Current Pasts: Έκθεση των Ιβάν Γκρουμπάνοφ και Βαγγέλη Βλάχου στο ΕΜΣΤ
Εκπρόσωποι μιας νεότερης γενιάς καλλιτεχνών, ο Βαγγέλης Βλάχος (Αθήνα, 1971) και ο Ιβάν Γκρουμπάνοφ (Βελιγράδι, 1976), επέλεξαν ο ένας τον άλλο για την ενδιαφέρουσα “συνομιλία” τους στην έκθεση Current Pasts (Τρέχοντα Παρελθόντα). Οι δυο τους αναφέρονται συχνά στην πρόσφατη ιστορία της χώρας τους, με σκοπό την επανεξέτασή της και τη δημιουργία νέων πιθανών αφηγήσεων.
Το νέο έργο του Βαγγέλη Βλάχου με τίτλο “Ξένοι αρχαιολόγοι από όρθια σε σκυφτή θέση” αποτελείται από 53 φωτογραφίες που ο ίδιος ανέσυρε από τα αρχεία των ξένων αρχαιολογικών σχολών της Αθήνας. Απεικονίζουν ξένους αρχαιολόγους εν ώρα εργασίας σε αρχαιολογικές ανασκαφές ανά την επικράτεια. Η ιδέα του ξένου αρχαιολόγου που έρχεται στην Ελλάδα για να επιβλέψει τις εργασίες, δημιουργεί συσχετισμούς με τη σημερινή κατάσταση της χώρας, η οποία βρίσκεται υπό εξέταση από ξένους τεχνοκράτες/οικονομολόγους.
Ο Ιβάν Γκρουμπάνοφ παρουσιάζει μια σειρά από σχέδια με τίτλο “Smokescreens” – στρατιωτικός όρος που αναφέρεται στο παραπέτασμα καπνού που απελευθερώνεται για να καλύψει την κίνηση των στρατευμάτων από τον εχθρό. Το κάθε σχέδιο (ακρυλικό και καπνός σε χαρτί) συνοδεύεται από μία σύντομη φράση δανεισμένη από τον Τύπο ή τα blοgs. Το δεύτερο έργο του, με τίτλο “Dead Flags”, είναι μια εγκατάσταση από παλιές σημαίες του κομμουνιστικού κόμματος της πρώην Γιουγκοσλαβίας και άλλων σοσιαλιστικών δημοκρατιών, τις οποίες έχει συλλέξει από παλιά πολιτιστικά ιδρύματα και σχολεία, ανασύροντας σαν άλλος αρχαιολόγος τεκμήρια της πτώσης των ιδεολογιών.
Ο Ιβάν Γκρουμπάνοφ θα βρίσκεται στην Αθήνα από 1 έως 6 Δεκεμβρίου.
Διεύθυνση
Βασ. Γεωργίου Β’ 17 -19 & Ρηγίλλης, Αθήνα
Τηλέφωνα
210 9242111
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- H Μαρίνα Σάττι για το περιβόητο χασμουρητό: «Δεν είμαι πολιτικός, δεν έχω κάποιο σύστημα. Αυτό το παιχνίδι δεν το αντέχω» (vid)
- Δήμητρα Κωστίκα και Μαρία-Ισμήνη Αναστασιάδου: Δύο κορυφαίες της ΕΛΣΟΝ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
- Athens Wine & Art Festival: Το κρασί συναντά την τέχνη σε μια διήμερη γιορτή στην καρδιά του Μοναστηρακίου