MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΑΝΤ1 ή αλλιώς ο Ολυμπιακός της τηλεόρασης

Ουκ εν τω πολλώ το ευ, λέει το γνωστό ρητό, και ταιριάζει “γάντι” στην περίπτωση του ΑΝΤ1 φέτος. Το κανάλι του Αμαρουσίου έκανε “sweep” σε ό,τι τηλεοπτική περσόνα κυκλοφορούσε ελεύθερη, και παρουσιάζει ήδη ένα πρόγραμμα με πληθώρα celebrities αλλά με ελάχιστη σύγχρονη τηλεοπτική αξία…από την Αργυρώ Σταυρίδη

Monopoli Team

Κάθισα να δω κάποιες καινούργιες εκπομπές του ΑΝΤ1 -και εδώ ασχολούμαι μ’ αυτόν και όχι με κάποιο άλλο κανάλι, επειδή έχει την μεγαλύτερη παραγωγή ελληνικού προγράμματος- και διαπίστωσα για άλλη μια φορά πως συνεχίζει να κρατά γερά τα σκήπτρα στην ολίγον σαχλή διασκέδαση. Μια “ταμπέλα” που τον συνοδεύει από γεννησιμιού του. Γιατί, καλώς ή κακώς, τι θυμάστε περισσότερο από εμβληματικούς τίτλους και πρόσωπα του ΑΝΤ1; Περισσότερο τα καλλιστεία, τον Τέρενς Κουίκ, τον Πρωινό Καφέ, το ΟΛΑ, τη Λάμψη, το Fame Story, το Big Brother και τα συναφή, τώρα το Dancing. Λιγότερο τα Εγκλήματα, τα Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά, τον Κίτρινο Φάκελο, το Και Οι Παντρεμένοι Έχουν Ψυχή. Το αν είναι αντιπροσωπευτική αυτή η αναλογία, είναι άλλο θέμα.

Ας πάρουμε όμως μία-μία μερικές από τις παραγωγές του καναλιού, για να δούμε τι πάει στραβά σε καθεμιά:

Τα Καρντάσιανς:
kardasiansΕδώ πήγαν να “πιάσουν” το momentum της επιστροφής των Ελλήνων στο σπίτι, λόγω οικονομικής στενότητας. Στο σπίτι του Γρηγόρη, του Δημήτρη και της Μαρίας όμως, δεν ακούγονται χαρούμενες φωνές παιδιών. Ούτε τα γαβγίσματα του σκύλου, ούτε μπινελίκια την ώρα που δείχνει ποδόσφαιρο. Σ’ αυτό το σπίτι ακούγεται συνέχεια το ίδιο -ακριβώς το ίδιο όμως- προκάτ γελάκι κοινού “όπως Αμεrική”, που πέφτει κάθε φορά που οι παρουσιαστές λένε ένα αστείο (;). Αρναούτογλου και Σταρόβας συμπεριφέρονται σε γενικές γραμμές σύμφωνα με τις ίδιες τις περσόνες τους. Η Μπεκατώρου, αντίθετα, προσπαθεί να υποδυθεί παιδιάστικα και χωρίς επιτυχία μια αφελή μπεμπέκα περσόνα που της έχουν παραδώσει έτοιμη στο σενάριο. Από καλεσμένους, παίζει πολύ “πίστα”, με το κοινό να είναι έτοιμο να πεταχτεί από τη θέση του και ν’ αρχίσει να χορεύει τσιφτετέλι μόλις ο καλεσμένος αοιδός ρίξει την πρώτη νότα. Ωστόσο το ποίμνιο χρειάζεται καθοδήγηση. Στην εκπομπή με καλεσμένη τη Λένα Μαντά, η συγγραφέας κάποια στιγμή αναφέρει το όνομα του Νίκου Καζαντζάκη. Παρεμβαίνει ο Δημήτρης Σταρόβας. Ζητάει από το κοινό να ρίξει χειροκρότημα για τον Καζαντζάκη. Το ποίμνιο υπακούει. Εκεί θα κόλλαγε κι ένα “πολλά φιλάκια στον Νίκο Καζαντζάκη”…

germanouΗ Γερμανού ξανάρχεται:
Και να ‘ταν μόνη της… Μαζί της φέρνει όλους τους χιλιοπροβεβλημένους εγχώριους σελέμπριτιζ. Κι άντε πάλι Γεωργούλης, και ξανά μανά Μαζωνάκης, Ρόκκος, Γαβαλάς. Η Ναταλία Γερμανού βγάζει πολύ συναίσθημα: σε κάθε δεύτερη πρόταση τους λέει όλους “αγάπη μου”. Φυσικά υπάρχει φανερή πρόθεση σύνδεσης με τη θρυλική εκπομπή “Αλάτι και πιπέρι” του πατέρα της παρουσιάστριας, Φρέντυ Γερμανού. Μόνο που την εποχή εκείνη, οι σταρ δεν ήταν “καμένοι”, αφού δεν υπήρχε η πληθώρα των σημερινών media και ήταν ευχάριστο να τους βλέπεις στην τηλεόραση. Πάντως με τόσο παρωχημένα σκηνικά και γραμματοσειρά λογοτύπου, απορώ πώς η Γερμανού δεν έχει διακτινιστεί ακόμα στην εποχή που παρουσίαζε το MEGA Star.

The Biggest Game Show In The World:
bouleΠαραβλέπουμε τον διεθνή ναρκισσισμό στον αυτοχαρακτηρισμό του τίτλου και συνεχίζουμε. Μάλλον κάποιοι το έφεραν βαρέως ότι στα Παιχνίδια Χωρίς Σύνορα πάντα πατώναμε, και ήθελαν να πάρουμε ρεβάνς. Αλλά δεν έχει καν πλάκα. Ζήτω Το Κάστρο του Τακέσι και το Wipe Out: είναι πολύ πιο αυθόρμητα και χαζά, που καταντούν ευφυή και ξεκαρδιστικά. Προφανώς ο ΑΝΤ1 δεν βρήκε τι να κάνει τη Νάντια Μπουλέ και την έβαλε σε ένα έτοιμο concept να κάνει περιγραφή και να χοροπηδάει. Α, κάνει συνοδευτική περιγραφή και ο αθλητικογράφος Γιώργος Θαναηλάκης. Που μέχρι πέρυσι σχολίαζε Champions League. Τρία γράμματα ταιριάζουν εδώ: WTF?! Άσε που αναρωτιέσαι πώς μια διεθνής συμπαραγωγή που περιμένεις να είναι politically -και ethically- correct χρησιμοποιεί σ’ ένα τηλεοπτικό παιχνίδι ταύρους σε αρένα.

Κεντρικό δελτίο ειδήσεων:
tsoxos
Είχα ξαναγράψει και παλιότερα για το δελτίο του ΑΝΤ1, εξηγώντας γιατί είναι προβληματικό. Από τη στιγμή που “χάσαμε” τις lifestyle ειδήσεις του STAR, o ANT1 ήρθε να καλύψει το κενό στο δεύτερο μέρος του δελτίου του, και κυρίως στην ώρα των αθλητικών ειδήσεων. Και να σου κορμιά και αισθησιασμός, με πολύ γυμνό σε ώρα και είδος προγράμματος που βλέπουν και ανήλικοι. Να σου και τα υπονοούμενα στην εκφώνηση, με κορυφαία την ατάκα “ο Κασίγιας έβαλε γκολ στην εστία της αγαπημένης του”, που ανήγγειλε την εγκυμοσύνη της συντρόφου του Ισπανού τερματοφύλακα – πάλι καλά που δεν γύρισε το πλάνο στον εκφωνητή για να μας κλείσει πονηρά το μάτι. Να σου και οι άσχετοι με το αντικείμενο συντάκτες και εκφωνητές, που σε αυτές τις “ειδήσεις” διαβάζουν ένα παιδαριώδες κείμενο και πολλές φορές τα ονόματα προφέρονται λάθος. Όσο για τις κεντρικές παρουσιάστριες, την Μαρία Χούκλη και τη Ρίτσα Μπιζόγλη, είναι να τις συμπονάς όταν προλογίζουν παρόμοιες ειδήσεις. Το συγκαταβατικό τους ύφος με το ελαφρύ χαμόγελο, τύπου ” με τι μ…ίες ασχολούμαστε τώρα”, τα λέει όλα.

Η περίπτωση του ΑΝΤ1 θυμίζει ελληνικό ποδόσφαιρο. Όπως ο Ολυμπιακός, έτσι και ο ΑΝΤ1 “παίζει μόνος του”, έχοντας σχεδόν ανύπαρκτο ανταγωνισμό (σε ποσοτική παραγωγή προγράμματος). Όπως ο κάθε Ολυμπιακός, έτσι και ο ΑΝΤ1 όλα αυτά τα χρόνια συνέβαλε μαζί με άλλα κανάλια στον ευτελισμό του συνολικού προϊόντος στον τομέα του. Όπως ο Ολυμπιακός, έτσι και ο ΑΝΤ1 μαζεύει ό,τι κινείται από τα διαθέσιμα μεγάλα ονόματα, χωρίς να παρουσιάζει πάντα θέαμα επιπέδου, αφού μάλλον δε νιώθει μια τέτοια ανάγκη. Ξέρει ότι ελλείψει ανταγωνισμού θα τερματίσει πρώτος, απολαμβάνοντας τα οικονομικά οφέλη από την προτίμηση των διαφημιστών (άλλοι οπισθοδρομικοί αυτοί).

Σε αντίθεση πάντως με τις παραπάνω εκπομπές του, ο ΑΝΤ1 κάνει πολύ καλή χρήση των διαδικτυακών μέσων και έχει να επιδείξει πραγματικά μοντέρνες διαφημιστικές καμπάνιες.

Το παλιό star system όμως, καλά κρατεί

Περισσότερα από Περίεργα