Στο Δρόμο
Φιλότιμη προσπάθεια, φροντισμένη δουλειά, με μια γεύση ματαιότητας η απόπειρα να προσπελαστεί ο μύθος…
Η ταινία εκτυλίσσεται στα τέλη του ‘40 στην Νέα Υόρκη. Ο Σαλ Πάρανταϊς, ένας 24χρονος συγγραφέας, γνωρίζει τον Νταν Μοριάρτι, έναν 20χρονο πρώην φυλακισμένο με ευέλικτη ηθική, «τρομακτικά ενθουσιασμένο με τη ζωή» και την όμορφη σύζυγό του, Μέριλου. Οι τρεις τους περνάνε τις έντονες και γεμάτες αλκοόλ νύχτες τους κάνοντας όνειρα για έναν άλλο κόσμο, ενώ μπροστά τους ανοίγεται ένα συναρπαστικό ταξίδι στους ατέλειωτους αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ.
Από τότε που κυκλοφόρησε, το περίφημο μυθιστόρημα του Τζακ Κέρουακ που χαρτογράφησε τη γενιά των μπήτνικς για να επηρεάσει αναρίθμητες γενιές ανήσυχων νέων, φλέρταρε και αντιστάθηκε στο φιλόδοξο (και μάταιο για πολλούς) σχέδιο της κινηματογράφησής του. Το έκαναν τελικά ο Βραζιλιάνος σκηνοθέτης Βάλτερ Σάλες με τον Πορτορικανό σεναριογράφο Χοσέ Ριβέρα, με πυξίδα τη συνεργασία τους στο «Ημερολόγια Μπτοσικλέτας», και το αποτέλεσμα είχε τελικά μια αδιάφορη υποδοχή. Έχουν κάνει μια φιλότιμη προσπάθεια να αποδώσουν τον jazz ρυθμό της απνευστί αφήγησης του Κέρουακ, να αποδώσουν όμορφα το χώρο και το χρόνο, να αντιμετωπίσουν την αναπόφευκτα αποσπασματική ροή, να εμπλέξουν το νεανικό καστ, να κλείσουν το μάτι σε όσους γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις. Όλα ωραία, αν και πάλι κάτι μοιάζει να λείπει, ίσως αυτό το κάτι που δυσκολεύει την προσπάθεια να μεταφέρεις ένα έργο που έχει προ πολλού επισκιαστεί από το μύθο του.
Θοδωρής Τσιάτσικας