληρώσει το προσωπικό του κινηματογραφικό όραμα: Να ολοκληρώσει με επιτυχία ένα δυνατό υπαρξιακό δράμα που ξεπερνά τα στενά όρια της βιογραφικής ταινίας και της απλής παράθεσης των τραγικών γεγονότων, αποτυπώνοντας το πολύχρωμο καμβά της σύγχρονης ιταλικής πραγματικότητας. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους βρίσκονται οι Ιζαμπέλ Ιπέρ, Τόνι Σερβίλο και Άλμπα Ρορβάχερ.
«L’Homme Qui Rit» («Ο Άνθρωπος Που Γελά») του Ζαν Πιέρ Αμερί – Εκτός Συναγωνισμού
Ένα από τα πιο γνωστά μυθιστορήματα του σπουδαίου Γάλλου συγγραφέα Βίκτορ Ουγκό μεταφέρεται με το πιο εντυπωσιακό τρόπο στη μεγάλη οθόνη. Ο «Άνθρωπος Που Γελά», η άφθαρτη κοινωνική αλληγορία του 19ου αιώνα, αφήνεται στα χέρια του αναγνωρισμένου σκηνοθέτη Ζαν Πιέρ Αμερί («Ανώνυμοι Ρομαντικοί») για να μετατραπεί σε μια από τις πλέον φιλόδοξες γαλλικές παραγωγές της φετινής σεζόν. Με ένα πραγματικά αξιοπρόσεκτο κάστινγκ το οποίο περιλαμβάνει τους Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Εμανουέλ Σενιέ και Μαρκ-Αντρέ Γκροντάν, προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 12 εκατομμύρια ευρώ και αισθητική που παραπέμπει στο Τζόκερ του «Σκοτεινού Ιππότη» και στο «V for Vendetta» το φιλμ από τη Γαλλία βάζει υποψηφιότητα για μια από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εκπλήξεις της κινηματογραφικής χρονιάς.
«Gebo Et L’Ombre» («Gebo And The Shadow») του Μανοέλ ντε Ολιβέιρα – Εκτός Συναγωνισμού
Ο 103χρονος σκηνοθέτης Μανοέλ ντε Ολιβέιρα αποτελεί πλέον ένα ανεπανάληπτο παγκόσμιο κινηματογραφικό φαινόμενο, εξακολουθώντας να σκηνοθετεί ταινίες με ρυθμό, πάθος και παλμό εφήβου! Μετά το εξαιρετικό φιλμ «Η Παράξενη Υπόθεση της Αντζέλικα» (2010) ο Πορτογάλος δημιουργός μεταφέρει στην οθόνη το θεατρικό έργο του συμπατριώτη του Ραούλ Μπραντάο, ένα πολυδιάστατο υπαρξιακό δράμα εποχής. Με ένα εντυπωσιακό καστ, το οποίο περιλαμβάνει την Κλαούντια Καρντινάλε, τον Ζαν Μορό και το Μάικλ Λονσντέιλ, ο Μανοέλ ντε Ολιβέιρα εξιστορεί με τον γνωστό, μοναδικό λυρισμό του την ιστορία ενός πατέρα που για να προστατέψει τον άσωτο γιό του, θυσιάζεται στο βωμό της οικογένειας.