Οι Ύποπτοι Φορούσαν Γόβες
Η καταγραφή από τη Σοφία Κόπολα μιας (πραγματικής) ιστορίας εφηβικού πάθους με το lifestyle των διάσημων που εξελίχθηκε σε εγκληματική δραστηριότητα έχει ενδιαφέρον χωρίς να ανήκει στις καλύτερες στιγμές της…
Ο Μαρκ, ένας έφηβος χωρίς αυτοπεποίθηση αλλά με πάθος για τη μόδα, είναι καινούριος σε ένα σχολείο του Λος Άντζελες και όλοι τον αντιμετωπίζουν αδιάφορα ή εχθρικά. Τον προσεγγίζει η Ρεμπέκα και σύντομα γνωρίζει τις φίλες της και γίνεται μέλος της παρέας. Παιδιά από εύπορες οικογένειες, λατρεύουν τη μόδα και τα ακριβά αξεσουάρ και έχουν εμμονή με το lifestyle των διασημοτήτων. Με την προτροπή της Ρεμπέκα, ο Μαρκ θα κλέψει κάποια πορτοφόλια από αυτοκίνητα και μετά θα μπουν στο σπίτι ενός γνωστού του, ενώ ακόμα πιό έντονες συνγκινήσιες θα τους δημιουργήσει η πετυχημένη προσπάθεια να τρυπώσουν στην έπαυλη της Πάρις Χίλτον. Η παρέα ξεκινάει πιο συστηματικά τις διαρρήξεις σε πολυτελή σπίτια διάσημων, με λεία ακριβά ρούχα, παπούτσια και γυαλυστερά γκατζετάκια…
Η ταινία βασίζεται σε άρθρο του Vanity Fair για μια πραγματική παρέα παιδιών που έβρισκαν τους διάσημους στόχους τους διαδικτυακά, και λήστεψαν πολυτελή αντικείμενα αξίας μεγαλύτερης από 3 εκατομμύρια δολλάρια. Ανάμεσα στα θύματα της συμμορίας που έγινε γνωστή ως «The Bling Ring» ήταν οι Πάρις Χίλτον, Ορλάντο Μπλουμ και Ρέιτσελ Μπίλσον. Η Σοφία Κόπολα, μεγαλωμένη στη διασημότητα και κομμάτι του ‘γυαλιστερού’ κόσμου, από τη μία δείχνει μια κατανόηση για τον ενθουσιασμό που προκαλεί στους teenagers η ‘εισβολή’ στον κόσμο του celebrity lifestyle –που αποθεώνεται τα τελευταία χρόνια, και ειδικά στο LA, αλλά από την άλλη έχει την κριτική ματιά της μεγαλύτερης γενιάς απέναντι σε αυτή την επέλαση αμοραλισμού και κενότητας, παίζοντας ανάμεσα στη συμπάθεια και την ειρωνία (είναι αδύνατο να μη γελάσεις στις σκηνές μέσα στο πραγματικό σπίτι της Πάρις Χίλτον που η ίδια παραχώρησε για το γύρισμα). Δυνατό στοιχείο της Κόπολα είναι όπως πάντα η λεπτομερής καταγραφή ενός milieu (κοινωνικού περιβάλλοντος) που γνωρίζει. Κάπου λείπουν οι ριπές συναισθήματος και ένα ποιητικό στυλιζάρισμα που χαρακτηρίζουν τις καλύτερες δουλειές της, ενώ μια πιό τολμηρή και ενδιαφέρουσα εκδοχή πάνω σε αντίστοιχο θέμα έκανε πρόσφατα ο Χάρμονι Κορίν με το «Spring Breakers».
Θοδωρής Τσιάτσικας