Ο τουρισμός, η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας, ζυγίζει όσο μια Greek salad;
Κάποια στιγμή ορισμένοι από αυτούς που ασχολούνται με τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας τον τουρισμό, πρέπει να σοβαρευτούν και να πάψουν να τη «ζυγίζουν» με την περιβόητη Greek salad. Δεν είναι ανεξήγητο το φαινόμενο της αισχροκέρδειας ορισμένων τουριστικών επιχειρήσεων, όπως εστιατόριων – ταβερνών γιατί απλά φαίνεται πως είναι στο DNA τους, όπως έχω γράψει στο παρελθόν.Του Πάνου Τσαγκαράκη
Και το λέω αυτό διότι μ’ επισκέφθηκαν κάποιοι φίλοι μου από τη Νέα Υόρκη, οι οποίοι ερχόμενοι από τις Κυκλάδες εξεδήλωσαν την απορία τους πως γίνεται σε αυτή τη χώρα να περιμένουμε από τους ξένους να μας στηρίξουν, την ίδια στιγμή που τους κοροϊδεύουμε κατάμουτρα.
Είναι λοιπόν τραγικό, να έρχεται τουρίστας από την Νέα Υόρκη, εκεί όπου σε οποιοδήποτε ελληνικό εστιατόριο στην Αστόρια πληρώνει λιγότερα από 6 ευρώ για την ελληνική σαλάτα, και να την πληρώνει στην Ελλάδα 8 με 9 ευρώ και στη Μύκονο ακόμα και 14 ευρώ. Μα ποιοι τελικά νομίζουν ότι είναι αυτοί που πωλούν σε τέτοιες τιμές ένα πιάτο, με μιαμιση ντομάτα, ένα τέταρτο αγγούρι, λίγο λευκό τυρί (ούτε καν φέτα), μισό κρεμμύδι, μισή πιπέρια και 3-4 ελιές, προς 14 ευρώ; Τώρα, θα μου πείτε, είναι το ίδιο να απολαμβάνεις μια σαλάτα σ ένα εστιατόριο στην Αστόρια της Νέας Υόρκης, με το να κάθεσαι σ ένα οποιοδήποτε κυκλαδίτικο νησί και να απολαμβάνεις το γεύμα σου με φόντο το απέραντο γαλάζιο; Όχι, βέβαια, αλλά έτερον εκάτερον, υπάρχουν και όρια.
Τελικά, ή έχουμε χάσει το μέτρο ή έχουμε παντελή έλλειψη αυτοσεβασμού και κανόνων δεοντολογίας, ή δεν μας ενδιαφέρουν τέτοιες λεπτομέρεις. Επιπροσθέτως, μάλλον υποτιμούν τη νοημοσύνη μας οι ιδιοκτήτες των εστιατορίων αυτών, όταν μιλάνε για υψηλό λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων τους, τη στιγμή που απασχολούν, όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία του ΣΔΟΕ, αλλοδαπούς αδήλωτους εργαζόμενους ως επί το πλείστον στα νησιά.
Όλα αυτά μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ορισμένοι εκπρόσωποι του κλάδου λαμβάνουν υπόψη πολύ ελαφρά την βαριά (όπως αρέσκονται να την αποκαλούν – και όντως είναι), βιομηχανία της χώρας και αδυνατούν να κατανοήσουν ότι οι ξένοι επισκέπτες δεν μασάνε κουτόχορτο, ούτε αφελείς είναι. Με τέτοια νοοτροπία και συμπεριφορά του χρόνου δεν θα ξανάρθουν. Και, αν είχαμε περισσότερους τουρίστες εφέτος στην Ελλάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην προσπάθεια ενημέρωσής τους από το υπουργείο τουρισμού και τον ΕΟΤ για τις ομορφιές στη χώρα μας. Αν και πρέπει να δώσουμε τα εύσημα σε διάφορους τοπικούς παράγοντες για τις αξιόλογες προσπάθειες επικοινωνίας που έκαναν μέσω των κοινωνικών δικτύων
Είναι άδικο άλλοι να προσπαθούν να βγάλουν προς τα έξω την πραγματική εικόνα των ελλήνων (της φιλοξενίας, του χαμόγελου, του φιλότιμου και της γαλαντομίας), και άλλοι να την υπονομεύουν.
Πηγή: Reporter.gr