Πόσο διαφέρει το συναυλιακό κοινό του 70′ με το σημερινό μέσα από μια φωτογραφία!
Τα λόγια είναι περιττά όπως αναφέρει και το γνωστό λαϊκό άσμα, γιατί το οπτικό αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του. Η φωτογραφία απεικονίζει την εξέλιξη του συναυλιακού κοινού από τη δεκαετία του 70′ μέχρι και σήμερα. Ας την δούμε αναλυτικά.
Στις συναυλίες του 1970 το κοινό επικροτούσε τους καλλιτέχνες με χειρονομίες που σχηματίζουν το σύμβολο της ειρήνης. Μόλις μια δεκαετία μετά, το 1980 το κοινό χειρονομεί με το χέρι σε γροθιά, με το μικρό δάκτυλο και τον δείκτη υψωμένα. Θεωρείται πως το σύμβολο αυτό χρησιμοποιείται κατά κόρο στη ροκ και μέταλ μουσική, ωστόσο η κίνηση αυτή συμβολίζει την αλληλεγγύη μεταξύ των πιστών ενώ δηλώνει την υπέρμετρη λατρεία και τη ψυχική έξαρση. Το 1990 από την άλλη απεικονίζει μια κίνηση που έχει ταυτιστεί με τον νεοναζισμό, κίνηση αρκετά επίκαιρη στο σήμερα. Λίγοι όμως γνωρίζουν πως η υψωμένη γροθιά ήταν κάποτε το σύμβολο της επανάστασης.
Η μεγαλύτερη και πιο εντυπωσιακή αλλαγή-εξέλιξη του κοινού σημειώνεται τη δεκαετία του 2000. Ενώ μέχρι τότε το κοινό χειρονομούσε προτάσσοντας την “δίψα” για αλλαγή και επανάσταση ξαφνικά τη θέση αυτών καταλαμβάνει μια φωτογραφική μηχανή και αργότερα ένα tablet. Κοινωνιολογικά η μεταστροφή αυτή του κοινού συμβολίζει καυστικά τη μετατροπή του σε απαθή παρατηρητή! Μια φωτογραφία που απεικονίζει την γενικότερη εξέλιξη του ατόμου, ενώ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως flyer διαφημιστικής καμπάνιας σχετικά με τη δραστική επίδραση της τεχνολογίας στον ιδιωτικό βίο.
Με αφορμή τη συγκεκριμένη φωτογραφία ας δούμε τις πιο ενοχλητικές συμπεριφορές στις συναυλίες. Κινητά, μεθύσια, κάμερες και ουρλιαχτά είναι μερικά από όλα όσα μπορούν να καταστρέψουν ένα live. Συμφωνείτε;
Γίνομαι photo chinese!
Είναι θεμιτό να Θέλετε να δείξετε στους φίλους σας, στο Facebook και στο Twitter, ότι ήσασταν και εσείς εκεί. Τραβήξτε λοιπόν μια ή και δύο ή και δέκα φωτογραφίες, αλλά όχι και 77 ρε παιδιά. Ναι δεν λέω πήρατε επαγγελματική μηχανή, ναι θέλετε να έχετε προσωπικό αρχείο και ναι θέλετε να δημιουργήσετε νέο φωτογραφικό άλμπουμ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά ο διπλανός και ο “πισινός” σας δεν φταίει σε τίποτα. Εκτός του ότι ενοχλείται τους υπόλοιπους δεν απολαμβάνετε οι ίδιοι τη συναυλία.
Είσαι στο μυαλό κάτι μαγικό Facebook, Twitter, e-mail, κινητό
Αν δεν είστε χειρουργός ή πυροσβέστης, αν δεν σας κάνει πρόταση γάμου το έτερον ήμισυ ή έστω αν δεν εγκυμονεί το άλλο σας μισό, τότε όλα μπορούν να περιμένουν. Ζήστε τη στιγμή και πάψτε να ασχολείστε με ότι τεχνολογικό μέσο κουβαλάτε πάνω σας. Μπείτε στο facebook και στείλτε μήνυμα, όταν τελειώσει η συναυλία. Για το Θεό, το μέγεθος του καινούργιου σας iphone φωτίζει σαν λάμπα φθορίου του 90′!
Μη μιλάς δεν είναι απαραίτητο
Μπορεί να μην σας αρέσει το τραγούδι που ακούγεται. Μπορεί να βαρεθήκατε κιόλας. Μπορεί ακόμα να σας έχουν σύρει στη συναυλία παρά τη θέλησή σας. Αλλά αυτή η ενοχλητική φλυαρία και το σούσουρο είναι ό,τι πιο ενοχλητικό μπορείτε να κάνετε. Δεν είναι μόνο το ότι μπλοκάρετε το πεδίο ορατότητας, όταν ενώνεται τα κεφάλια σας για να ακουστείτε, αλλά και ότι φωνάζετε! Και με έναν μαγικό καταραμένο τρόπο σας ακούνε όλοι οι άλλοι εκτός από το διπλανό σας. Απλώς απομακρυνθείτε από τις μπροστινές θέσεις, καθίστε στα διαζώματα ή σε κάποιο πεζούλι μακριά από τη σκηνή και κάντε εκεί όσο μπουρου μπουρου θέλετε.
Μην ουρλιάζετε για όσα τραγούδια δεν ακούσατε
Ήρθε η ώρα να ικετέψω τη συγνώμη του περίγυρου που με πλαισίωνε -απομακρυσμένα πάντα- στις συναυλίες τα τελευταία 6 χρόνια. Ναι, το έκανα και εγώ μέχρι που κατάλαβα πως οι συναυλίες στην Αθήνα έχουν αυστηρή και συγκεκριμένη set list, πράγμα που σημαίνει πως σπανίως ο καλλιτέχνης θα αλλάξει το πρόγραμμα του για να παίξει αυτό που του ζητάτε. Όσο και να γδάρετε το λαιμό σας, τραγούδι δεν θα ακούσετε, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να ενοχλήσετε τους διπλανούς σας.
Σπρώξε σπρώξε δεν θα περάσεις
Οι άνθρωποι που βρίσκονται μπροστά στη σκηνή, είναι επειδή κέρδισαν τη θέση τους. Όσο εσύ άραζες σε γωνίες και πεζούλια με τους φίλους σου περιμένοντας να αρχίσει το πρόγραμμα, εκείνοι περίμεναν με υπομονή γαϊδάρου όρθιοι μπροστά από τη σκηνή, πολύ νωρίτερα από εσένα. Σταμάτα λοιπόν να σπρώχνεις σαν κάφρος, για να χωθείς ανάμεσα τους, καλώντας τους φίλους σου σαν να βρήκες άδεια θέση. Μονάχα αν δεις ότι σε “παίρνει” μπορείς να πλησιάσεις τους μπροστινούς με όση ευγένεια και διακριτικότητα διαθέτεις.
Τοο drunk to puke
Εδώ δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Βέβαια, εξαρτάται πολύ από τη συναυλία που επιλέγεις να πας. Ωστόσο, δεν υπάρχει χειρότερη “φάρα” από αυτούς που πίνουν ακατασχέτως και καταλήγουν να ξερνάνε στη μέση της συναυλίας. Σταματήστε μέχρι εκεί που το ελέγχετε! Αν θέλετε συνεχίστε όταν οι μόνοι που θα σας μαζεύουν, θα είναι οι φίλοι σας.
Όλη η συναυλία σε Video
Αυτό είναι ακόμα χειρότερο και από τις φωτογραφίες. Το ζήτημα είναι πως όσοι αρχίζουν να κινηματογραφούν το αγαπημένο τους κομμάτι καταλήγουν να γυρίζουν ταινία, έχοντας τα κινητά τους στο ύψος του δικού σας οπτικού πεδίου! Το χειρότερο δε είναι ότι αύριο το πρωί, το YouTube θα είναι γεμάτο με “κακά” βίντεο, με “πιασάρικους” τίτλους που σίγουρα θα τα επιλέξεις στην αναζήτηση και που στο τέλος τους θα μετανιώνεις για 3 λεπτά ζωής που έχασες.
“Κάτσε κάτω!”
Αν δεν έχει γίνει ξεκάθαρο σε όλους, οι συναυλίες είναι ένα μεγάλο πάρτι μουσικής και ως γνωστόν στα πάρτι δεν καθόμαστε αλλά χορεύουμε. Η ατάκα των καθισμένων “κάτσε κάτω” που συμπληρώνεται με την αυθάδη μικροαστική δήλωση “πληρώσαμε για να δούμε αυτόν όχι εσένα” είναι απαράδεκτη. Αναπόφευκτα, υπάρχουν κάποιοι που θα στέκονται ακριβώς μπροστά από τους ανθρώπους που επιθυμούν να παραμείνουν καθιστοί. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει οι όρθιοι να καθίσουν, ούτε βέβαια οι καθιστοί να σηκωθούν. Υπάρχει μέση λύση αρκεί να υπάρχει διάθεση. Χαλαρώστε και απολαύστε τη συναυλία όπως ο καθένας επιθυμεί, χωρίς βρισιές και φωνές. All you need is love guys, βρίσκεστε στον ίδιο χώρο γιατί μοιράζεστε την ίδια αγάπη, μην το ξεχνάτε.