Passion
Ξεπερασμένος Ντε Πάλμα, σε ένα ριμέικ που στερείται το πάθος του δυνατού θρίλερ ή τη σέξι διασκέδαση της συνειδητής αυτοπαρωδίας…
Το “Passion” του Μπράιαν Ντε Πάλμα, διηγείται την ιστορία ενός αγώνα δύναμης και εξουσίας μεταξύ δύο γυναικών, στον αδυσώπητο κόσμο των επιχειρήσεων. Η Κριστίν διαθέτει τη φυσική κομψότητα και την ανεπιτήδευτη άνεση που έχουν συνήθως οι άνθρωποι που διατηρούν μια υγιή σχέση με το χρήμα και την εξουσία. Η αθώα, χαριτωμένη και εύπλαστη προστατευόμενη της, η Ίζαμπελ, είναι γεμάτη καινοτόμες ιδέες που η Κριστίν «κλέβει» χωρίς ενδοιασμούς. Άλλωστε, οι δυο τους είναι ομάδα! Η Κριστίν αρέσκεται να ασκεί τον έλεγχο της, επί της νεότερης γυναίκας, οδηγώντας την κάθε φορά ένα βήμα πιο βαθιά στο παιχνίδι της αποπλάνησης, της χειραγώγησης, της εξουσίας και της ταπείνωσης. Όταν όμως η Ιζαμπέλ θα κοιμηθεί με έναν από τους εραστές της Κριστίν, θα ξεσπάσει πόλεμος. Τη νύχτα της δολοφονίας, η Ίζαμπελ παρακολουθεί μπαλέτο, ενώ η Κριστίν δέχεται μια διαφορετική πρόσκληση. Από ποιον όμως; Η Κριστίν λατρεύει τις εκπλήξεις… Γυμνή θα πάει να συναντήσει τον μυστηριώδη εραστή της που την περιμένει στο υπνοδωμάτιό της…
Αμφιλεγόμενη η επιλογή του Μπράιαν Ντε Πάλμα να κάνει το ριμέικ της πολύ πρόσφατης, τελευταίας ταινίας του μακαρίτη Αλέν Κορνό «Crime d’ Amour» που είχε έτσι κι’ αλλιώς άνισο αποτέλεσμα. Μάλλον άστοχη και η επιλογή των πρωταγωνιστριών, με την Ρέιτσελ ΜακΆνταμς και τη Νούμι Ραπάς να χάνουν τις αποχρώσεις που είχε η σχέση των Κριστίν Σκοτ Τόμας και Λυντβίν Σανιέ. Κι ενώ ο Κορνό προσέγγιζε το Χίτσκοκ μέσω του Σαμπρόλ (με την ψυχρή ματιά και το κοινωνικό-ψυχολογικό σχόλιο), ο Ντε Πάλμα ακολουθεί τον Χιτσκοκικό… Ντε Πάλμα, επιχειρώντας ένα καθαρόαιμο θρίλερ, με σέξι διαθέσεις και ανατροπές. Όμως, ο κάποτε μιμητής που βρήκε ταυτότητα και ξεχώρισε για το συνδυασμό θράσους και δεξιοτεχνίας, τα τελυταία χρόνια επαναλαμβάνει τον εαυτό του με χλιαρά αποτελέσματα.
Θοδωρής Τσιάτσικας