MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Μπλέξαν οι κοιλιακοί με τον πατριωτισμό – Κουτοπόνηρο μάρκετινγκ στο Facebook

Άκουσαν κάποιοι πως το Facebook είναι διαφημιστικό εργαλείο, και το “ξέσκισαν”. Από τότε που επετράπη να βγαίνουν στη homepage του καθένα μας πληρωμένα διαφημιστικά posts, βλέπουμε διάφορα τραγελαφικά προωθητικά τρικ. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, και ο σκοπός δεν είναι άλλος από το να δουν το προϊόν όσα περισσότερα μάτια γίνεται. Και ω, τι βλέπουν τα ματάκια μας…από την Αργυρώ Σταυρίδη

Monopoli Team

Το να έχει ένα προϊόν μία επίσημη σελίδα στο Facebook, δεν είναι αρκετό για κάποιους που θέλουν να πετύχουν την μέγιστη δυνατή δημοσιότητα. Όπως στο ελληνικό πρωτάθλημα χρειάζεται να έχεις “ομάδες-δορυφόρους” για να πας “μπροστά”, έτσι και στο Facebook κάποιοι έχουν σκεφτεί να δημιουργούν φαινομενικά άσχετες αλλά στην πραγματικότητα συνεργαζόμενες σελίδες για να πλασάρουν το προϊόν τους μέσω ανάλογων δημοσιεύσεων. Και τι είδους σελίδες μαζεύουν συνήθως περισσότερο κόσμο; Αυτές που έχουν να κάνουν με εθνική υπερηφάνεια, οι “αγανακτισμένες”, οι δακρύβρεχτες, οι ζουζουνιάρικες, αυτές με τσιτάτα.

Τις τελευταίες μέρες στη δική μου homepage και πιθανότατα και στη δική σου εμφανίζονται κάποια συγκεκριμένα πληρωμένα posts από σελίδες του Facebook που είναι εκ πρώτης όψεως άσχετες μεταξύ τους, και οι οποίες διαθέτουν χιλιάδες fans – είτε πραγματικούς, είτε εικονικούς. Οι σελίδες αυτές είναι οι εξής: “Ελλάδα”, Η Απιστία δεν είναι Μαγκιά, είναι Αυτοταπείνωση!! και Osoi efugan ston ourano einai kapou ekei kai mas prosexun. Τα πληρωμένα τους posts που βλέπουμε στην homepage μας, έχουν θέματα φαινομενικά άσχετα με την ονομασία και το υποτιθέμενο αντικείμενο καθεμιάς από τις σελίδες. Και αρχικά αναρωτιέσαι: πού βρίσκουν αυτές οι “αθώες” κοινότητες χρήματα για πληρωμένες καταχωρίσεις; Kαι γιατί πληρώνουν για να διαφημίσουν θέματα άσχετα από αυτό που υποτίθεται ότι αντιπροσωπεύουν; Αν δώσεις λίγη παραπάνω προσοχή, θα δεις ότι τα posts αυτά περιέχουν links από την ίδια εξωτερική ιστοσελίδα-“φάντασμα” (e-dieta.net), που φαίνεται να δίνει συμβουλές διατροφής και γυμναστικής (νομίζεις). Ας ρίξουμε λοιπόν μια πιο ενδελεχή ματιά στην εικόνα των συγκεκριμένων πληρωμένων posts που βλέπουμε οι περισσότεροι:

1. Γεια σου, “Ελλάδα”!

ellada

Το σύγχρονο πρόσωπο της “Ελλάδα”. Ήλιος, θάλασσα και sixpack με ροζ μαγιό. Άκουσέ το καλά λοιπόν, Ελλάδα: ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΕΝΟΣ ΑΝΤΡΑ ΓΙΑ ΤΕΛΕΙΟ ΣΩΜΑ!!! (Και πού να μάθετε παρακάτω ποιο είναι αυτό το φοβερό μυστικό…)

2.025 likes για ένα “μυστικό” αδυνατίσματος και περιμένετε να το πιστέψουμε; Είστε σοβαροί;

Η σελίδα πάντως επιδεικνύει υπευθυνότητα. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις και τους την πέσει το επίσημο ελληνικό κράτος για παράνομη χρήση του ονόματος, βάζουν και εισαγωγικά στο “Ελλάδα”. Γιατί τι άλλο θα μπορούσαν να εξυπηρετούν αυτά τα εισαγωγικά; Πώς είπατε; Τίποτα; Καθαρή, ατόφια βλακεία; Χμ.

Για να ρίχνει “στάχτη στα μάτια” και να μαζεύει fans, η σελίδα φροντίζει να δημοσιεύει τακτικά ελληνοκεντρικά θέματα και φωτογραφίες, στοχεύοντας στην αγάπη των Ελλήνων χρηστών του Facebook για τη χώρα τους.

2. Είμαστε πιστοί! Γιατί είμαστε άντρες και τον λόγο μας τον κρατάμε! (Το ίδιο και όσοι είμαστε γυναίκες)

           
  apistia

Να σου πω τι είναι μαγκιά; Μαγκιά είναι να φτιάχνεις “ΟΝΕΙΡΕΜΕΝΗ ΚΟΡΜΑΡΑ” (διάβασε ό,τι αναγράφεται στην εικόνα). Μαγκιά είναι να φτιάχνεις “παραδεισένια καπούλια”, “περίκαλλες ποδάρες” και να λες “θεόπνευστο πιτόγυρο”.

3. Το μεταφυσικό

ourano

 
Εντάξει, εδώ μπορεί να υπάρχει τόσος κόσμος που να έχασε κάποιον δικό του και να έγινε μέλος. Όμως ρε συ κόσμε, δε βλέπεις πως είναι λίγο κοροϊδία το όλο θέμα και γελοίο το αποτέλεσμα όπως το χειρίζεται η σελίδα;

Αλλά για την συγκεκριμένη σελίδα με το μακροσκελές greeklish όνομα, ας αφήσουμε να μιλήσουν τα σχόλια που κάνει ο κόσμος κάτω από την παραπάνω επαναλαμβανόμενη δημοσίευση για fitness. Τι πιστεύει λοιπόν ο κόσμος πως κάνουν τα μοντέλα για να έχουν τέλειο σώμα; Ενδεικτικά:

        ourano2

Ειλικρινά τώρα, είσαι ακόμα fan αυτής της σελίδας επειδή πιστεύεις ότι τιμά τους ανθρώπους που “έφυγαν”; Αν μπεις στην σελίδα και δεις καλά, το μόνο που τιμά, είναι το αμφιβόλου ποιότητας και ταυτότητας ειδησεογραφικό site απ’ όπου αντλεί τα υπόλοιπα posts της, με links που οδηγούν σε κείμενα εντελώς ανυπόγραφα και πιθανότατα αναδημοσιευμένα. Στο site υπάρχουν βέβαια και διαφημίσεις του “κρυφού” προϊόντος. Από αυτή την σελίδα λοιπόν θέλεις να ενημερώνεσαι για το τι συμβαίνει στον κόσμο;;;

Υπάρχει λόγος που βάζω τρία ερωτηματικά. Αν πρόσεξες, εκτός από την κοινή ιστοσελίδα (e-dieta.net) που προωθούν και τα τρία sponsored posts, κοινή είναι και η φιλοσοφία στην στίξη: οτιδήποτε λιγότερο από τρία θαυμαστικά, όχι μόνο θα έχανε σε εντυπώσεις, αλλά και θα διατάρασσε την ισορροπία των πλανητών, με συνέπεια να προκαλούνταν χάος και να απαλλασσόμασταν από τον Paulo Coelho. Αν θες να συνεχίσει ο κόσμος να έχει τον Paulo Coelho, ποτέ μη βάζεις λιγότερα από τρία σημεία στίξης που υποδηλώνουν θαυμασμό ή απορία.

Και για να μιλήσουμε και λίγο σοβαρά, αν πατήσεις στα links αυτών των τακτικά επαναλαμβανόμενων posts με θέμα το αδυνάτισμα, θα οδηγηθείς σε διάφορες ιστοσελίδες που διαφημίζουν χάπια αδυνατίσματος, συμπληρώματα διατροφής και αυξητικά βοηθήματα. Κορυφαία βέβαια είναι τα σχόλια που υποτίθεται ότι κάνουν “πραγματικοί” πελάτες: η Αγνή, η Αγαθή, η Βούλα, η Κούλα και η Λούλα. Δεν σου κάνω πλάκα. Δες τι είπαν, εδώ: http://www.eurohealthnews.com/gr0/ (κάνε scroll down ως τα σχόλια).

Βέβαια η τακτική μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί συγκοινωνούντα μέσα για να αλληλοϋποστηριχθούν τα εκάστοτε προϊόντα, είναι απόλυτα θεμιτή και ακολουθείται κατά κόρον παγκοσμίως. Όταν όμως δεν πρόκειται για σοβαρές επιχειρήσεις, αλλά για καιροσκόπους χωρίς καμία αισθητική, που ενδεχομένως εκμεταλλεύονται ένα μέρος του κοινού που είναι ανυποψίαστο, αφελές ή απλά κακόγουστο, τότε δεν γίνεται να μην το σχολιάσεις…

                                                                          ***

Όπως είδαμε λοιπόν σε αυτό το Facebook case study, στην πραγματικότητα τα φαινομενικά άσχετα είναι σχετικά. Πάντως εδώ είναι που ταιριάζει μία ακόμα παραλλαγή του γνωστού προβοκατόρικου συνθήματος, που με μια ομοιοκαταληξία δένει τα άσχετα μεταξύ τους: Με δίαιτα του Facebook το λίπος μου θα λιώνει, μπάτσοι γουρούνια δολοφόνοι…

Περισσότερα από Περίεργα