Η Καμεράτα θριαμβεύει δισκογραφικά
Τρία από τα μεγαλύτερα και πιο έγκριτα διεθνή μουσικά περιοδικά παγκόσμιας κυκλοφορίας, τα γαλλόφωνα Diapason (Ντιαπαζόν) και Classica (Κλασικά), και το βρετανικό BBC Music Magazine αποδίδουν τις σπουδαιότερες διακρίσεις τους, στη νέα ηχογράφηση της όπερας Alessandro του Γ.Φ. Χαίντελ (DECCA) με την Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής (σε όργανα εποχής) σε μουσική διεύθυνση Γιώργου Πέτρου, τοποθετώντας την στην κορυφή της λίστας με τα σημαντικότερα cd κλασικής μουσικής της χρονιάς.
Το γαλλικό Diapason απονέμει στον Alessandro την εξαιρετική διάκριση “Χρυσό Diapason” (Diapason d’ Οr), τον προτείνει σαν “Δίσκο του μήνα” και υποδέχεται την άφιξή του με τον χαρακτηρισμό “Το γεγονός” (L’événement). Ενώ συμπεριλαμβάνει απόσπασμα από το έργο (μαζί με φωτογραφία του αρχιμουσικού Γιώργου Πέτρου στο εξώφυλλο) στο cd με επιλογές από τις καλύτερες ηχογραφήσεις της χρονιάς που διανέμει δωρεάν στους αναγνώστες του (τεύχος Νοεμβρίου 2012).
Το επίσης γαλλικό Classica του απονέμει τις διακρίσεις “Choc Classica” και “Choc Classica de l’Année 2012” στο τεύχος Δεκεμβρίου/Ιανουαρίου και το βρετανικό BBC music magazine το επιλέγει σαν “Δίσκο του μήνα” στο χριστουγεννιάτικο τεύχος του.
Οι σημαντικότατες διακρίσεις που αποσπά η πρώτη αυτή ηχογράφηση της Καμεράτα για την DECCA, τις οποίες για πρώτη φορά κατακτά ελληνική ορχήστρα, ανοίγει τις πόρτες σπουδαίων αιθουσών και φεστιβάλ της Ευρώπης, στην Καμεράτα και τον αρχιμουσικό της Γιώργο Πέτρου. Σε σκηνοθεσία της κορυφαίας αμερικανίδας χορογράφου Lucinda Childs, η όπερα θα ανέβει στη Βασιλική όπερα των Βερσαλλιών (31/5 & 2/6/13) και στο Φεστιβάλ Χαίντελ του Χάλλε (Halle) – Θέατρο Γκαίτε (Goethe theater) (8 & 10/6/13). Σε συναυλιακή μορφή ο Alessandro θα παρουσιαστεί στην Όπερα του Vichy (4/6/13), στο Φεστιβάλ “Enescu” του Βουκουρεστίου (8/9/13), στην περίφημη Κοντσέργκεμπάου (Concertgebow) του Άμστερνταμ (21/9/13), στη Σάλ Πλεγιέλ (Salle Playel) του Παρισιού (23/9/12) και στο Τεάτερ Αν-ντερ-βίν (Theater an der Wien) στη Βιέννη(25/9/12).
Στην ηχογράφηση του Alessandro με την Καμεράτα, που πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο του 2011 με χορηγία του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής, για λογαριασμό της DECCA, κολοσσού των δισκογραφικών εταιριών, συμμετέχουν μερικοί από τους μεγαλύτερους λυρικούς ερμηνευτές της μουσικής του 18ου αιώνα: ο διάσημος κροάτης κόντρα τενόρος Μαξ Εμάνουελ Τσέντσιτς (Max Emanuel Cencic) (Μέγας Αλέξανδρος), η ρωσίδα σοπράνο Γιούλια Λέσνεβα (Rossane), η καναδή σοπράνο Καρίνα Γκωβέν (Lisaura), ο Χαβιέ Σαμπάτα (Tassile), ο Χουάν Σάντσο (Leonato), ο Ιν-Σουνγκ Σιμ (Clito) και ο Βασίλιεφ Κοροσέβ (Cleone). Τα χορωδιακά αποσπάσματα της όπερας, ερμηνεύει η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων σε μουσική διδασκαλία του Σταύρου Μπερή.
Γνωστή πλέον διεθνώς με την επωνυμία Armonia Atenea, η Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής και ο νέος καλλιτεχνικός της διευθυντής Γιώργος Πέτρου, έχουν αποσπάσει τα τελευταία χρόνια τα εγκωμιαστικότερα σχόλια από το διεθνή Τύπο τόσο για τις εμφανίσεις τους σε σπουδαία μουσικά φεστιβάλ του εξωτερικού, όσο και για τις διεθνείς ηχογραφήσεις τους σε έργα εποχής μπαρόκ τα οποία ερμηνεύουν σε όργανα εποχής. Υπενθυμίζουμε τις πρόσφατες οπερατικές ηχογραφήσεις της, τον Αλέξανδρο Σεβήρο του Χαίντελ και Δον Κρεπούσκολο του Νικολάου Μάντζαρου, αλλά και για τον Θρίαμβο της Κλέλιας του Γκλουκ για λογαριασμό της εταιρείας MDG που έχουν επίσης διακριθεί από το διεθνή Tύπο: Diapason 5, BBC music magazine-“Δίσκος του μήνα” και Opéra-“Découverte”.
Η αριστουργηματική τρίπρακτη όπερα Αlessandro, που ο Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ, συνέθεσε το 1726 για τη Βασιλική Ακαδημία της Μουσικής, σε λιμπρέτο του ιταλού λιμπρετίστα και ποιητή Πάολο Αντόνιο Ρόλλι (Paolo Antonio Rolli) αφηγείται τα διάφορα ιστορικά γεγονότα γύρω από τις περιπέτειες του Μ. Αλεξάνδρου στην Ινδία και το περίφημο ξέσπασμα του πάνω στο Μακεδόνα στρατηγό Κλείτο. Τα γεγονότα αυτά αποτελούν αφορμή για το ξετύλιγμα ενός φανταστικού μπαρόκ παραμυθιού, που λίγο έχει σχέση με τους ιστορικούς χαρακτήρες που όλοι γνωρίζουμε. Το βέβαιο είναι πως, όπως οι περισσότερες όπερες που γράφτηκαν την εποχή εκείνη, ο Alessandro αποτελεί στην ουσία για μία ιστορία γεμάτη ίντριγκες τόσο σε πολιτικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο, η οποία έχει αίσια κατάληξη.
Ο Χαίντελ έγραψε το έργο για τρεις από τους διασημότερους τραγουδιστές της εποχής του: τον καστράτο Senesino, τη σοπράνο Francesca Cuzzoni (ήδη λατρεμένη του λονδρέζικου κοινού από προηγούμενες παραγωγές) και για την περίφημη Faustina Bordoni, εμφανιζόμενη για πρώτη φορά στο Λονδίνο και μέλλουσα σύζυγο του εξίσου διάσημου συνθέτη όπερας J. A. Hasse. Είναι φυσικό, η συνύπαρξη τριών “σταρ” τέτοιου βεληνεκούς στο Λονδίνο του 1726 να πυροδοτήσει συζητήσεις και… κουτσομπολιά, τα οποία ο δαιμόνιος συνθέτης χρησιμοποίησε για να ενισχύσει την δημοσιότητα της παραγωγής! Η όπερα, που παρουσιάστηκε την εποχή εκείνη με εξαιρετική επιτυχία, αποτελεί ένα tour de force για τους τρεις πρωταγωνιστές, καθώς οι τεχνικές απαιτήσεις των τριών πρώτων ρόλων είναι σχεδόν εξωπραγματικές!
Οι κορυφαίες διακρίσεις για τον Αλέξανδρο έρχονται να προσθέσουν μεγαλύτερο κύρος στην ήδη επιτυχημένη διεθνή διαδρομή της ορχήστρας, που αναμφισβήτητα διανύει μια από τις καλύτερες στιγμές της καλλιτεχνικής της σταδιοδρομίας. Την ώρα που η χώρα μας περνάει μία από τη σκληρότερες περιόδους της ιστορίας της, η Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής και ο Γιώργος Πέτρου, αποδεικνύουν έμπρακτα ότι σε πείσμα των καιρών που ζούμε, ο πολιτισμός μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει ως ένα από τα βασικά εξαγώγιμα προϊόντα της πατρίδας μας.