Καλοκαίρι του 1980 στην Ανατολική Γερμανία. Η γιατρός Μπάρμπαρα, έχει υποβάλει αίτηση για να μεταναστεύσει προς τη Δύση. Τιμωρείται με μετάθεση μακριά από την πρωτεύουσα, σ’ ένα νοσοκομείο μιας κωμόπολης. Ο εραστής της στη Δύση, Γιοργκ, σχεδιάζει την απόδρασή της μέσω της Βαλτικής Θάλασσας. Για την Μπάρμπαρα είναι ένα παιχνίδι αναμονής. Το νέο της διαμέρισμα, οι γείτονες, το καλοκαίρι και η ύπαιθρος δεν την κάνουν ευτυχισμένη. Παρόλο που προσέχει ιδιαίτερα τους νέους ασθενείς της στο τμήμα παιδιατρικής χειρουργικής υπό το νέο αφεντικό της, Αντρέ, είναι σκόπιμα ψύχραιμη με τους συναδέλφους της. Η ζωή της, σκέφτεται, θα ξεκινήσει αργότερα. Ο Αντρέ την μπερδεύει. Πρώτα, πιστεύει ακλόνητα στις επαγγελματικές της ικανότητες, μετά είναι ο τρόπος με τον οποίο φροντίζει, και το ακατανίκητο χαμόγελό του. Τι τον κάνει να την καλύψει όταν βοηθά την νεαρή Στέλλα, να το σκάσει; Μήπως την κατασκοπεύει; Είναι ερωτευμένος; Καθώς η μέρα της προγραμματισμένης διαφυγής πλησιάζει, η Μπάρμπαρα αρχίζει να χάνει την αυτοπεποίθηση, τα σχέδια και την καρδιά της…
Ο Κρίστιαν Πέτζολντ («Yella») χρησιμοποιεί τη χαρακτηριστική αισθητική του (λιτή, ‘στεγνή’, μυστηριακή) με την οποία συνήθως σχολιάζει την αποξένωση της σύγχρονης ζωής, αυτή τη φορά για να αναφερθεί στο, οικείο σ’αυτόν, περιβάλλον της πρώην Ανατολικής Γερμανίας, όπου πίσω από τις αυστηρές δομές κρυβόταν η καχυποψία και η ανασφάλεια. Ο Γερμανός σκηνοθέτης στηρίζει για μία ακόμα φορά ταινία του στην αινιγματική παρουσία της ‘μούσας’ του Νίνα Χος. Η «Barbara» τιμήθηκε με την Αργυρή Άρκτο στο φετινό Φεστιβάλ του Βερολίνου και είναι η υποψηφιότητα της Γερμανίας για το επόμενο Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας.
Θοδωρής Τσιάτσικας