MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
13
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Ο σκηνοθέτης Άλεξ φαν Βάρμερνταμ στις “Νύχτες Πρεμιέρας”: Είναι ανήθικο να λες στους νέους ότι δεν θα τα καταφέρουν!

Τον πρωτοποριακό Ολλανδό σκηνοθέτη Άλεξ φαν Βάρμερνταμ θέλουν να γνωρίσουν στο ελληνικό κοινό οι Νύχτες Πρεμιέρας. Ο σκηνοθέτης με το σκοτεινό χιούμορ, το έντονο κοινωνικό σχόλιο και τα σουρεαλιστικά στοιχεία στο έργο του, είναι ακόμα συνθέτης, ζωγράφος και σχεδιαστής.

author-image Γιώργος Σμυρνής

“Οι ταινίες μου με τον καιρό γίνονται όλο και πιο σκοτεινές” παραδέχθηκε ο σκηνοθέτης, ο οποίος πραγματοποίησε σήμερα (20/9) Masterclass στον Ιανό, για τις Νύχτες Πρεμιέρας. “Αλλά το χιούμορ θα υπάρχει πάντα” συμπλήρωσε. “Μιεώνεται ίσως η ένταση, αλλά δεν θα το αποτινάξω ποτέ αυτό το στοιχείο.”  

Ο Άλεξ φαν Βάρμερνταμ έκανε ντεμπούτο με την μικρού μήκους το 1986 με τίτλο “ABEL”, η οποία κέρδισε το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βενετίας. Από τότε μέχρι σήμερα η φιλμογραφία του έχει διακριθεί με συμμετοχές και βραβεία στα μεγαλύτερα Φεστιβάλ του κόσμου ανάμεσα στα οποία το Βραβείο FIPRESCI στη Βενετία για την ταινία “Το Φόρεμα”/ “The Dress” τo 1996 και το Βραβείο Καλύτερου Ευρωπαϊκού Φιλμ στη Βενετία για την ταινία του “Οι τελευταίες μέρες της Εμμα Μπλανκ”/ “The Last Days of Emma Blank” το 2009. Φέτος ήταν υποψήφιος για Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες με την ταινία του Borgman. 

Πόσο όμως τον έχουν επηρεάσει η παρουσία του και οι βραβεύσεις του στα φεστιβάλ; Ο ίδιος δηλώνει ελάχιστα επηρεασμένος. “Η ζωή μου δεν άλλαξε”, όπως δήλωσε. Πάντως, σίγουρα είναι μεγάλη ευχαρίστηση γι’ αυτόν η συμμετοχή στα φεστιβάλ, αλλά και κάτι ιδιαίτερα κολακευτικό το να ανγνωρίζεται η δουλειά του.

Σε ερώτηση που του έγινε, για το κατά πόσον όλες αυτές οι ταινίες μικρού μήκους που βγαίνουν στην Ελλάδα έχουν καμία πιθανότητα να αναγνωριστούν ποτέ στο εξωτερικό, ο σκηνοθέτης προσπάθησε να δώσει αισιοδοξία στους νέους δημιουργούς. “Είναι ανήθικο να λες στους νέους ότι δεν θα τα καταφέρουν, λόγω της κρίσης ή των δυσκολιών” δήλωσε ο σκηνοθέτης. Αν και, όπως παραδέχεται, το έργο του με τα χρόνια γίνεται όλο και πιο σκοτεινό, ο ίδιος είναι αρκετά αισιόδοξος. “Δεν είμαι οι ταινίες μου. Είμαι ένα διαφορετικό πρόσωπο από τις ταινίες που δημιουργώ. Κάνω σκοτεινές ταινίες. Εγώ όμως αισιόδοξος. Γελάω με την ζωή”. 

Επίσης, ο σκηνοθέτης γράφει πάντα ο ίδιος τα σενάρια της ταινίας, γιατί θέλει να έχει όλη την ευθύνη για το καλλιτεχνικό του έργο. “Για μένα είναι το πιο λογικό να κάνω και το σενάριο και την σκηνοθεσία.” Τονίζει ακόμα πως ποτέ δεν έχει συμβεί να διαβάσει το σενάριο κάποιου άλλου ή ένα βιβλίο, τα οποία να τον εμπνεύσουν να δημιουργήσει μία ταινία.  

Γιώργος Σμυρνής

Ταινίες του σκηνοθέτη που θα προβληθούν στις Νύχτες Πρεμιέρας

Παρασκευή (20/9) Ideal : 21:15 BORGMAN / ΜΠΟΡΓΚΜΑΝ (Ολλανδία / Βέλγιο / Δανία, 113′)
Σάββατο (21/9) Ideal:  20:15  WAITER/ΓΚΑΡΣΟΝ
Κυριακή (22/9) Odeon Opera: 22:00  ABEL/ ΑΜΠΕΛ
Τρίτη (24/9)- Δαναός 1 22:00 THE DRESS/ΤΟ ΦΟΡΕΜΑ, ODEON OPERA 18:15 THE NORTHERNERS / ΟΙ ΒΟΡΕΙΟΙ και 20:30 THE LAST DAYS OF EMMA BLANK / ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΜΜΑ ΜΠΛΑΝΚ
Παρασκευή (27/9) Odeon Opera: 18:00 GRIMM / ΓΚΡΙΜ

Περισσότερα από Πρόσωπα
Σχετικά Θέματα
Art & Culture
Στο μυαλό του Τσάρλι Κάουφμαν, η Τέχνη μοιάζει με την προσπάθεια να μην καταστρέψεις το όνειρο
Art & Culture
Για τον Τζώνυ Θεοδωρίδη, η τρίτη ηλικία έχει άγχη που δεν έχουμε δει ποτέ σοβαρά
Πρόσωπα
Ελίζα Σκολίδη: Δεν έβαλα μπροστά το «καλή» ηθοποιός, αλλά το «αληθινή»
Μουσικά Νέα
Rod Stewart: Τα περιπετειώδη ‘80s και η “επίσημη” ερωμένη του
Πρόσωπα
Γιώρκο Ονησιφόρου, ποιοι είναι αυτοί οι «Ζωντανοί» που ανεβάζεις στο H.ug;
Longreads
Backstage Stories με τη Μαίρη Μηνά (video)
Πρόσωπα
Ράνια Οικονομίδου: Το θέατρο είναι το μόνο που ξέρω να κάνω
Πρόσωπα
Η Χριστίνα Κυριαζίδη μάς καλεί σε ένα πολυαισθητηριακό ταξίδι στη θηλυκότητα
Πρόσωπα
Δάφνις Κόκκινος: Ό,τι επέλεγα στη ζωή μου, το έκανα εν αγνοία κινδύνου
Πρόσωπα
Francesca Minutoli: Η αποδοχή της μοναδικότητας σου είναι πολιτική πράξη
Πρόσωπα
Μαίρη Μηνά: Δίνω μια συνεχή πάλη να είμαι βουτηγμένη σε ελεύθερα νερά
Πρόσωπα
Μάρθα Φριντζήλα: Δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπερασπιστώ τον αδικημένο