Γκρινιάζουν οι Ιρανοί με το Argo
Μπορεί το Argo να είναι πρώτο φαβορί για το Oscar καλύτερης ταινίας και για αρκετά ακόμα χρυσά αγαλματίδια, αλλά δεν είναι όλοι ευχαριστημένοι με την ταινία του Ben Affleck. Αυτοί που έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι Ιρανοί, που αισθάνονται ότι το έργο επαναφέρει για πολιτικές σκοπιμότητες το θέμα της απαγωγής αμερικάνων πολιτών από την αμερικανική πρεσβεία, αλλά και ότι τους δείχνει τελικά σαν ηλίθιους.
Με δεδομένη την κρίση στις σχέσεις ανάμεσα στις ΗΠΑ και το Ιράν, λόγω των σχεδίων της Τεχεράνης να αποκτήσει πυρηνικό οπλοστάσιο και των κυρώσεων που έχουν επιβάλει οι Αμερικανοί και ο διεθνής παράγοντας εν γένει, πολλοί στο Ιράν αισθάνονται ότι η συγκυρία που βγήκε η ταινία Argo δεν είναι τυχαία.
Αναλυτές από την πλευρά του Ιράν θεωρούν ότι η ταινία ξαναδείχνει το μοναδικό παράδειγμα επιθετικότητας που έχει να επιδείξει το Ιράν εις βάρος των Αμερικανών. Παράλληλα, άλλοι εστιάζουν στο πώς προβάλλονται οι Ιρανοί από την ταινία. “Εμείς οι Ιρανοί δείχνουμε χαζοί, οπισθοδρομικοί και απλοϊκοί σε αυτήν την ταινία” δηλώνει ο Ιρανοαμερικανός κινηματογραφιστής Nader Talebzadeh σύμφωνα με τους New York Times.
Θυμίζουμε ότι και στο παρελθόν οι Ιρανοί τα είχαν βάλει με το Hollywood σε μια ταινία που, αντίθετα, είχε αγαπηθεί πολύ από το ελληνικό κοινό, τους “300”. Τότε οι Ιρανοί είχαν εκνευριστεί για τον τρόπο που παρουσιαζόταν ο Πέρσης αυτοκράτορας Ξέρξης και κυρίως ο στρατός του, ο οποίος, όπως προβαλλόταν από την ταινία, δεν θύμιζε καν ανθρώπους. Αλλά το έργο εκείνο ήταν μεταφορά ενός κόμικ, ενώ ο πολιτικός χαρακτήρας του Argo είναι πιο εμφανής.
Από την άλλη, βέβαια, θα πρέπει να τονισθεί ότι η ταινία του Ben Affleck στην εισαγωγή της μιλάει για τα λάθη της αμερικανικής πολιτικής στο θέμα του Ιράν και καταγγέλλει την ανοχή και την στήριξη που επέδειξαν οι Αμερικανοί στην τρομοκρατία του καθεστώτος του Σάχη.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της