MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
04
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ X
Alice Cooper: Ο rock 'n roll θρύλος στο Rockwave Festival
Από 11/07/2025 έως 11/07/2025
André Rieu: Ο βασιλιάς του Βαλς στην Αθήνα με τη νέα του φαντασμαγορική παράσταση
Από 14/03/2025 έως 14/03/2025
Beethoven και Αθάνατη Αγαπημένη: Ένα μουσικοθεατρικό αναλόγιο της Μάγδας Μαυρογιάννη στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από 16/01/2025 έως 16/01/2025
Carminho: Η νέα ιέρεια του fado για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 19/02/2025 έως 19/02/2025
Ejekt Festival 2025: Οι Green Day για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 06/07/2025 έως 06/07/2025
H Mάρθα Φριντζήλα φέρνει το ολόφρεσκο Kubara Project στο Κύτταρο
Από 02/12/2024 έως 27/01/2025
Hogwarts Magic Symphony: Η μουσική του Harry Potter ζωντανεύει στο Christmas Theater
Από 03/01/2025 έως 04/01/2025
Liederabend με τους Νεφέλη Κωτσέλη και Δημήτρη Γιάκα στο Μέγαρο
Από 14/01/2025 έως 14/01/2025
O Αλκίνοος Ιωαννίδης στο VOX
Από 11/01/2025 έως 12/01/2025
Peter Hammill: Ο πατριάρχης της progressive rock σκηνής έρχεται στο Ωδείο Αθηνών
Από 24/01/2025 έως 25/01/2025
Plessas Goes Jazz: Αφιέρωμα στον jazz Μίμη Πλέσσα με τη Μαντώ στο Άλσος
Από 28/01/2025 έως 04/02/2025
Release Athens 2025: Η Kylie Minogue το καλοκαίρι στην Αθήνα
Από 18/07/2025 έως 18/07/2025
Release Athens 2025: Οι Avenged Sevenfold για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 07/06/2025 έως 07/06/2025
Release Athens 2025: Οι Fontaines D.C. το καλοκαίρι στην Ελλάδα
Από 27/06/2025 έως 27/06/2025
Release Athens 2025: Οι Idles έρχονται στην Πλατεία Νερού
Από 18/06/2025 έως 18/06/2025
Rockwave 2025: Οι Blind Guardian στον Λυκαβηττό
Από 26/06/2025 έως 26/06/2025
The Murder Capital στο Gagarin 205
Από 30/05/2025 έως 30/05/2025
Tο Nemo έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 12/03/2025 έως 12/03/2025
Ute Lemper: Η μεγάλη ντίβα επιστρέφει στην Ελλάδα για μία παράσταση στο Θέατρο Παλλάς
Από 03/02/2025 έως 03/02/2025
«Η βεγγέρα της Ελένης»: Η Ελένη Βιτάλη & οι Τζουμ στο Θέατρο Άλσος
Από 26/12/2024 έως 09/01/2025
«Μείζων δε τούτων η αγάπη»: Θοδωρής Νικολάου και Δήμητρα Σελεμίδου στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου
Από 03/01/2025 έως 04/01/2025
«Στη Μόδα Ξανά»: Ο Μιχάλης Ρακιντζής και ο Κώστας Χαριτοδιπλωμένος στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο
Από 14/12/2024 έως 11/01/2025
Η Ana Carla Maza στο Θέατρο Παλλάς για ένα ταξίδι στην κουβανέζικη κουλτούρα
Από 10/02/2025 έως 10/02/2025
Η Tarja και Marko Hietala ζωντανά στο Gagarin
Από 08/04/2025 έως 08/04/2025
Η «Νέκυια» του Γιάννη Αγγελάκα ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη
Από 14/02/2025 έως 16/02/2025
Η Αναστασία Έδεν και ο Άρης Βλάχος στο Θέατρο Άλσος
Από 06/01/2025 έως 06/01/2025
Η Δανάη Παπαδοπούλου στο Ilion Plus
Από 18/01/2025 έως 18/01/2025
Η Ευρυδίκη και οι Μπλε στον Σταυρό του Νότου Plus
Από 07/12/2024 έως 04/01/2025
Η Παυλίνα Βουλγαράκη στον Σταυρό του Νότου Plus
Από 29/11/2024 έως 10/01/2025
Η εκρηκτική Beth Hart στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Από 22/07/2025 έως 22/07/2025
Η ορχήστρα «Lords of the Sound» φέρνει τη μουσική του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» στο Christmas Theater
Από 05/01/2025 έως 05/01/2025
Θέατρο Μεταξουργείο: Η Μαρία Κηλαηδόνη ξανανοίγει το θρυλικό «Πατάρι»
Από 07/12/2024 έως 04/01/2025
Μέγαρο: Νέοι δεξιοτέχνες καλωσορίζουν τη νέα χρονιά με μουσική δωματίου
Από 12/01/2025 έως 12/01/2025
Μια φορά κι έναν καιρό...: Μια παιδική μουσικοαφηγηματική παράσταση στο Θέατρο Πορεία για καλό σκοπό
Από 26/01/2025 έως 26/01/2025
Μικρές σκέψεις, μεγάλες δημιουργίες: Μαρίνα Ηλιάδου, Ματέο Σεστάνι και Αποστολία Αναστασίου στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός
Από 05/01/2025 έως 05/01/2025
Νίκος Φάκαρος και Musicaroi σ' ένα ικαριώτικο γλέντι στο Arch Club
Από 04/01/2025 έως 04/01/2025
Να ’ταν η χαρά οικόπεδο: Η Λίνα Νικολακοπούλου φέρνει τα "Βαλκανικά" τραγούδια της στο Παλλάς
Από 13/01/2025 έως 13/01/2025
Ο Barry Adamson στο Piraeus Club Academy
Από 07/02/2025 έως 08/02/2025
Ο King Diamond στο Rockwave Festival 2025
Από 10/07/2025 έως 10/07/2025
Ο Robbie Williams το 2025 στο Καλλιμάρμαρο
Από 02/10/2025 έως 02/10/2025
Ο Αλέξανδρος Κτιστάκης στον Σταυρό του Νότου Club
Από 05/01/2025 έως 05/01/2025
Ο Γάλλος Slimane που συγκλόνισε την Eurovision έρχεται στην Αθήνα
Από 15/02/2025 έως 15/02/2025
Ο Γιώργος και ο Νίκος Στρατάκης γιορτάζουν στον Σταυρό του Νότου Club
Από 22/11/2024 έως 17/01/2025
Ο Διονύσης Σαββόπουλος στο επετειακό Rockwave - Δύο ιστορικές εμφανίσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 14/06/2025 έως 21/06/2025
Ο Θοδωρής Κοτονιάς στον Σταυρό του Νότου Club
Από 18/01/2025 έως 18/01/2025
Ο Λεωνίδας Μπαλάφας στον Σταυρό του Νότου Club
Από 30/11/2024 έως 04/01/2025
Ο Μανώλης Φάμελλος και Δώρος Δημοσθένους συναντούν τον Χρήστο Φερεντίνο στο Half Note
Από 03/01/2025 έως 06/01/2025
Ο Μπάμπης Στόκας στον Σταυρό του Νότου
Από 14/12/2024 έως 04/01/2025
Ο Πάνος Βλάχος υποδέχεται το 2025 με τρεις εμφανίσεις στο VOX
Από 07/01/2025 έως 21/01/2025
Ο Παύλος Παυλίδης δίνει ξανά ραντεβού στο Floyd
Από 08/02/2025 έως 08/02/2025
Ο Σταμάτης Κραουνάκης φέρνει «Τ’ Αηδόνια Του Χειμώνα» στο Άλσος
Από 22/12/2024 έως 26/01/2025
Ο Σταύρος Ξαρχάκος συναντά ξανά την Ελεονώρα Ζουγανέλη και την Ηρώ Σαΐα για μία συναυλία στο Παλλάς
Από 25/02/2025 έως 25/02/2025
Ο θρύλος της σύγχρονης τζαζ Kamasi Washington στο City Theater
Από 29/04/2025 έως 29/04/2025
Ο Reinhardt Buhr για πρώτη φορά στην Αθήνα
Από 14/03/2025 έως 14/03/2025
Οι Antimatter γιορτάζουν 25 χρόνια μουσικής στο Piraeus Club Academy
Από 01/03/2025 έως 01/03/2025
Οι Blues Pills για τρεις συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 24/04/2025 έως 26/04/2025
Οι Calexico στο Gagarin 205
Από 09/02/2025 έως 09/02/2025
Οι Commuter στο Pireaus Club Academy
Από 18/01/2025 έως 18/01/2025
Οι Cypress Hill στο Rockwave 2025
Από 13/07/2025 έως 13/07/2025
Οι Dream Theater γιορτάζουν 40 χρόνια πορείας στο Release Athens 2025
Από 23/07/2025 έως 23/07/2025
Οι Gojira στο Release Athens 2025
Από 19/07/2025 έως 19/07/2025
Οι Hooverphonic στην Ελλάδα για τα 25 χρόνια του The Magnificent Tree
Από 16/04/2025 έως 17/04/2025
Οι Inspiral Carpets τον Φεβρουάριο στο Gagarin
Από 22/02/2025 έως 22/02/2025
Οι Kosheen γιορτάζουν 25 χρόνια με δύο live σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα
Από 21/02/2025 έως 22/02/2025
Οι La Femme επιστρέφουν στην Αθήνα για ένα ατελείωτο πάρτυ
Από 24/05/2025 έως 24/05/2025
Οι Lebanon Hanover στο Floyd
Από 14/02/2025 έως 14/02/2025
Οι London Grammar στο Release Athens 2025
Από 11/07/2025 έως 11/07/2025
Οι Onirama για δύο εορταστικά live στον Σταυρό του Νότου Plus
Από 25/12/2024 έως 05/01/2025
Οι Savatage εγκαινιάζουν το Rockwave της Θεσσαλονίκης
Από 28/06/2025 έως 28/06/2025
Οι Strauss Virtuosi στο Θέατρο Παλλάς με μουσικές της αυτοκρατορικής Βιέννης
Από 27/02/2025 έως 27/02/2025
Οι The Last Drive στο Gagarin
Από 14/03/2025 έως 22/03/2025
Οι Ποιητές μας τραγουδούν: Μανώλης Μητσιάς και Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός
Από 28/12/2024 έως 04/01/2025
Τα Ζαμομίνια, με τα παιδικά τους τραγούδια, στο Θέατρο Πορεία για καλό σκοπό
Από 12/01/2025 έως 12/01/2025
Φίλιππος Πλιάτσικας: Γιορτάζει 30 χρόνια μουσικής με Μποφίλιου, Δεληβοριά, Ζουγανέλη, Πασχαλίδη
Από 06/01/2025 έως 06/01/2025
Όπερα

Τρία μονόπρακτα έργα σύγχρονης όπερας στο Θέατρο Ολύμπια

Τρία μονόπρακτα έργα σύγχρονης όπερας σε ενιαίο σκηνικό θα παρουσιαστούν στις 29 και 30 Ιουνίου 2013, στο Θέατρο Ολύμπια.Τα δύο εξ αυτών προέκυψαν από τον διαγωνισμό για «νέο έργο όπερας Έλληνα συνθέτη» τον οποίο διοργάνωσε για δεύτερη φορά η Εθνική Λυρική Σκηνή σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών. Τα έργα επέλεξε καλλιτεχνική επιτροπή αποτελούμενη από συνθέτες και αρχιμουσικούς. Πρόκειται για τα έργα Αγαμέμνων του Απόστολου Ντάρλα και The Darkness of Mistico του Γρηγόρη Εμφιετζή. Το τρίτο έργο είναι Ο άγγελος του πλοίου του Ντέτλεφ Γκλάνερτ, το οποίο το Μάιο του 1995 στη Βρέμη.Την Oρχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα διευθύνει ο Νίκος Βασιλείου, ενώ η σκηνοθεσία είναι του Νίκου Διαμαντή.Στόχος της Λυρικής είναι να ενθαρρύνει την σύγχρονη δημιουργία και να δώσει βήμα στους νέους Έλληνες καλλιτέχνες.

Monopoli Team

Σημείωμα του σκηνοθέτη:
Νίκος Διαμαντής / Τρεις πιθανοί λόγοι / Μια σύγχρονη όπερα για τη ζωή
Μέσα από μια χειρονομία ενός τοπίου ονειρικού, τρεις σύγχρονες όπερες συνομιλούν με τη ζωή. Με την ανθρώπινη ύπαρξη όπως αυτή εμφανίζεται και χάνεται μέσα στους μύθους του Ορφέα και της Ευρυδίκης, του Αγαμέμνονα και της Κλυταιμνήστρας και του συμβολικού ναυαγίου ενός κόσμου.
Ένα φεγγάρι είναι ο τόπος που συγκλίνει η θλίψη μας, σκοτεινό θεμέλιο του θορύβου της ζωής. Το ανείπωτο της κραυγής του Ορφέα, οι εσωτερικές δονήσεις, συγκρούσεις, η έκσταση τρόμου του μέσα στη μέθη της μουσικής του, συναντούν την Ευρυδίκη και τις γυναικείες μεταμορφώσεις του αρχέτυπου της γυναίκας για να δημιουργήσουν τη σκοτεινή ύλη της ζωής.
Το αρσενικό και το θηλυκό, το αδύνατο της ένωσης, η ανικανότητα δημιουργίας κοινού κόσμου, ανικανότητα δημιουργίας μιας ολότητας και η διαρκής σύγκρουσή τους αρθρώνει κυριαρχίες και αποκλίσεις. Η συνομιλία τους, λυρική, ελλειμματική, σιωπηλή, γεμάτη κενά και ενοχές, γλιστρά από ένα κόσμο μυστικιστικό και παγανιστικό, σε ένα σύμπαν μέλλοντος. Αντίθετα, η δυναμική χρήση ενός επικού κόσμου που ραγίζει από το αίμα της εκδίκησης στο μύθο του Αγαμέμνονα, του κόσμου που μοιάζει να αλλάζει τάξη και προτεραιότητες, συναντά ένα νέο άνθρωπο.
Ζωή δικαιοσύνης και απορίας. Ζωή μετέωρη. Γέρνει και ραγίζει ο κόσμος με μεγάλους και υπόγειους ανέμους, που θα φέρουν αλλαγές στη συνέχεια του μύθου. Ανάμεσά τους μια παραβολή για την ανάγκη του ανθρώπου να δημιουργήσει θεούς. Να ακουμπήσει τον τρόμο του και τη γελοιότητα της τραγωδίας της ζωής του σε μια μεταφυσική. Ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε τις ρωγμές του φόβου μας δημιουργεί μια ελλειμματική γεωμετρία. Μια τρύπα ζωής που ερήμην πορεύεται ο άνθρωπος. Τρύπες που η ύπαρξή μας παγιδευμένη προσπαθεί να αρπάξει θεό. Όποιον θεό.
Φεγγάρι μιας ζωής λοιπόν που ακουμπάει ο μύθος πάνω του. Μια δεξαμενή σκέψης, εργοτάξιο ελπίδας, καταφύγιο ονείρων για το σύγχρονο άνθρωπο.

ME MIA MATIA

Απόστολος Ντάρλας, Αγαμέμνων, έργο 104
Όπερα σε μια πράξη
Ποιητικό κείμενο του συνθέτη, βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Αισχύλου
Σύνοψη / Στο παλάτι του Αγαμέμνονα στο Άργος. Ο φρουρός ξαγρυπνά, αναμένοντας τις φρυκτωρίες, το σημάδι με τις φωτιές που θα σημάνει την άλωση της Τροίας. Όταν τις βλέπει, τρέχει στο παλάτι να αναγγείλει το γεγονός. Η Κλυταιμήστρα δίνει εντολή για τις ετοιμασίες υποδοχής του Αγαμέμνονα. Τότε αρχίζει η εφαρμογή του σχεδίου της. Θέλοντας να εκδικηθεί για το θάνατο της κόρης της Ιφιγένειας και έχοντας υποκύψει στον έρωτα του Αίγισθου, συνωμοτεί μαζί του να δολοφονήσουν τον Αγαμέμνονα και να μείνουν μόνοι στην εξουσία. Ο Κήρυκας αναγγέλλει την άφιξη του Αγαμέμνονα. Ο βασιλιάς επιστρέφει θριαμβευτής. Ανάμεσα στα λάφυρα, είναι και η ερωμένη του, η Κασσάνδρα. Εκείνη, έχοντας μαντικές ικανότητες προειδοποιεί τους γέροντες (χορός) για τον κίνδυνο που διατρέχει ο βασιλιάς και προφητεύει το άδοξο τέλος της ίδιας και του Αγαμέμνονα. Αρχικά με διαψεύσεις, έπειτα με δικαιολογίες Κλυταιμήστρα και Αίγισθος προσπαθούν να πείσουν τους γέροντες για τις πράξεις τους, μάταια όμως. Ο χορός προφητεύει την επιστροφή του Ορέστη, ο οποίος θα εκδικηθεί το θάνατο του πάτερα του.
Για το έργο / Λόγω του ενδιαφέροντος μου για την αρχαία τραγωδία επέλεξα τον Αγαμέμνονα –πρώτο μέρος της τριλογίας Ορέστεια (Αγαμέμνων, Χοηφόροι, Ευμενίδες) η οποία διδάχθηκε το 458 π.Χ. – ως θέμα σύνθεσης όπερας για το διαγωνισμό της ΕΛΣ. Τοποθέτησα τους τραγουδιστές και το χορό σε μια νέα οπερατική, μετά-ονειρική διάσταση. Η δράση εξελίσσεται απρόσκοπτα, οι σκηνές εναλλάσσονται γρήγορα και με συνοχή, ενώ η υφή της μουσικής αποτελεί το προστατευτικό πλέγμα αλλά και την κιβωτό μεταφοράς του κλασικού στον μεταμοντερνισμό. Οι τεμαχισμένες δωδεκάφθογγες σειρές, τα τροπικά στοιχεία και τα αυτενεργά λαϊτμοτίβε συμβάλλουν στην περαιτέρω ένταση της δράσης, ενώ η ορχήστρα έρχεται ως υπέρ-χορός να προάγει και να σχολιάσει τα τεκταινόμενα – (Α. Ντάρλας).
Απόστολος Ντάρλας (γεν. 1972) / Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο (πιάνο, αρμονία, αντίστιξη και φούγκα) και σύνθεση με τον Θόδωρο Αντωνίου (αριστείο και χρυσό βραβείο στη μνήμη Α. Ευαγγελάτου) όπως επίσης και διεύθυνση ορχήστρας. Το 2000 συμμετείχε ενεργά στα σεμινάρια τελειοποίησης της ορχήστρας Oxford Philomusica στην Οξφόρδη με πιανίστες όπως οι Ρόζαλυν Τούρεκ, Οξάνα Γιαμπλόσκαγια, Κριστίνα Ορτίς, Πωλ Ρόμπερτς, Μάριος Παπαδόπουλος και Μάλκολμ Τρουπ. Παράλληλα με τις μουσικές σπουδές φοίτησε στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στο τμήμα Ηλεκτρολογίας. Ως πιανίστας έχει συμμετάσχει σε συναυλίες ως σολίστ και ως μέλος ενόργανου συνόλου. Εργάστηκε ως βοηθός αρχιμουσικού στην παραγωγή της όπερας Ο Νίξον στην Κίνα του Τζον Άνταμς (ΕΛΣ, 2007). Έργα του παρουσιάζονται συχνά στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει βραβευθεί σε πανελλήνιους, πανευρωπαϊκούς και διεθνείς διαγωνισμούς. Ο κατάλογος έργων του αριθμεί περισσότερες από εκατόν σαράντα συνθέσεις καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα: έργα για σόλο όργανα, συνθέσεις με προηχογραφημένο υλικό, έργα μουσικής δωματίου, κοντσέρτα, έργα για μεγάλη ορχήστρα, όπερα, καντάτες, έργα εκπαιδευτικού χαρακτήρα κ.ά. Είναι καθηγητής πιάνου στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου και μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, της οποίας εξελέγη έφορος στο Δ.Σ. για τη διετία 2013/4.

Γρηγόρης Εμφιετζής, The Darkness of Mistico
Μονόπρακτη όπερα σε πέντε επεισόδια
Ποιητικό κείμενο Μυρτώ Λουλάκη
Για το έργο / Μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, χαμένοι στο χωροχρόνο: Η ζωή και ο θάνατος είναι σοβαρά θέματα. Ακολουθούμε τις ζωές και τους θανάτους δύο εξαιρετικά παρόμοιων ψυχών, των οποίων οι διαφορές και οι ομοιότητες είναι δύσκολο να ξεκαθαριστούν: του μυθικού Ορφέα και ενός σύγχρονου ανθρώπου, του Μύστικο Οσκούρο. Ο Ορφέας είναι μυθική φιγούρα, της οποίας η κληρονομιά επιζεί ακόμη στις μέρες μας. Ο Μύστικο είναι ένας άνθρωπος του σήμερα, που κουβαλά το φορτίο αυτής ακριβώς της κληρονομιάς. H «σύγκρουση» μεταξύ των δύο χαρακτήρων εξελίσσεται σε διαφορετικές εποχές (Ορφέας–παρελθόν, Μύστικο–παρόν), ωστόσο αυτό κάποια στιγμή αλλάζει… Ένα ταξίδι προσωπικών αναζητήσεων, μύθων, λογικής, μυστικισμού, αγάπης, ονείρων. Μία άλλη πλευρά του μύθου του Ορφέα, και η ζωή ενός σύγχρονου ανθρώπου, όπως τις διηγήθηκαν κάποιοι άλλοι.
Η συνεργασία μου με τη Μυρτώ για τη δημιουργία και ανάπτυξη της υπόθεσης του έργου βασίστηκε σε συγκεκριμένα δραματικά χαρακτηριστικά (συσχέτιση μύθου και πραγματικότητας, εξέλιξη υπόθεσης σε διαφορετικές εποχές), σημασιολογικές έννοιες (μυστικισμός, «τυφλή» υπακοή σε παραδόσεις) και καθαρά μουσικά/ακουστικά φαινόμενα (χρήση οργανοπαικτών σε πρωταγωνιστικούς ρόλους επί σκηνής και της μείωσης των αντίστοιχων τραγουδιστικών ρόλων, χρήση χορωδίας και χορευτών ως «χορού», κ.λπ.), τα οποία από κοινού μας ενδιέφερε να εξερευνήσουμε και να αξιοποιήσουμε ως κύρια συστατικά του έργου. Στη συνέχεια, τα παραπάνω στοιχεία μεταφέρθηκαν, αποτυπώθηκαν και πήραν μορφή μέσα στο μουσικό κείμενο, το οποίο λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος των παραπάνω αλλά, επίσης, οδηγεί την εξέλιξη του έργου – (Γ. Εμφιετζής).
Γρηγόρης Εμφιετζής (γεν. 1980) / Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Ξεκίνησε παίζοντας βιολί και τραγουδώντας στην παιδική χορωδία Αγ. Τριάδος. Αργότερα συμμετείχε σε συναυλίες, διεθνή φεστιβάλ και όπερες ως μέλος φωνητικών και οργανικών συνόλων. Επίσης, συμμετείχε σε παραγωγές ως συνθέτης και multimedia performer. Τις σπουδές στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης Πανεπιστήμιο Μακεδονίας ακολουθούν μεταπτυχιακές σπουδές (MA, 2005) στη σύνθεση και τη σύγχρονη μουσική (πανεπιστήμιο Χάντερσφηλντ) και διδακτορική έρευνα (PhD, 2012) στη σύνθεση (Πανεπιστήμιο Μπρουνέλ) υπό την επίβλεψη των Κρίστοφερ Φοξ, Τζένιφερ Ουόλσε και Ρίτσαρντ Μπαρρέτ. Βασισμένος στις εμπειρίες της καθημερινής ζωής και το ενδιαφέρον του για δραματικές, ψυχολογικές και ανεπίλυτες καταστάσεις, επικεντρώνει το έργο και την έρευνά του στη θεατρικότητα της μουσικής εκτέλεσης/παράστασης, την ηχητική σκηνογραφία και αναδιαμόρφωση του χώρου, καθώς και την αλληλεπίδραση εκτελεστών και κοινού. Έργα του έχουν εκτελεστεί σε Ευρώπη και Αμερική, ενώ έχουν επιλεγεί και βραβευτεί σε τελικές φάσεις διεθνών διαγωνισμών (Konzerthaus Βιέννης 2012/3, ΕΛΣ 2012/3, Πανεπιστήμιο Κόβεντρυ 2012, Ακαδημία Όπερας Βερόνας 2010, Συνθέρμεια 2004 & 2008, Sonic Inertia 2007).

Ντέτλεφ Γκλάνερτ, Ο άγγελος του πλοίου, έργο 31
Όπερα δωματίου
Ποιητικό κείμενο βασισμένο στο ομότιτλο σύντομο θεατρικό του Θόρντον Ουάιλντερ Απόδοση στα γερμανικά Χέρμπερτ Χέρλιτσκα
Σύνοψη / Καταμεσής του ωκεανού, τρεις επιζήσαντες, ο Βαν, η Μίννα και ο Σαμ, προσπαθούν να κρατηθούν πάνω στα συντρίμμια ενός ναυαγίου. Στην απόγνωσή τους ανακηρύσσουν σε «θεό του Ατλαντικού» ένα ακρόπρωρο, το οποίο έχει διασωθεί και προσεύχονται να τους σώσει, εξομολογούμενοι, σταδιακά, όλα τους τα αμαρτήματα. Μόλις εμφανίζεται πλοίο στον ορίζονται και οι ελπίδες τους αναπτερώνονται, πετούν το «νέο θεό» στη θάλασσα.
Για το έργο / Ο Άγγελος του πλοίου είναι η τρίτη από τις όπερες δωματίου της τριλογίας με τον αμφίσημο τίτλο Wasserspiele Έργα αλλά και Παιχνίδια του νερού. Τα έργα βασίζονται στα αντίστοιχα σύντομα θεατρικά του Αμερικανού συγγραφέα Θόρντον Ουάιλντερ (1897-1975). Η γερμανική απόδοση των στίχων είναι του Χέρμπερτ Χέρλιτσκα. Παρότι τα έργα γράφηκαν σε διαφορετικές εποχές, αντιμετωπίζονται από το συνθέτη ως ενότητα. Πρωτοπαρουσιάστηκαν μαζί το Μάιο του 1995 στη Βρέμη.
Ντέτλεφ Γκλάνερτ [Detlev Glanert, γεν.1960] / Γερμανός συνθέτης. Άρχισε να ασχολείται με τη σύνθεση μετά τα είκοσί του χρόνια και για μία τετραετία υπήρξε μαθητής του συνθέτη Χανς Βέρνερ Χέντσε (1926-1912), γνωστού κυρίως για τις όπερές του. Ήταν ο Χέντσε εκείνος ο οποίος τον προέτρεψε να συνθέσει το πρώτο σκηνικό του έργο, Λεϋλά και Μεντιούν για τη Μπιενάλε του Μονάχου το 1988. Στη συνέχεια ο Γκλάνερτ ανέλαβε κεντρικό ρόλο στο Διεθνές Εργαστήρι Τέχνης, το οποίο είχε ιδρύσει ο Χέντσε στο Μοντεπουλτσάνο της Ιταλίας. Το 1995 η όπερά του Ο καθρέπτης του μεγάλου αυτοκράτορα τιμήθηκε με το βραβείο Ρολφ Λήμπερμαν για συνθέτες όπερας. Το 2002 ο Γκλάνερτ εξελέγη μέλος της Ανοιχτής Ακαδημίας Τεχνών του Αμβούργου – (Ν.Α.Δ.).

Μουσική διεύθυνση Νίκος Βασιλείου
ΣκηνοθεσίαΝίκος Διαμαντής

29 και 30 Ιουνίου
Θέατρο Ολύμπια , Ακαδημίας 59-61, Αθήνα ,210 3662 100, 210 3612 461, 210 3643 725
Τιμές εισιτηρίων: 10, 12 ευρώ
Φοιτητικό, Παιδικό: 8 ευρώ

Περισσότερα από ΜΟΥΣΙΚΗ