MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Τον Μάρτιο η καρδιά του θεάτρου χτυπά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Δυο μεγάλα έργα, δυο σπουδαίες παραστάσεις φιλοξενεί το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Η Ασκητική του Ν. Καζαντζάκη θα φιλοξενηθεί για έξι μόνο παραστάσεις (1-2 και 8-9 Μαρτίου). Το Υπόγειο του Φ. Ντοστογίεφσκι ανεβαίνει στη σκηνή του Μέγαρου Μουσικής Αθηνών για λίγες μόνο παραστάσεις (15-17, 22-24 και 29-31 Μαρτίου)

author-image Μαίρη Ρετσίνα

Ασκητική του  Ν. Καζαντζάκη (φιλοσοφικό έργο σε θεατρική μορφή)
Ο Νίκος Καζαντζάκης είναι μια αναγνωρισμένη μορφή όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην παγκόσμια πνευματική σκηνή. Είναι ο πιο  μεταφρασμένος Έλληνας συγγραφέας, ενώ στα μεγάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού υπάρχουν έδρες για την μελέτη του έργου του, αλλά και σύλλογοι φίλων του Καζαντζάκη. Το φιλοσοφικό του έργο “Ασκητική” είναι το πιο διάσημο και διαβασμένο έργο του. Αποτελεί δε, τη Βίβλο των ιδεών του συγγραφέα.

Ηθοποιοί: Γιάννης Θωμάς, Θάλεια Αργυρίου, Δημήτρης Γρηγοριάδης, Σοφία κομηνέα, Λευτέρης  Βλάχος, Νίτσα Μαμουζέλου, Γιώργος Κολιοβέτας.
 
Θέμα
“Να είσαι ελεύθερος άνθρωπος, να παλεύεις χωρίς να καταδέχεσαι να ζητάς ανταμοιβή, αυτό είναι η αληθινή ελευθερία”.
Είναι μια τολμηρή πρωτοποριακή απόπειρα να παρουσιαστεί ο φιλοσοφικός λόγος του συγγραφέα με δραματική μορφή, ώστε ο θεατής να έχει μια πρωτόγνωρη αλλά και πιο ουσιώδη και ξεκάθαρη επικοινωνία με τις μεγάλες αγωνίες και ιδανικά του Νίκου Καζαντζάκη. Ο λόγος της “Ασκητικής”  μας οδηγεί σε άγνωστα μονοπάτια της ανθρώπινης εμπειρίας αλλά μας αποκαλύπτει και πολλές μεταφυσικές αλήθειες. Μας διαπαιδαγωγεί στον αγώνα της ζωής και μας διδάσκει ότι μέσα από τις δυσκολίες και τις αιματηρές μάχες, όταν ο άνθρωπος δεν φοβηθεί να αντιμετωπίσει την φθορά του αλλά και το εσωτερικό του μεγαλείο, τότε θα μπορέσει να απαντήσει στα μεγάλα ερωτηματικά της ζωής και να προκαλέσει την λύτρωση.
 
Το Υπόγειο του Φ. Ντοστογιέφσκι
“Είμαι ο ένας κι είσαστε η ολότητα”, λέγει ο Ντοστογιέφσκι.
Ε, λοιπόν, δεν πρέπει να σας φανεί παράξενη η αντίθεση αυτή του ενός προς το σύνολο του κόσμου, “Γεννιόμαστε από γονείς. Σύντομα θα επινοήσουμε ένα τρόπο να γεννιόμαστε από μια ιδέα”

Το Υπόγειο αποτελεί σταθμό στη βιβλιογραφία του συγγραφέα, όχι για τον τρόπο αφήγησης αλλά κυρίως για τα κεφαλαιώδη φιλοσοφικά ζητήματα που θέτει ζητήματα που θα ξανατεθούν στα μεγάλα μυθιστορήματα του. Αμέσως μετά τον καταξιώνουν, παγκοσμίως ως μια από τις σημαντικότερες λογοτεχνικές μορφές .

Θέμα
Μεταφορά του αριστουργηματικού έργου με μια πρωτότυπη σύλληψη.
Ο Ντοστογιέφσκι ασχολήθηκε επίμονα με το μεγάλο εγώ και την ελευθερία του ατόμου. Χωρίς ελευθερία δεν μπορεί να υπάρξει άνθρωπος. Η κατάκτηση της ελευθερίας ωστόσο δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου, δεν αρκεί μόνο ο ορθός λόγος για να πετύχεις το στόχο, χρειάζεται να διανύσεις το δρόμο της οδύνης, του πόνου. Καλεί  τον θεατή ως μάρτυρα, θέλει να αποσπάσει από αυτόν το δικαίωμα να σκέφτεται διαφορετικά και το δικαίωμα να υπάρχει. Ο Ντοστογιέφσκι δεν μιλά για να διαδώσει τις ιδέες του και να διαφωτίσει τους γύρω του. Αναζητά ο ίδιος το φως.

Διεύθυνση
Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, Αθήνα

Τηλέφωνο
210 7282333

 

Περισσότερα από Θεατρικά Νέα