Pieta
Εκδίκηση και συγχώρεση, βία και λυρισμός, γοητεία και υπερβολή στην ιδιόρρυθμη τραγωδία του Κιμ Κι-ντουκ.
Έχοντας προσληφθεί ως μπράβος από τοκογλύφους, ένας άντρας εκφοβίζει και απειλεί αυτούς που χρωστάνε ώστε να επιστρέψουν τα χρήματα που έχουν δανειστεί. Αυτός ο άντρας, που ούτε οικογένεια έχει ούτε τίποτα να χάσει ουσιαστικά, συνεχίζει τη δουλειά και αυτό τον τρόπο ζωής παρά τον πόνο που προκαλεί σε τόσους ανθρώπους καθημερινά. Μια ημέρα, μια γυναίκα εμφανίζεται μπροστά του και ισχυρίζεται ότι είναι η μητέρα του. Ο άντρας την απορρίπτει ψυχρά στην αρχή, όμως σταδιακά την δέχεται στη ζωή του. Τότε είναι που αποφασίζει να εγκαταλείψει τη σκληρή δουλειά του και να ζήσει μια φυσιολογική, πιο κόσμια και λογική ζωή. Ξαφνικά όμως η μητέρα του απαγάγεται. Υποθέτοντας ο ίδιος ότι πιθανώς να είναι κάποιος από το παρελθόν που του έχει φερθεί βίαια, ξεκινάει και βλέπει έναν έναν αυτούς που είχε κάποτε ενοχλήσει ώστε να βρει τη μητέρα του. Τελικά βρίσκει τον απαγωγέα για να έρθει αντιμέτωπος όμως με τρομερά σκοτεινά μυστικά του παρελθόντος…
Ο Κιμ Κι-ντουκ έχει ξεχωρίσει στο παρελθόν για εικαστικά συναρπαστικά, λακωνικά δράματα που συνδυάζουν το λυρισμό με τη βία. Τώρα επιστρέφει μετά από μια προσωπική κρίση με μια σύγχρονη τραγωδία πάνω στο θέμα της εκδίκησης και της συγχώρεσης. Η μινιμαλιστική αφήγηση της ιστορίας ενός βίαου, μοναχικού νέου που για πρώτη φορά βρίσκει ένα είδος ανθρώπινους επαφής με τη γυναίκα που εμφανίζεται ως μητέρα του, έχει την ιδιαίτερη γοητεία της, αν και οι οπερετικά δραματικές κορυφώσεις και η εμμονή σε χριστιανικούς συμβολισμούς αγγίζουν την υπερβολή. Η ταινία, σε μια αμφιλεγόμενη απόφαση, κέρδισε αντί του «The Master» το Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας.
Θοδωρής Τσιάτσικας