Γραμμένο το 1941, το κείμενο του Μπρεχτ στηρίζεται θεματολογικά στην άνοδο και την πτώση του Τρίτου Ράιχ, συγκρίνοντας τη φασιστική νοοτροπία του Χίτλερ και των πέριξ αυτού, με τη συμπεριφορά του υποκόσμου των συνδικάτων ή των εμπορικών μονοπωλίων της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης της αγοράς. Αποτελεί μια ξεκάθαρη καταγγελία του μεγάλου συγγραφέα προς κάθε μορφή ξεγελάσματος ή και στυγνής εκμετάλλευσης του απλού ανθρώπου από τα συνδικάτα του εγκλήματος. Ο Αρτούρο Ούι, έργο σπουδαίο και επίκαιρο όσο ποτέ, συνδυάζει την μπρεχτική διαλεκτική με στοιχεία του γερμανικού καμπαρέ και των αμερικάνικων μιούζικαλς, σε μια παράσταση που φιλοδοξεί να συνδυάσει την ευφορία μιας έντονα ψυχαγωγικής εμπειρίας και μιας σκληρής πολιτικής επιθεώρησης.
“Κάθε φορά που αναλαμβάνω την ευθύνη να ανεβάσω ένα έργο του Μπρεχτ αισθάνομαι μια περίεργη ανάγκη να υπενθυμίσω ότι ο μέγας αιρετικός κουβαλάει πληθωρικά το Γερμανικό Cabaret, τη θεατρική αποστασιοποίηση (Berbendum Effect) και τη βίαιη αγανάκτηση για τη απόλυτα φασιστική εποχή του. Ο άνθρωπος δεν πονούσε, ούρλιαζε! Στη παραβολή του αυτή νοιώσαμε ότι ξεπέρασε κάθε όριο. Δεν αφήνει τίποτα όρθιο! ΚΑΜΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ, κραυγάζει γελοιοποιώντας, χορεύοντας, τραγουδώντας , στήνοντας στον τοίχο τους ενόχους … Εμείς το χαρήκαμε, εσείς;” σημειώνει ο σκηνοθέτης Νίκος Χαραλάμπους
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Αλέξανδρος Κοέν
Σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Ζιάκας
Εικαστικές συνθέσεις προβολών: Βασίλης Παπατσαρούχας
Μουσική: Λουκάς Ερωτοκρίτου
Κίνηση-χορογραφία: Νάταλι Αμάν
Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος
Μάσκες: Τίνα Παραλή, Γεωργία Παραλή