Κάτι σαν Έρωτας
Ο έμπειρος Ιρανός δημιουργός κάνει μια ‘γιαπωνέζικη’ ταινία χωρίς να απαρνείται τις στιλιστικές επιλογές και την προβληματική του…
Η Ακίκο είναι μια νεαρή φοιτήτρια από την επαρχία που ζει στο Τόκιο κι εξασφαλίζει τα δίδακτρα της κάνοντας το call-girl, κάτι που αγνοεί ο αφόρητα ζηλιάρης φίλος της. Έχοντας να συναντήσει ένα σημαντικό πελάτη, η Ακίκο θα αγνοήσει την επίσκεψη της γιαγιάς της που έχει πολύ καιρό να δει. Ο πελάτης είναι ο ευγενικός και μοναχικός ηλικιωμένος καθηγητή Τακάσι, ο οποίος την υποδέχεται σπίτι του και φαίνεται να προσβλέπει όχι σε μια ερωτική νύχτα, αλλά σε ένα ρομαντικό δείπνο…
Ο Αμπάς Κιαροστάμι συνεχίζει την περιπλάνησή του μακριά από το Ιράν και, μετά την Τοσκάνη του μάλλον χλιαρού «Γνήσιο Αντίγραφο», εμπνέεται από το Τόκιο, με το οικείο στοιχείο της σύγχρονης μεγαλούπολης και ταυτόχρονα την μυστηριώδη ιδιαιτερότητα. Επιχειρεί , και μάλλον τα καταφέρνει, να κάνει μια καθαρά ‘γιαπωνέζικη’ ταινία, χωρίς να απομακρύνεται από τα βασικά χαρακτηριστικά του κινηματογράφου του: Αργός ρυθμός, μινιμαλιστική μελέτη αμφίσημων σχέσεων, σκιαγράφηση χαρακτήρων μέσα από καθημερινές λεπτομέρειες, ερωτήματα για το χρόνο, την αγάπη, την τάση των ανθρώπων να παίζουν ρόλους, πολλές σκηνές στο κλειστό, ‘ουδέτερο’ περιβάλλον ενός αυτοκινήτου. Η εικονογράφηση είναι γοητευτική, το παιχνίδι με τις νεφελώδεις προθέσεις των χαρκτήρων ραφινάτο, κάποιες αναφορές στην ηθογραφία του Όζου εμφανείς και κάποιες δραματουργικές επιλογές ελαφρώς αμήχανες…
Θοδωρής Τσιάτσικας
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της