MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
01
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Αισθηματική

Μικρά Αγγλία

Σε ένα ναυτικό νησί, την Άνδρο (επονομαζόμενη και Μικρά Αγγλία) συμβαίνει ένα παράφορο ερωτικό δράμα. Η 20χρονη Όρσα (Πηνελόπη Τσιλίκα) είναι παράφορα ερωτευμένη με τον υποπλοίαρχο Σπύρο Μαλταμπέ (Ανδρέας Κωνσταντίνου). Η μικρότερη αδελφή της, Μόσχα (Σοφία Κόκκαλη), δυναμική και γεμάτη όνειρα θέλει να φύγει από την Άνδρο. Η μητέρα τους, Μίνα (Αννέζα Παπαδοπούλου), σύζυγος καπετάνιου που προτιμά το Ατλάντικο Σουρ από το σπίτι του, παρακάμπτει τα αισθήματα των κοριτσιών της και τις παντρεύει με γνώμονα το συμφέρον. Με τα προξενιά που κάνει, όμως, άθελά της ναρκοθετεί το ίδιο της το σπιτικό.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
Monopoli Team

Η νέα ταινία του Παντελή Βούλγαρη βασίζεται στο γνωστό ομότιτλο μυθιστόρημα της Ιωάννας Καρυστιάνη. Μάλιστα το σενάριο της ταινίας το έχει δημιουργήσει η ίδια η συγγραφέας, μια επιλογή που δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι είναι η σωστή, καθώς άλλο μυθιστόρημα, άλλο ταινία. Στο σενάριο υπάρχουν σε κάποια σημεία στιχομυθίες και ατάκες αρκετά λογοτεχνίζουσες, που στο ρεαλιστικό πνεύμα του σινεμά ξενίζουν αρκετά. Επίσης, χρησιμοποιείται ένα μελό voice over αρκετά, κυρίως στην ανάγνωση επιστολών, το οποίο είχαμε δει και στην προηγούμενη ταινία του Βούλγαρη, το «Ψυχή Βαθιά».

Ο Βούλγαρης χρονικά μένει κοντά στην περίοδο, με την οποία ασχολήθηκε και το προηγούμενο έργο του. Γύρω από τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Αυτή τη φορά δεν ασχολείται με τους αντάρτες και τον στρατό, αλλά με τους εφοπλιστές της Άνδρου. Το νησί έχει πολλά καράβια και ονομάζεται, όπως άλλωστε και η Ύδρα κατά την περίοδο της Επανάστασης του 1821, Μικρά Αγγλία. Φαίνεται ότι ήταν ένας τίτλος τιμής που κάθε νησί στην Ελλάδα με πολλά πλοία τον διεκδικούσε για τον εαυτό του.

Βέβαια, η (Μεγάλη) Αγγλία δε βασιζόταν μόνο στο ναυτικό, αλλά και στις αποικίες και στη μεγάλη της βιομηχανική ανάπτυξη και ήταν μια ολόκληρη αυτοκρατορία, όχι ένα νησάκι με μερικές εφοπλιστικές οικογένειες. Αυτό το στοιχείο του «μικρομεγαλισμού» της Άνδρου παρωδείται στο έργο. Η μια από τις δύο κόρες της οικογένειας που βρίσκεται στο επίκεντρο του έργου ειρωνεύεται το πλαστό μεγαλείο της Μικράς Αγγλίας και θέλει να φύγει από το νησί, για να ζήσει στην πραγματική Αγγλία.

Και μη φανταστείτε: Οι εφοπλιστές στο νησί δεν είναι τόσο μεγάλης εμβέλειας, όσο ήταν ο Ωνάσης και οι άλλοι εφοπλιστές που ξέρουμε σήμερα και οι οποίοι απέκτησαν τη μεγάλη τους δύναμη μεταπολεμικά. Οι εφοπλιστές που βλέπουμε στην ταινία ήταν κυρίως καπετάνιοι, που στην πορεία κατάφερναν να αγοράσουν δικό τους ή δικά τους πλοία.

ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΙΔΕΥΟΥΣΙ ΤΕΚΝΑ

Το έργο εστιάζει κυρίως στις ερωτικές σχέσεις που στοιχειώνουν οικογένειες και στη σχέση γονέων-παιδιών, αλλά και αντρόγυνων. Μια καταπιεστική μητέρα δύο θυγατέρων, εγκαταλειμμένη από τον σύζυγό της, προχωράει σε ολέθρια, όπως αποδεικνύεται, προξενιά, που συνθλίβουν τα αισθήματα των παιδιών της. Το αποτέλεσμα είναι τραγικό. Σε αυτό βέβαια βοηθάει και ο Πόλεμος, ο οποίος φέρνει απώλεια, καταστροφή και οικονομική ανέχεια.

Οι σχέσεις των φύλων αναπτύσσονται ιδιαίτερα στο έργο. Είναι η οπτική των γυναικών των ναυτικών, που μένουν συνέχεια πίσω, με τους άντρες τους το μεγαλύτερο διάστημα απόντες. Και υπάρχει και το ερωτικό στοιχείο, που συνοδεύεται από ευρήματα ερωτικού μπερδέματος, με τραγικά (και όχι κωμικά, όπως στις φάρσες) αποτελέσματα.

Η ταινία «Μικρά Αγγλία» δίνει έμφαση στα πάθη, τις οικογενειακές σχέσεις και στη ναυτική ζωή και ιστορία. Είναι μεγάλη σε διάρκεια και κυλάει αργά. Κρατάει σχεδόν 3 ώρες. Και νομίζω πως ακόμα και μια ώρα να είχε αφαιρέσει ο σκηνοθέτης, πάλι μεγάλη θα ήταν. Επίσης, το ακραίο μελόδραμα από κάποια στιγμή και μετά καταντάει φορτικό, ενώ δεν υπάρχει ο ανάλογος αισθησιασμός σε ένα έργο, που εξετάζει την καταλυτική (και τελικά καταστροφική) επίδραση του έρωτα.

Η κινηματογράφηση χαρακτηρίζεται από ωραίες εικόνες και οι ηθοποιοί είναι αξιόλογοι στους ρόλους τους. Έχει γίνει καλή επιλογή κυρίως στους νεαρούς χαρακτήρες του έργου, που ζουν και τα μεγάλα πάθη, με την Σοφία Κόκκαλη που παίζει τη Μόσχα να ξεχωρίζει. Ο Μάξιμος Μουμούρης, η Πινελόπη Τσιλίκα, ο Ανδρέας Κωνσταντίνου επίσης είναι καλοί. Υπάρχουν πολυπρόσωπα πλάνα, έτσι στημένα, που θυμίζουν ελληνικό κινηματογράφο άλλων εποχών και αργή εξέλιξη.

Γενικότερα, η Μικρά Αγγλία είναι μεγάλη μόνο στις προθέσεις. Αν και έχει ένα στιβαρό θέμα, με ενδιαφέρον ιστορικό, κοινωνικό κα ψυχολογικό, εγκλωβίζεται σε μια εμμονή στον ακραίο μελοδραματισμό και στην αργόσυρτη ανάπτυξη της υπόθεσης. Το αποτέλεσμα είναι η ταινία να κουράζει, παρά τις καλές στιγμές της, τόσο σε εικόνα, ερμηνείες, αλλά και κάποια σημαντικά ιστορικά και κοινωνιολογικά ζητήματα που τίθενται.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Μικρά Αγγλία
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης
Σενάριο: Ιωάννα Καρυστιάνη

Παίζουν: Πηνελόπη Τσιλίκα, Σοφία Κόκκαλη, Αννέζα Παπαδοπούλου, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Μάξιμος Μουμούρης, Βασίλης Βασιλάκης, Χρήστος Καλαβρούζος, Ειρήνη Ιγγλέση, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Αγγελική Παπαθεμελή, Χρύσα Παπαϊωάννου, Κώστας Κλεφτόγιαννης, Κατερίνα Αντωνακάκη, Ζωή Λιανοστάθη, Κλέα Σαμαντά, Βασίλης Πομώνης, Νίκος Παντζόπουλος, Μιράντα Ζησιμοπούλου, Ιωάννα Πιατά, Ρεγγίνα Λεβεδιάνου, Αινείας Τσαμάτης.

Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2013

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA