MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
23
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1
48 Αντίσταση στον μεγάλο εποικισμό
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
142 χρόνια
Andriesh
Anora
Cure
Emilia Pérez
Eraserhead
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγός
Kwaidan
Maria
Megalopolis
No Budget Story
No Cap: 2 Years of Light
Red One
SuperSanta (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The End
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Unclickable
Wicked
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αγάπη Είναι…
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αξιαγάπητη
Ασίκ Κερίμπ
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Για τη μικρή Σάμα
Γκρέμλινς
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Επιχείρηση: Dirty Angels
Η Ηλιαχτίδα μου
Η απίστευτη ιστορία του γιγάντιου αχλαδιού ( μεταγλωττισμένη)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κουζίνα
Η κυνηγός με τον αετό
Η σοφία της ευτυχίας
Η συμμορία της συμφοράς
Θαύμα στο Μιλάνο
Θεώρημα
Κατεχόμενη πόλη
Κονκλάβιο
Κυνήγι γειτόνων
Μια υπέροχη ζωή
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (με υπότιτλους)
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο πόλεμος των Ροχίριμ
Οδός Μαλχόλαντ
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Πρόσωπο με πρόσωπο
Σαμσάρα
Τα τελευταία Χριστούγεννα στο πατρικό μας
Το Πολικό εξπρές (μεταγλωττισμένη)
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το βράδυ που ο μπαμπάς μου έσωσε τα Χριστούγεννα (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Χάππυ Νταίη
Χριστουγεννιάτικος εφιάλτης
Ωρολογιακός μηχανισμός
Κομεντί

Η τέλεια ομορφιά

Επιτυχημένος δημοσιογράφος και συγγραφέας ενός και μόνου μυθιστορήματος, ο Jep Gambardella, ζει την κάθε στιγμή. Κινείται με την ίδια άνεση και χάρη ανάμεσα στο αριστοκρατικό και το ευτελές. Είναι 65 χρονών και αισθάνεται την ανάγκη για ενδοσκόπηση. Γύρω του, απλώνεται η Ρώμη, αγέρωχη, σαγηνευτική και αβάσταχτα ελαφριά.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Το έργο ξεκινάει με μια φράση από το κορυφαίο έργο του Σελίν «Ταξίδι στην άκρη της νύχτας». Ίσως το ταξίδι του πρωταγωνιστή, ο οποίος βρίσκεται πια προς τη δύση της δικής τους ζωής, να κατευθύνεται προς τη νύχτα. Ωστόσο, το έργο του ιταλού σκηνοθέτη… δεν είναι τόσο πεισιθανάτιο και σκοτεινό, όσο το αριστούργημα του Σελίν. Ούτε και τόσο δυνατό, θα πρόσθετα.

Το έργο προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα σε διαφορετικούς κόσμους. Τον κόσμο της νεότητας του κεντρικού χαρακτήρα με τον κόσμο του σήμερα. Η ταινία, αν και φαίνεται να αναπολεί το παρελθόν, δείχνει περισσότερο εικόνες του σήμερα. Βέβαια, αυτό σε μια Ρώμη γεμάτη με μνημεία, είναι σχετικό. Πάντως, η πολιτιστική ατζέντα της ταινίας κατακλύζεται από εικόνες μοντέρνου θεάτρου, μόδας, χώρων πλαστικής χειρουργικής, ξέφρενα πάρτι, αλλά και τα διάσημη μνημεία της πόλης.

Η γερασμένη μορφή του ήρωα αγκομαχά να παρακολουθήσει μια πόλη που ποτέ δεν κοιμάται. Αν κι ένας φανατικός μποέμ, μοιάζει πλέον εγκλωβισμένος. Η φθορά του χρόνου, του σώματος, αλλά και της ψυχής, που άλλα ποθεί και άλλα βρίσκει στην πορεία, είναι θέματα πανταχού παρόντα στο έργο. Τελικά, η τέλεια ομορφιά απλά δεν υπάρχει. Σε αυτό το έργο κυριαρχεί η γοητεία της ατέλειας. Συγκινητικός είναι κι ο ρόλος της Σαμπρίνα Φερίλι, η οποία συνδυάζει το προκλητικό και το σέξι μιας γυναίκας που αδιαφορεί για τις κοινωνικές συμβάσεις, αλλά και το εύθραυστο ενός ανθρώπου που κουβαλάει τη φθορά, όπως όλοι.

Η τέλεια ομορφιά με τα μυστικά της, τις συνεχείς χρονικές αναδρομές και την αλήθεια που κουβαλάει συγκινεί, αλλά δεν συναρπάζει. Έχει φινέτσα και γοητεία, αλλά όχι το κάτι παραπάνω, που θα το ενέτασσε στα κινηματογραφικά αριστουργήματα. Κάποτε γίνεται προβλέψιμο και κάπως φλύαρο, ενώ έχεις την αίσθηση ότι κάποιες στιγμές η αφήγηση απλά προχωράει, χωρίς ξεκάθαρο στόχο. Στα θετικά του, πάντως, είναι και ο πάντα διακριτικός, αλλά αιχμηρά σαρκαστικός τόνος, που τρυπάει σαν μαχαίρι τις διαθέσεις ρομαντισμού, που μπορεί να γεννήσει η τόσο τουριστική προβολή της κουλτούρας και του τρόπου ζωής των Ρωμαίων.

Γενικά, η Τέλεια Ομορφιά είναι ένα βέρο ιταλικό έργο με στυλ, γοητεία, αναπόληση του παρελθόντος. Έχει τόνους σαρκασμού, μελόδραμα και αξιόλογες ερμηνείες. Δεν έχει όμως πάντα ξεκάθαρο στόχο και γίνεται λίγο φλύαρο. Όσοι γοητεύονται από την Ιταλία, να το προτιμήσουν.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: La Grande Bellezza
Σκηνοθεσία: Paolo Sorentino
Σενάριο: Paolo Sorentino

Παίζουν: Toni Servillo, Carlo Verdone, Sabrina Ferilli

Χώρα: Ιταλία
Έτος: 2013

Rating: 3,5
Περισσότερα από CINEMA