Μετά από τέσσερα χρόνια χωρισμού, ο Αχμάντ φτάνει στο Παρίσι από την Τεχεράνη, για να υπογράψει τα χαρτιά του διαζυγίου του, όπως του ζήτησε η Μαρί. Κατά τη διαμονή του, ανακαλύπτει τη νέα σχέση της Μαρί, τις συνεχείς συγκρούσεις με την κόρη της, και πράγματα από το παρελθόν που είχαν μείνει κρυμμένα.
Ο Ασγκάρ Φαραντί, μετά το θρίαμβο του «Ένας Χωρισμός» ‘μεταφέρεται’ στη Γαλλία, διατηρώντας ωστόσο αναλλοίωτο το χαρακτηριστικό πια στυλ του. Το «Παρελθόν» μπορεί να είναι ένα πιό καθαρόαιμο δράμα σχέσεων , αλλά ο Ιρανός σκηνοθέτης το στήνει και πάλι σαν αστυνομικό μυστήριο, συμπληρώνοντας το παζλ της ιστορίας με διαδοχικές πληροφορίες, αποκαλύψεις και ανατροπές. Υπάρχει η αίσθηση ότι είναι ίσως λίγο φορτωμένο από στοιχεία που θα μπορούσαν να ανήκουν σε μελόδραμα, όμως η σκνοθεσία, το γράψιμο και η υποκριτική (η Μπερενίς Μπεζό βραβεύτηκε στις Κάννες για την ερμηνεία της) είναι σε υψηλό επίπεδο και η αναμφισβήτητη τέχνη (και τεχνική) του Φαραντί βρίσκεται πίσω από κάθε λεπτομέρεια.
Θοδωρής Τσιάτσικας