MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
05
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Αντώνης Μίτζελος: Ο εχθρός της Ελλάδος μας τα τελευταία 200 χρόνια είναι το κράτος

“O λαός αντιδρά σαν το γόνατο του ασθενούς που ο γιατρός χτυπάει με το σφυράκι του” δηλώνει ο σημαντικός κιθαρίστας Αντώνης Μίτζελος. Σύμφωνα με τον μουσικό (ο οποίος εμφανίζεται στην σκηνή του Half Note στις 26, 27 και 28 Οκτωβρίου) ο λαός αντιλαμβάνεται τον εχθρό και ο εχθρός είναι το κράτος. Δεν φταίει το ότι είμαστε νεοέλληνες, καθώς οι νεοέλληνες, σύμφωνα με τον Μίτζελο, όπου έχουν μεταναστεύσει, έχουν πετύχει. Φταίνε οι πολιτικοί της χώρας. Συνέντευξη στον Γιώργο Σμυρνή – Πως προέκυψε η συνεργασία με τους Anima Corda στην σκηνή του Half Note; 1) Σχεδίασα και υλοποιώ ένα τολμηρό μουσικό project, με βάθος, εύρος, διάρκεια. Η Κιθαρωδία | The Music Project σκοπεύει να δώσει παραστάσεις σε μουσικές σκηνές και θέατρα, σεμινάρια σε ωδεία και άλλους χώρους στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, Ευρώπης και Αμερικής. Συναντήσεις με άλλους αξιόλογους καλλιτέχνες καθώς και νέους μαθητές/σπουδαστές μουσικής. Η Κιθαρωδία, γίνεται μέσω διάδοσης της ”ψιλής κιθάρισις”, της λυρικότητας, της Ελληνικότητας και πάνω από όλα της πίστης ότι η μουσική είναι τελικά η μόνη αλήθεια. Πρώτοι επίσημοι συνεργάτες μου σε αυτή την παραγωγή λοιπόν είναι οι Animacorda. Οι Μιχάλης Μπρούζος και Γιώργος Μπεχλιβάνογλου, δύο κλασσικοί κιθαρίστες, οι οποίοι έχουν ξεχωρίσει με τον πλούτο των μουσικών τους ιδεών και ηχοχρωμάτων αλλά και με την άρτια τεχνική τους σε κλασικές ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες, θα είναι μαζί μου στην σκηνή σε μια άκρως ενδιαφέρουσα αυτοσχεδιαστική καθαριστική παράσταση. Ξεκινάμε στο Half note jazz club στην Αθήνα την Παρασκευή 26, Σάββατο 27 και Κυριακή 28 Οκτωβρίου και θα συνεχίσουμε μετά για κάποιες Δευτέρες αλλάζοντας όμως το πρόγραμμα και φιλοξενώντας και άλλους καλλιτέχνες. – Ποιός θα είναι ο ρόλος της Μαριάννας Πολυχρονίδη στο καλλιτεχνικό δρώμενο; 2)Στο half note θα είναι μαζί μου και η Μαριάννα Πολυχρονίδη, η οποία εκτός από το υποκριτικό της ταλέντο έχει μια πλούσια, καλοδουλεμένη φωνή, που της επιτρέπει να τραγουδάει με άνεση τραγούδια από πολλούς και διαφορετικούς μουσικούς πολιτισμούς. Με την μελωδική φωνή της μα και την ερμηνευτική της ακρίβεια ολοκληρώνει την πιο όμορφη αρχή της Κιθαρωδίας. Θα ερμηνεύσει τραγούδια δικά μου και του Μ. Χατζιδάκι. – Ποιοί είναι οι ροκ κιθαρίστες που σας έχουν σφραγίσει; Ο Jimmy Hendrix, Brian May, B.B King αλλά κυρίως ο John mc Loughlin. – Εκτός από την ροκ, έχετε και άλλες μουσικές επιρροές; 4) Απ’ τα εφηβικά μου χρόνια άρχισα την μελέτη όποιας μουσικής είχε κάτι να μου πει σαν εικόνα, σαν αλήθεια, αλλα κυρίως σαν ανάγκη να την ακούσω και να με θρέψει ψυχικά. Έτσι παράλληλα με τον ήχο των ροκ συγκροτημάτων μελέτησα πολύ την σύγχρονη jazz της Mahavishnu orchestra του Corea και άλλων μουσικών που έπαιζαν σαξόφωνα, ακόμα και παραδοσιακά παιξίματα από Έλληνες δεξιοτέχνες της δημοτικής μας μουσικής. Η αλήθεια που εκφράζει η μουσική δεν κατοικεί μεμονωμένα σε κάποιο είδος, υπάρχει όπου υπάρχει αγνή πρόθεση του συνθέτη και το πάθος του εκτελεστή. – Ποιά είναι τα επόμενα σχέδια σας; 5) Η συνέχεια της Κιθαρωδίας και η εξέλιξη της. Υπάρχουν πλάνα για πολλές παραστάσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό και συνεργασίες με κιθαρίστες από όλα τα είδη μουσικής ως και συμφωνικές ορχήστρες. Θέλω να εκδώσω κάποιες ήδη ηχογραφημένες μουσικές μου. Είμαι στο στάδιο της έρευνας του τρόπου, δηλαδή όπου να ’ναι θα ακουστεί η επόμενη δουλειά μου. – Πόσο δύσκολη είναι η κατάσταση στην Ελλάδα για έναν ροκ μουσικό; Είναι το ίδιο δύσκολη με την δεκαετία του 80. Μόνη διαφορά είναι πως έχουν ανοίξει λίγο οι αγορές της Αγγλίας και της Γερμανίας προς το Ελληνικό ροκ και προκύπτει μια πιο ενδιαφέρουσα διαδρομή για τις μπάντες. Στην εντός του τόπου μας πραγματικότητα, υπάρχει ένα βεβαιωμένα μεγάλο κοινό, το οποίο εκδηλώνει όμως την παρουσία του κυρίως προς τις ξένες μπάντες της Αμερικής και της Βρετανίας όταν αυτές παίζουν εδώ. Οι συναυλίες Ελλήνων ροκ μουσικών είναι συνήθως υποβιβασμένες. Το ευχάριστο είναι πως υπάρχουν Έλληνες ροκ μουσικοί που είναι λειτουργικοί και σε εξαιρετικό μουσικό επίπεδο, απλά πληρώνουν το τίμημα της καταγωγής τους με βαρύ τρόπο. – Πολλοί εκλεκτοί μουσικοί, όπως ο John Parish, δημιουργούν μουσική για χορό ή θέατρο, ενώ κάνουν και live εμφανίσεις κατά την διάρκεια του δρώμενου, συνοδεύοντας το μουσικά. Σας ενδιαφέρει εσάς αυτή η προοπτική;Είναι κάτι το πραγματικά ενδιαφέρον και ευχαριστά προκλητικό, όταν συμβαίνει. Ως προοπτική δεν υφίσταται πλέον στα άμεσα σχέδιά μου, όμως έχω υπηρετήσει και προτείνει αυτή την ιδέα σε αρκετές παραστάσεις μου, όπως π.χ στην θεατρική παράσταση ”Orlando” της Virginia woolf σε σκηνοθεσία του Σταύρου Τσακίρη και με πρωταγωνίστρια την εξαιρετική Μαριάνθη Σοντάκη στον πειραματικό χώρο του Βios το 2008. Ήταν πραγματικά κάθε παράσταση ένας σοβαρός λόγος, για να γράψω μουσική την ίδια στιγμή που προέκυπτε ο χορός αλλά και η διαφορετική συγκυρία της κάθε μιας και μοναδικής ημέρας! Θέλει ηρεμία, προσήλωση και ετοιμότητα. Η όλη διαδικασία είναι και καλή πρακτική για την μετεξέλιξη του εγκεφαλικού κέντρου του αυτοσχεδιασμού σε συνθετική λογική και ελευθερία στιγμιαίων αλλαγών ακόμα και τονικών κέντρων αλλά και αρχαίων τρόπων σε σύγχρονους ήχους. Εξέλιξη όλων αυτών είναι η Κιθαρωδία σαν σημερινή πρακτική και έχει δρόμο μπροστά της σαν αλήθεια μα και σαν πρόταση. – Ποιά είναι η σχέση σας με το διαδίκτυο;8) Για την ώρα καλή. Είναι θολό το τοπίο στο internet ακόμα. Κανείς δεν ξέρει ούτε την εξέλιξη αλλά ούτε και τους σκοπούς της ύπαρξης του. Ναι το χρησιμοποιώ, για να χαρίζω κάποιες μουσικές μου σε φίλους και να τους καλώ στις συναυλίες μου. Είναι μέχρι στιγμής οι υπεύθυνοι του internet κλέφτες, ανήθικοι, νεοταξίτες, καταστροφικές μειονότητες με υπερδυνάμεις στα χέρια τους που αναιρούν το δικαίωμα του δημιουργού να εισπράττει το 4% μόλις από τα έσοδα που αυτοί τζιράρουν από την πώληση της δουλειάς του (χωρίς να τους έχει δώσει ποτέ και κανείς το δικαίωμα να πωλούν) στο όνομα της ελεύθερης διακίνησης ιδεών. Αστείο! Μοιάζει λίγο το internet και σαν ένας ”προπομπός” μιας νέας θρησκείας, που, όπως και οι προηγούμενες, είχαν σχεδιαστεί για να επικρατήσουν, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Αυτή είναι η ουσία! Πρώτα καταστρέφεις τα όπλα του εχθρού, μετά τον αποδυναμώνεις και στο τέλος κυριαρχείς στην ψυχή του. – Πώς βλέπετε την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα της κρίσης και του μνημονίου και ποιοί φταίνε κατά τη γνώμη σας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία. Εφόσον οι Έλληνες του εξωτερικού, που είναι περίπου 12.000.000 διαπρέπουν σε οποιονδήποτε τομέα κι αν έχουν ασχοληθεί και οι περισσότεροι από αυτούς είναι επιστήμονες ή επιχειρηματίες πετυχημένοι και στυλοβάτες εργάτες των κοινωνιών που συμπληρώνουν, προκύπτει το συμπέρασμα πως κάτι με το πολιτικό περιβάλλον, τους νόμους, την επιλογή των πολιτικών κάτι δεν πάει καλα και οχι με τους νεοέλληνες…. Ο λαός αντιδρά σαν το γόνατο του ασθενούς που ο γιατρός χτυπάει με το σφυράκι του. Αντιλαμβάνεται τον εχθρό. Ο εχθρός της Ελλάδος μας τα τελευταία 200 χρόνια είναι το κράτος. Αυτό φρόντισε για την πτώση των αξιών, την φθορά της γλώσσας, της ιστορίας, που οδήγησαν την χώρα εδώ που είναι σήμερα. ‘Επαιξε για δυο αιώνες τον ρόλο του διορισμένου υπαλλήλου των ξένων δυνάμεων. Υπάρχουν λύσεις όμως. Ο εμφύλιος πόλεμος σαφώς δεν είναι κάτι που μας χρειάζεται τώρα. Μην τους αφήνετε να σας παραμυθιάσουν και να σας διαιρέσουν ξανά και ξανά. Πνευματική ανάπτυξη μας χρειάζεται τώρα και αυτή είναι η βάση που θα ακουμπήσουμε ξανά για να σωθούμε.

author-image Γιώργος Σμυρνής

Ο Αντώνης Μίτζελος μας παραχώρησε συνέντευξη, στην οποία μιλάει για την Κιθαρωδία, το μουσικό project που θα ανέβει στην σκηνή του Half Note. Ταυτόχρονα μας εξηγεί ότι το πεδίο στο internet είναι θολό, λόγω των πνευματικών δικαιωμάτων που υποκλέπτονται από τους δημιουργούς, ενώ τονίζει ότι η κατάσταση για τους Έλληνες μουσικούς είναι το ίδιο δύσκολη με της δεκαετίας του 80, με τη μόνη διαφορά ότι έχει ανοίξει λίγο η αγορά της Αγγλίας και της Γερμανίας για το ελληνικό ροκ.

– Πως προέκυψε η συνεργασία με τους Anima Corda στην σκηνή του Half Note;
Σχεδίασα και υλοποιώ ένα τολμηρό μουσικό project, με βάθος, εύρος, διάρκεια. Η Κιθαρωδία | The Music Project σκοπεύει να δώσει παραστάσεις σε μουσικές σκηνές και θέατρα, σεμινάρια σε ωδεία και άλλους χώρους στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, Ευρώπης και Αμερικής. Συναντήσεις με άλλους αξιόλογους καλλιτέχνες καθώς και νέους μαθητές/σπουδαστές μουσικής. Η Κιθαρωδία, γίνεται μέσω διάδοσης της ”ψιλής κιθάρισις”, της λυρικότητας, της Ελληνικότητας και πάνω από όλα της πίστης ότι η μουσική είναι τελικά η μόνη αλήθεια. Πρώτοι επίσημοι συνεργάτες μου σε αυτή την παραγωγή  λοιπόν είναι οι Animacorda. Οι Μιχάλης Μπρούζος και Γιώργος Μπεχλιβάνογλου, δύο κλασσικοί κιθαρίστες, οι οποίοι έχουν ξεχωρίσει με τον πλούτο των μουσικών τους ιδεών και ηχοχρωμάτων αλλά και με την άρτια τεχνική τους σε κλασικές ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες, θα είναι μαζί μου στην σκηνή σε μια άκρως ενδιαφέρουσα αυτοσχεδιαστική καθαριστική παράσταση. Ξεκινάμε στο Half note jazz club στην Αθήνα την Παρασκευή 26, Σάββατο 27 και Κυριακή 28 Οκτωβρίου και θα συνεχίσουμε μετά για κάποιες Δευτέρες αλλάζοντας όμως το πρόγραμμα και φιλοξενώντας και άλλους καλλιτέχνες.

– Ποιός θα είναι ο ρόλος της Μαριάννας Πολυχρονίδη στο καλλιτεχνικό δρώμενο;
Στο half note θα είναι μαζί μου και η Μαριάννα Πολυχρονίδη, η οποία εκτός από το υποκριτικό της ταλέντο έχει μια πλούσια, καλοδουλεμένη φωνή, που της επιτρέπει να τραγουδάει με άνεση τραγούδια από πολλούς και διαφορετικούς μουσικούς πολιτισμούς. Με την μελωδική φωνή της μα και την ερμηνευτική της ακρίβεια ολοκληρώνει την πιο όμορφη αρχή της Κιθαρωδίας. Θα ερμηνεύσει τραγούδια δικά μου και του Μ. Χατζιδάκι.

– Ποιοί είναι οι ροκ κιθαρίστες που σας έχουν σφραγίσει;
Ο Jimmy Hendrix, Brian May, B.B King αλλά κυρίως ο John mc Loughlin.

– Εκτός από την ροκ, έχετε και άλλες μουσικές επιρροές;
Απ’ τα εφηβικά μου χρόνια άρχισα την μελέτη όποιας μουσικής είχε κάτι να μου πει σαν εικόνα, σαν αλήθεια, αλλα κυρίως σαν ανάγκη να την ακούσω και να με θρέψει ψυχικά. Έτσι παράλληλα με τον ήχο των ροκ συγκροτημάτων μελέτησα πολύ την σύγχρονη jazz της Mahavishnu orchestra του Corea και άλλων μουσικών που έπαιζαν σαξόφωνα, ακόμα και παραδοσιακά παιξίματα από Έλληνες δεξιοτέχνες της δημοτικής μας μουσικής. Η αλήθεια που εκφράζει η μουσική δεν κατοικεί μεμονωμένα σε κάποιο είδος, υπάρχει όπου υπάρχει αγνή πρόθεση του συνθέτη και το πάθος του εκτελεστή.

– Ποιά είναι τα επόμενα σχέδια σας;
Η συνέχεια της Κιθαρωδίας και η εξέλιξη της. Υπάρχουν πλάνα για πολλές παραστάσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό και συνεργασίες με κιθαρίστες από όλα τα είδη μουσικής ως και συμφωνικές ορχήστρες. Θέλω να εκδώσω κάποιες ήδη ηχογραφημένες μουσικές μου. Είμαι στο στάδιο της έρευνας του τρόπου, δηλαδή όπου να ‘ναι θα ακουστεί η επόμενη δουλειά μου.

– Πόσο δύσκολη είναι η κατάσταση στην Ελλάδα για έναν ροκ μουσικό;
Είναι το ίδιο δύσκολη με την δεκαετία του 80. Μόνη διαφορά είναι πως έχουν ανοίξει λίγο οι αγορές της Αγγλίας και της Γερμανίας προς το Ελληνικό ροκ και προκύπτει μια πιο ενδιαφέρουσα διαδρομή για τις μπάντες. Στην εντός του τόπου μας πραγματικότητα, υπάρχει ένα βεβαιωμένα μεγάλο κοινό, το οποίο εκδηλώνει όμως την παρουσία του κυρίως προς τις ξένες μπάντες της Αμερικής και της Βρετανίας όταν αυτές παίζουν εδώ. Οι συναυλίες Ελλήνων ροκ μουσικών είναι συνήθως υποβιβασμένες. Το ευχάριστο είναι πως υπάρχουν Έλληνες ροκ μουσικοί που είναι λειτουργικοί και σε εξαιρετικό μουσικό επίπεδο, απλά πληρώνουν το τίμημα της καταγωγής τους με βαρύ τρόπο.

– Πολλοί εκλεκτοί μουσικοί, όπως ο John Parish, δημιουργούν μουσική για χορό ή θέατρο, ενώ κάνουν και live εμφανίσεις κατά την διάρκεια του δρώμενου, συνοδεύοντας το μουσικά. Σας ενδιαφέρει εσάς αυτή η προοπτική;
Είναι κάτι το πραγματικά ενδιαφέρον και ευχαριστά προκλητικό, όταν συμβαίνει. Ως προοπτική δεν υφίσταται πλέον στα άμεσα σχέδιά μου, όμως έχω υπηρετήσει και προτείνει αυτή την ιδέα σε αρκετές παραστάσεις μου, όπως π.χ στην θεατρική παράσταση ”Orlando” της Virginia woolf σε σκηνοθεσία του Σταύρου Τσακίρη και με πρωταγωνίστρια την εξαιρετική Μαριάνθη Σοντάκη στον πειραματικό χώρο του Βios το 2008. Ήταν πραγματικά κάθε παράσταση ένας σοβαρός λόγος, για να γράψω μουσική την ίδια στιγμή που προέκυπτε ο χορός αλλά και η διαφορετική συγκυρία της κάθε μιας και μοναδικής ημέρας! Θέλει ηρεμία, προσήλωση και ετοιμότητα. Η όλη διαδικασία είναι και καλή πρακτική για την μετεξέλιξη του εγκεφαλικού κέντρου του αυτοσχεδιασμού σε συνθετική λογική και ελευθερία στιγμιαίων αλλαγών ακόμα και τονικών κέντρων αλλά και αρχαίων τρόπων σε σύγχρονους ήχους. Εξέλιξη όλων αυτών είναι η Κιθαρωδία σαν σημερινή πρακτική και έχει δρόμο μπροστά της σαν αλήθεια μα και σαν πρόταση.

– Ποιά είναι η σχέση σας με το διαδίκτυο;
Για την ώρα καλή. Είναι θολό το τοπίο στο internet ακόμα. Κανείς δεν ξέρει ούτε την εξέλιξη αλλά ούτε και τους σκοπούς της ύπαρξης του. Ναι το χρησιμοποιώ, για να χαρίζω κάποιες μουσικές μου σε φίλους και να τους καλώ στις συναυλίες μου. Είναι μέχρι στιγμής οι υπεύθυνοι του internet κλέφτες, ανήθικοι, νεοταξίτες, καταστροφικές μειονότητες με υπερδυνάμεις στα χέρια τους που αναιρούν το δικαίωμα του δημιουργού να εισπράττει το 4% μόλις από τα έσοδα που αυτοί τζιράρουν από την πώληση της δουλειάς του (χωρίς να τους έχει δώσει ποτέ και κανείς το δικαίωμα να πωλούν) στο όνομα της ελεύθερης διακίνησης ιδεών. Αστείο! Μοιάζει λίγο το internet και σαν ένας ”προπομπός” μιας νέας θρησκείας, που, όπως και οι προηγούμενες, είχαν σχεδιαστεί για να επικρατήσουν, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Αυτή είναι η ουσία! Πρώτα καταστρέφεις τα όπλα του εχθρού, μετά τον αποδυναμώνεις και στο τέλος κυριαρχείς στην ψυχή του.

– Πώς βλέπετε την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα της κρίσης και του μνημονίου και ποιοί φταίνε κατά τη γνώμη σας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία.
Εφόσον οι Έλληνες του εξωτερικού, που είναι περίπου 12.000.000 διαπρέπουν σε οποιονδήποτε τομέα κι αν έχουν ασχοληθεί και οι περισσότεροι από αυτούς είναι επιστήμονες ή επιχειρηματίες πετυχημένοι και στυλοβάτες εργάτες των κοινωνιών που συμπληρώνουν, προκύπτει το συμπέρασμα πως κάτι με το πολιτικό περιβάλλον, τους νόμους, την επιλογή των πολιτικών κάτι δεν πάει καλα και οχι με τους νεοέλληνες…. Ο λαός αντιδρά σαν το γόνατο του ασθενούς που ο γιατρός χτυπάει με το σφυράκι του. Αντιλαμβάνεται τον εχθρό. Ο εχθρός της Ελλάδος μας τα τελευταία 200 χρόνια είναι το κράτος. Αυτό φρόντισε για την πτώση των αξιών, την φθορά της γλώσσας, της ιστορίας, που οδήγησαν την χώρα εδώ που είναι σήμερα. ‘Επαιξε για δυο αιώνες τον ρόλο του διορισμένου υπαλλήλου των ξένων δυνάμεων. Υπάρχουν λύσεις όμως. Ο εμφύλιος πόλεμος σαφώς δεν είναι κάτι που μας χρειάζεται τώρα. Μην τους αφήνετε να σας παραμυθιάσουν και να σας διαιρέσουν ξανά και ξανά. Πνευματική ανάπτυξη μας χρειάζεται τώρα και αυτή είναι η βάση που θα ακουμπήσουμε ξανά για να σωθούμε.

Περισσότερα από Πρόσωπα