MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
18
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
142 χρόνια
Aftersun
Animal
Animale
Anora
Babygirl
Better Man
Bird
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Full Metal Jacket
Hairspray
Heretic
Kneecap
Kwaidan
Maria
Megalopolis
Mogwai: Ο ήχος των άστρων
No Cap: 2 Years of Light
Queer
Red One
Return of the Creeps
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
Take a Trip
The Apprentice
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Vanessa Vinson Vibes
Wicked
Άγνωστοι μεταξύ μας
Έκλειψη
Αδάμ
Αληθινός πόνος
Αλιεν
Αλιεν: Η αναγέννηση
Αλιεν: Η τελική αναμέτρηση
Αλιενς: Η Επιστροφή
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αξιαγάπητη
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βραβευμένα ελληνικά ντοκιμαντέρ μικρού μήκους
Για τη μικρή Σάμα
Είμαι η Κούβα
Ερημη χώρα
Η Λάμψη
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η θεωρία του σύμπαντος
Η θυσία
Η ληστεία του αιώνα 2
Η μεγάλη ληστεία
Η περιπέτεια
Η σοφία της ευτυχίας
Κάποτε στην Αμερική
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Λολίτα
Λούφα και Παραλλαγή
Μην πετάξεις τίποτα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μνήμες
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Νίκος Καβουκίδης: Η δύναμη της εικόνας
Νοσφεράτου
Νοσφεράτου: Ο δράκουλας της νύχτας
Νύχτα Αγωνίας
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Πάντινγκτον στο Περού (με υπότιτλους)
Ο Ρατατούης (μεταγλωττισμένο)
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι σούπερ σκανταλιάρηδες (μεταγλωττισμένη)
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πέρα από την Αφρική
Πέρασμα
Σαμσάρα
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Τατάμι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το χρέος
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Ωρολογιακός μηχανισμός
Κοινωνική

Miss Violence

Η διπλά βραβευμένη στο Φεστιβάλ Βενετίας 2013 (καλύτερη σκηνοθεσία, καλύτερος ηθοποιός), ταινία του Αλέξανδρου Αβρανά, ο οποίος επιστρέφει μετά το πολυβραβευμένο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 2008, Without, και καταδύεται για μια ακόμη φορά στα μυστικά και ψέματα που ευδοκιμούν σε μια φαινομενικά τυπική ελληνική οικογένεια.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Σύμφωνα με την υπόθεση, την ημέρα των γενεθλίων της, η εντεκάχρονη Αγγελική πηδάει από το μπαλκόνι και πέφτει στο κενό με ένα χαμόγελο σχηματισμένο στα χείλη της. Η αστυνομία και η κοινωνική πρόνοια προσπαθούν να εξιχνιάσουν τον λόγο της πιθανής αυτοκτονίας. Η οικογένεια όμως υποστηρίζει σθεναρά πως ήταν ατύχημα. Ποιο μυστικό πήρε μαζί της η μικρή Αγγελική; Γιατί η οικογένεια επιμένει να την «ξεχάσει» και να συνεχίσει τη ζωή της; Αυτές είναι οι απαντήσεις που αναζητά η κοινωνική πρόνοια, όταν τους επισκέπτεται στο άψογα τακτοποιημένο τους σπίτι. Ο πατέρας έχει φροντίσει να μη λείπει τίποτα.  Φαίνεται ότι τίποτα δεν μπορεί να τους προδώσει. Όμως ο καλογυαλισμένος κόσμος της οικογένειας θα θρυμματιστεί σταδιακά και όλοι θα αναγκαστούν να έρθουν αντιμέτωποι με αυτό που για χρόνια έκρυβαν.

Καλογυρισμένη, με αρκετή εφευρετικότητα ως προς τα πλάνα, η ταινία ακολουθεί την παράδοση αρκετών ταινιών του σύγχρονου ελληνικού σινεμά, που χαρακτηρίζονται από δύο στοιχεία: την έντονη βία και την καταγγελία της οικογένειας. Η ψυχρότητα των καταστάσεων και η αποστασιοποιημένη κινηματογράφηση θυμίζει «Κυνόδοντα», αλλά με πιο ρεαλιστικό χαρακτήρα. Τα χρώματα του έργου και η τυπικότητα των χαρακτήρων θυμίζουν περισσότερο Βόρεια Ευρώπη, παρά Ελλάδα.

Η ατμόσφαιρα είναι ζοφερή. Πίσω από μια υποτίθεται καλογυαλισμένη (έτσι προσπαθεί απεγνωσμένα να την δείξει η κάμερα) κι ένα πέπλο στημένης και προσποιητής ευγένειας, κρύβεται το «άγριο» πρόσωπο της ελληνικής κοινωνίας και του κυττάρου της, της οικογένειας. Αιμομιξία, εκμετάλλευση, εκπόρνευση, αλλά και… καταπίεση για μεγάλους βαθμούς και καλή διαγωγή στο σχολείο.

Από κάποιο σημείο όλο αυτό σου βγάζει μια υπερβολή. Υπάρχει μια γενικευμένη καταγγελία του μικροαστισμού και της ελληνικής οικογένειας, που ενώνει στοιχεία αντιφατικά μεταξύ τους. Δεν το καταλαβαίνεις τόσο πολύ κατά την διάρκεια της ταινίας, γιατί το σενάριο σου σερβίρει τα δεδομένα με έξυπνο τρόπο, ώστε να σε κρατάει σε κάποια (ήπια) αγωνία, αλλά κυρίως σε μια κατάσταση κατήφειας. Το καλό με το έργο, πάντως, είναι πως στο φινάλε υπάρχει μια αίσθηση δικαιοσύνης, που σε ανακουφίζει από όλη αυτή τη φόρτιση.

Ως προς τις ερμηνείες, τόσο ο βραβευμένος στη Βενετία Θέμης Πάνου, στον ρόλο του «προστάτη» (με τις διάφορες σημασίες του όρου) οικογενείας, που κρύβει πίσω από μια προσποιητή ευγένεια ένα ένοχο μυστικό, όσο και η Ρένη Πιττακή δίνουν αξιόλογες ερμηνείες. Καλές είναι και οι Ελένη Ρουσινού και η Σίσσυ Τουμάση, θύματα αυτής της κατάστασης. Υπάρχουν μικρά ρολάκια για σημαντικούς ηθοποιούς, όπως η Μαρία Σκουλά, ο Νίκος Χατζόπουλος, ο Μηνάς Χατζησάββας, ο Χρήστος Λούλης κ.α. που ανεβάζουν την ποιότητα του καστ.

Σε γενικές γραμμές, η ταινία ακολουθεί με αρκετή ικανότητα έναν δρόμο που έχει δώσει κάποια εξωστρέφεια και βραβεία στο ελληνικό σινεμά, με αποστασιοποιημένη κινηματογράφηση σε συνδυασμό με ακραία βία και ισοπέδωση των ιερών και τα όσιων της ελληνικής κοινωνίας. Πρόκειται για ένα βαρύ έργο- και λόγω θέματος. Είναι καλογυρισμένο μέσα σε μια συγκεκριμένη αισθητική άποψη, αλλά υπάρχουν αρκετές αντιφάσεις και δόσεις υπερβολής στην υπόθεση. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Miss Violence
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Αβρανάς
Σενάριο: Αλέξανδρος Αβρανάς, Κώστας Περούλης

Παίζουν: Θέμης Πάνου, Ρένη Πιττακή, Ελένη Ρουσσινου, Σίσσυ Τουμάση, Καλλιόπη Ζωντανού, Κωνσταντίνος Αθανασιάδης, Χλόη Μπολώτα, Μαρία Σκουλά, Νίκος Χατζόπουλος, Μηνας Χατζησάββας, Κώστας Ανταλόπουλος, Μαρία Καλλιμάνη, Βάσω Ιατροπούλου, Στέφανος Κοσμίδης, Χρήστος Λούλης, Αννα Κουτσαφτίκη, Γιώργος Συμεωνίδης, Bασίλης Kουκαλάνι, Γιώτα Φέστα, Μάρθα Μπουζιούρη

Χώρα: ΕΛΛΑΔΑ
Έτος: 2013

Rating: 3,5
Περισσότερα από CINEMA