Eπιστρέφει το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Έφτασε αισίως στη 19η διοργάνωσή του το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που φέτος θα διεξαχθεί από τις 18 έως τις 25 Ιουλίου, σε διάφορους χώρους της πόλης, με κυρίαρχο το μαγικό Αμφιθέατρο του Κάστρου.
Πρόκειται για ένα φεστιβάλ ιδιαίτερα αγαπητό στο κοινό πάντα ενήμερο για τις πρωτοποριακές τάσεις του σύγχρονου χορού σε όλο τον κόσμο, που έχει ως στόχο να συστήσει στο ελληνικό κοινό τους πιο ενδιαφέροντες ερμηνευτές και χορογράφους και τα πιο συναρπαστικά έργα. Ειδικοί, άνθρωποι του χορού, σπουδαστές και ευρύ κοινό ανανεώνουν κάθε χρόνο το ραντεβού τους στην όμορφη καλοκαιρινή Καλαμάτα, για να μοιραστούν τις παραστάσεις, την ατμόσφαιρα και τις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις που πλαισιώνουν το πρόγραμμα.
Φέτος το πρόγραμμά του, που έχει διαμορφωθεί με έντονα ερευνητική διάθεση, δίνει έμφαση στην παρουσίαση σημαντικών διεθνών δημιουργών, καταξιωμένων και ανερχόμενων, και προβάλλει μ’ ένα δυνατό πρόγραμμα τη σύγχρονη ελληνική δημιουργία, που δεν το βάζει κάτω παρά τις αντιξοότητες.
Στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα δούμε φέτος, μεταξύ άλλων, την αναβίωση της μυθικής παράστασης Drumming της Anne Teresa De Keersmaeker [Αν Τερέζα Ντε Κέερσμακερ] με την ομάδα της Rosas, καθώς και την αναβίωση μιας ιστορικής παράστασης που άλλαξε για πάντα τον τρόπο με τον οποίο φτιάχνεται, χορεύεται και βλέπεται μια παράσταση χορού: του What the body does not remember του Wim Vandekeybus [Βιμ Βαντεκέυμπους], που θα παρουσιαστεί από την ομάδα του, την Ultima Vez. Δίπλα στους δύο εξέχοντες βέλγους δημιουργούς, ένας γάλλος χορευτής και χορογράφος που τα τελευταία χρόνια έχει ανοίξει τον δικό του δρόμο εκφραστικής διαδικασίας, με τη δική του ευαίσθητη πολιτικά και κοινωνικά ματιά: ο Rachid Ouramdane [Ρασίντ Ουραμντάν], με την παράσταση Exposition Universelle [Παγκόσμια έκθεση].
Πέρα από την Ευρώπη, το Φεστιβάλ διευρύνει την έρευνά του στην Κεντρική Αφρική και τη Λατινική Αμερική αποκαλύπτοντας στο κοινό δύο νέους δημιουργούς που σύντομα θ’ ακούμε το όνομά τους πιο συχνά. Το πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ θ’ ανακοινωθεί σε λίγες μέρες και σίγουρα θ’ αποτελέσει έναν δυνατό πόλο έλξης για όλους όσοι θέλουν να «ζήσουν» την ξεχωριστή ατμόσφαιρα της Καλαμάτας, τις ημέρες του Φεστιβάλ της.
Aναλυτικό πρόγραμμα
Πέμπτη 18.07
Drumming Rosas – Anne Teresa de Keersmaeker
Παρασκευή 19.07
STILL/life, Qudus Onikeku
Drumming Rosas – Anne Teresa de Keersmaeker
Σάββατο 20.07
STILL/life Qudus Onikeku
Exposition universelle L’A/ Rachid Ouramdane
Με την υποστήριξη του Institut Français.
Κυριακή 21.07
Exposition universelle L’A- Rachid Ouramdane
Με την υποστήριξη του Institut Français.
What the body does not remember Ultima Vez/ Wim Vandekeybus
Δευτέρα 22.07
“Μια βραδιά χορού της Μαίρυ Βίγκμαν”- Fabian Barba
Τρίτη 23.07
Mothers ΖΗΤΑ– Ίρις Καραγιάν
Τετάρτη 24.07
“Μικρές ζωές ή το σώμα που κατοικώ” Αγγελική Στελλάτου
Pausing Cie Projet 11- Γιάννης Μανταφούνης & May Zahry
Πέμπτη 25.07
Εγκατάσταση βίντεο ΜΕΣΑ- Δημήτρης Παπαϊωάννου
Παράλληλες εκδηλώσεις:
Τρίτη 23.07
Διάλεξη του Fabian Barba με θέμα την παράσταση “Μια βραδιά χορού της Μαίρυ Βίγκμαν”
JINX 103 – József Trefeli & Gábor Varga
Με την υποστήριξη της Pro Helvetia.
Τετάρτη 24.07
Το απομεσήμερο ενός Φαύνου – Γιάννης Νικολαΐδης
Πέμπτη 25.07
Παράσταση ερευνητικού εργαστηρίου- playforKalamataDanceFestival
JINX 103 – József Trefeli & Gábor Varga (Με την υποστήριξη της Pro Helvetia)
Το πρόγραμμα πλαισιώνεται από δύο εκπαιδευτικές δραστηριότητες: ένα σεμινάριο σύγχρονου χορού (17.7–25.7: Όταν η παράσταση κυλάει) που θα καθοδηγήσει ο ισπανός Jorge Crecis [Χόρχε Κρέσις], γνωστός για τη δυναμική προσέγγιση του χορού που πρεσβεύει, και ένα ερευνητικό εργαστήρι χορού (20.7–25.7 : playforKALAMATADANCEFESTIVAL) με αφετηρία την ικανότητα του ανθρώπου να εφευρίσκει νέα παιχνίδια και να τα εφαρμόζει στο χορό, το οποίο θα καθοδηγήσουν η χορογράφος Σοφία Μαυραγάνη και η χορεύτρια Σάνια Στριμπάκου.
Το Φεστιβάλ διοργανώνεται με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο του Προγράμματος του ΕΣΠΑ για την Ανάπτυξη 2007-2013, “Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα”.