MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
17
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
«Wanderlust/All Passports»: Μια ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης καταλαμβάνει τους χώρους του Μεγάρου Σλήμαν
Από 17/10/2024 έως 17/11/2024
Ένα εύθραυστο θαύμα: Φωτογραφική έκθεση του Χάρη Κακαρούχα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 07/11/2024 έως 24/11/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Γιάννης Γαΐτης – Γαβριέλλα Σίμωσι: Επιλεγμένα έργα των δύων σπουδαίων καλλιτεχνών στην Γκαλερί Σκουφά
Από 14/11/2024 έως 14/12/2024
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Gagosian παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Sarah Crowner στην Αθήνα
Από 14/11/2024 έως 18/01/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024
Φωτογραφία

Δ. Πιλάτη & Έ. Χαλιορή: Έκθεση φωτογραφίας στην Ελληνοαμερικανική Ένωση

Στις 19 Φεβρουαρίου η Δέσποινα Πιλάτη και η Έφη Χαλιορή, μέλη του «Φωτογραφικού Κύκλου», παρουσιάζουν την πρώτη τους έκθεση στην γκαλερί Κέννεντυ της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, με σκοπό να πραγματοποιήσουν έναν καλλιτεχνικό διάλογο μέσα και πέρα από τις φωτογραφίες.Η έκθεση εντάσσεται στο πλαίσιο της συνεργασίας της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης με τον «Φωτογραφικό Κύκλο» και στη σειρά εκθέσεων που τιτλοφορείται «Φωτογραφικά ζεύγη».

author-image Μάρη Τιγκαράκη

Σε αυτές τις εκθέσεις παρουσιάζεται η δουλειά δύο φωτογράφων και μελών τού «Κύκλου», των οποίων οι δρόμοι της ζωής ή της φωτογραφίας συναντώνται με κάποιο τρόπο. Μπορεί να είναι συγγενείς ή μπορεί να είναι αχώριστοι φίλοι. Μπορεί το θέμα τής φωτογραφίας τους να είναι κοινό, ή μπορεί και η καλλιτεχνική τους προσέγγιση να είναι όμοια. Μπορεί όμως να συνδέονται και μέσα από την ουσιαστική διαφορά μιας φαινομενικά όμοιας δουλειάς. Έτσι, ο διάλογος των εκάστοτε δύο καλλιτεχνικών προτάσεων θα επεκτείνεται νοερά και πέρα από τις αναρτημένες φωτογραφίες, αφού η σχέση των ίδιων των φωτογράφων αλλά και των προτάσεών τους θα προκαλεί τις αναζητήσεις ταυτίσεων και αποστάσεων.

Η έκθεση της Δέσποινας Πιλάτη και της Έφης Χαλιορή θα διαρκέσει μέχρι και τις 16 Μαρτίου 2013.
Τη σειρά επιμελείται ο θεωρητικός της φωτογραφίας και ιδρυτής του «Φωτογραφικού Κύκλου», Πλάτων Ριβέλλης.

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή: 12:00 – 21:00, Σάββατο: 10:30 – 14:30, Κυριακή κλειστά
Είσοδος: ελεύθερη

Ο επιμελητής της έκθεσης, Πλάτων Ριβέλλης αναφέρει για τις δύο φωτογράφους:

Despina PilatiΔέσποινα Πιλάτη: Μια διαδρομή γεμάτη εκπλήξεις
Οι περισσότεροι φωτογράφοι έχουν στην προσωπική φωτογραφική τους ιστορία μια πρώτη περίοδο ασάφειας και ανίχνευσης, γεμάτη από παιδικές αμαρτίες. Η Δέσποινα Πιλάτη εκπλήσσει όποιον παρατηρεί τα πρώτα της βήματα, διότι από την αρχή έπεσε στα βαθιά και αμέσως επέπλευσε. Γι’ αυτό και στη συλλογή που περικλείεται σε αυτό το βιβλίο περιλαμβάνονται σημαντικές φωτογραφίες ακόμα και από το φωτογραφικό της ξεκίνημα.
Οι περισσότεροι φωτογράφοι που έχουν στην προσωπική φωτογραφική τους ιστορία ένα δυναμικό ξεκίνημα αντιμετωπίζουν μία ή περισσότερες περιόδους αμηχανίας και οπισθοδρόμησης, μέχρι να βρουν τη νέα τους κατεύθυνση. Η Δέσποινα Πιλάτη εκπλήσσει και πάλι, διότι οι αλλαγές στην πορεία της δεν αρνούνται το δυναμικό παρελθόν της, ενώ υιοθετούν εντελώς καινούργιες λύσεις στα ίδια προβλήματα, χωρίς τον παραμικρό δισταγμό.
Η ικανότητά της να ελέγχει και να προκαλεί τη φόρμα δεν την αποκλείει από τη συνολική αίσθηση της συγκινησιακής φόρτισης τού κάδρου. Και χωρίς να αντιστέκεται στην έλξη των συναισθηματικών προεκτάσεων, δεν τους επιτρέπει να μονοπωλήσουν τη φωτογραφία της.
Η μέχρι σήμερα σύντομη φωτογραφική της πορεία, όπως απεικονίζεται στη φωτογραφική συλλογή αυτού του λευκώματος, αποκαλύπτει το θάρρος και τη βεβαιότητα μιας διαδρομής, της οποίας το μέλλον υπόσχεται απολαύσεις και εκπλήξεις.

Έφη Χαλιορή: Η αθωότητα και η τόλμη
Ουδέποτε μπόρεσα -ούτε θέλησα άλλωστε- να απαλλαγώ από τη συνήθεια που έχω ως δάσκαλος να παρατηρώ με θαυμασμό την πορεία των νέων φωτογράφων στην προσπάθειά τους να ψηλαφήσουν το μέσο και να προσδιορίσουν την προσωπική τους θέση απέναντί του.
Η Έφη Χαλιορή έκανε αρχικά μερικά διστακτικά βήματα μέχρι να ξεμυτίσει στην αχανή περιοχή τής φωτογραφικής δημιουργίας. Και, όπως ήταν φυσικό, τα βήματα αυτά ξεκίνησαν από τον προσωπικό οικογενειακό της χώρο. Ήταν όμως κινήσεις ιδιαίτερα τολμηρές, που έδειξαν ότι διέθετε και τις γνώσεις και τη διάθεση να διαμορφώσει μια δική της πρόταση.
Οι φωτογραφίες που ακολούθησαν απέδειξαν ότι το προστατευτικό αρχικό κέλυφος είχε διαρραγεί και ότι η τόλμη έπαιρνε τη θέση των δισταγμών. Τώρα πλέον όλα τα θέματα ήταν πιθανά και κάθε προσέγγιση μία πρόκληση. Ο κίνδυνος θα ήταν να υποκατασταθεί η πρώτη συναισθηματική βάση των οικογενειακών στιγμών από αισθητικές και φορμαλιστικές αναζητήσεις. Ακριβώς όμως αυτός ο κίνδυνος ήταν που έδωσε περιεχόμενο στην πορεία τής φωτογράφου. Παλεύοντας ανάμεσα στη γοητεία τού αισθητισμού, στην ουσία των γεγονότων και στην κρυμμένη συγκίνηση των καταστάσεων κατάφερε να χρησιμοποιεί πληθώρα άνισων ή και αντιφατικών θεμάτων με κοινό περιεχόμενο την αναζήτηση τής φωτογραφικής της ιδιαιτερότητας.
Είναι βεβαίως άγνωστο τι θα μας προσφέρουν τα επόμενα φωτογραφικά βήματα τής Έφης Χαλιορή, αλλά αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η αρχική αθωότητα θα παραμένει πάντοτε μια γερή βάση και η αναδυόμενη τόλμη ουσιαστική προϋπόθεση για μια προσωπική πρόταση. Άλλωστε, τα τόσο καλά αποτελέσματα που προέκυψαν μέσα από ένα σύντομο  φωτογραφικό παρελθόν υπόσχονται ένα ακόμα σημαντικότερο φωτογραφικό μέλλον.

Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ