Είσαι πιο όμορφη απ’ όσο νομίζεις! Ένα πείραμα-έκπληξη, εμπνευσμένο από το FBI! (vid)
Η εικόνα που έχουμε οι ίδιοι για τον εαυτό μας, πολλές φορές είναι διαφορετική από αυτή που έχουν οι άλλοι για μας. Ειδικά όταν πρόκειται για γυναίκες, που βομβαρδίζονται με εξωπραγματικά εμφανισιακά πρότυπα, η τάση για σκληρή αυτοκριτική είναι ακόμα μεγαλύτερη. Η Dove, γνωστή για τις καμπάνιες της που έχουν στόχο να ενισχύσουν τη γυναικεία αυτοεκτίμηση και να αναγνωρίσουν τη φυσική ομορφιά, παρουσίασε πρόσφατα μια νέα της εκστρατεία, που ονομάζεται Real Beauty Sketches, και αντιπαραβάλλει σκίτσα που απεικονίζουν τον τρόπο που βλέπουν οι γυναίκες τον εαυτό τους και το πώς τις βλέπουν οι άλλοι. Και, ω, τι διαφορά!
Η Dove λοιπόν έκανε το εξής πραγματικό πείραμα: “επιστράτευσε” καθημερινές γυναίκες και τους ζήτησε να περιγράψουν τον εαυτό τους στον σκιτσογράφο Gil Zamora. O Zamora έχει θητεύσει στο FBI, σχεδιάζοντας πορτρέτα καταζητούμενων ή θυμάτων, μόνο από τις περιγραφές μαρτύρων. Εδώ, αφού ζωγράφισε τις γυναίκες με βάση τις οδηγίες που του έδωσαν οι ίδιες, στη συνέχεια τις ξαναζωγράφισε, με βάση όμως τις περιγραφές τρίτων ατόμων, που τις είχαν δει προηγουμένως για πρώτη φορά. Σε όλες τις περιπτώσεις, η διαφορά ήταν τεράστια. Οι ξένοι τις έβλεπαν πολύ πιο όμορφες, ή καλύτερα, με πιο θετική αύρα, πιο χαρούμενες, πιο προσιτές, δηλαδή… όμορφες! (εξάλλου, όπως έλεγε και η Audrey Hepburn, “happy girls are the prettiest”!). Όταν τα πορτρέτα αποκαλύφθηκαν στις γυναίκες, έμειναν εμβρόντητες από τη διαφορά.
Πρόκειται για μία από τις πιο πρωτότυπες καμπάνιες που έχουμε δει τελευταία, και το ότι η εταιρεία δίνει το “παρών” μόνο με το λογότυπό της, χωρίς να αναφέρεται περαιτέρω στα προϊόντα της, ενισχύει το κοινωνικό μήνυμα για αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση. Δείτε παρακάτω το βίντεο από το “πείραμα”.