MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
30
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
142 χρόνια
2001 Η οδύσσεια του διαστήματος
A complete unknown
Animal
Animale
Anora
Babygirl
Better Man
Combat Shock
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Heretic
Kneecap
Looney Tunes: Ο Πόρκι και ο Ντάφι σώζουν την γη (μεταγλωττισμένη)
Maria
Mauthausen
Megalopolis
Pasaporta
Queer
Secret Movie Nights
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
Stars: Η μπαλάντα ενός λαού
Take a Trip
The Straight Story
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Vanessa Vinson Vibes
Wicked
Αληθινός πόνος
Ανατομία ενός εγκλήματος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόντες
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Για τη μικρή Σάμα
Δεσμώτης του ιλίγγου
Είμαι η Κούβα
Εικόνες φαντασμάτων
Η Λάμψη
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η επιστροφή
Η ληστεία του αιώνα 2
Η μάγισσα
Ηρακλής: Πέρα από το μύθο (μεταγλωττισμένο)
Η σοφία της ευτυχίας
Και η γιορτή συνεχίζεται
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Λολίτα
Λυκάνθρωπος
Μάτια ερμητικά κλειστά
Μητέρα πατρίδα
Μια αιωνιότητα και μια μέρα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικρό θλιμμένο κορίτσι
Μνήμες
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπίλι Έλιοτ, γεννημένος χορευτής
Νίκος Καβουκίδης: Η δύναμη της εικόνας
Νοσφεράτου
Νύχτα και καταχνιά
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Πάντινγκτον στο Περού (με υπότιτλους)
Ο άνθρωπος που έβλεπε τα τρένα να περνούν
Οδός Μαλχόλαντ
Οι έρωτες μιας ξανθιάς
Οι γειτονιές είναι δέντρα
Οι σούπερ σκανταλιάρηδες (μεταγλωττισμένη)
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα όσα φανταζόμαστε ως φως
Ο μάγειρας, ο κλέφτης, η γυναίκα του και ο εραστής της
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πάντινγκτον 2 (μεταγλωττισμένη)
Ρισελιέ
Σαμσάρα
Στην κόψη του ξυραφιού
Συγχώρεση
Συνοικία το όνειρο
Τατάμι
Το Φεστιβάλ Ολυμπίας πάει Ταινιοθήκη
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το θηρίο
Το τελευταίο στάδιο
Το χρώμα του ροδιού
Τρία Χρώματα: Η Κόκκινη Ταινία
Τραγούδια της γης
Υπάρχω
Αισθηματική

Behind the Candelabra

Candelabra θα πει κηροπήγιο. Ο Liberace ήταν ο πρώτος πιανίστας που έβαλε κηροπήγιο πάνω στο πιάνο σε ένα τηλεοπτικό γύρισμα, για να παίζει με το φως των κεριών. Έτσι έπαιζε πίσω από το κηροπήγιο ή Behind the candelabra, που είναι και ο τίτλος της ταινίας, η οποία μιλάει για τον έρωτα του διάσημου πιανίστα με ένα νεαρό, τον Scott Thorson.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Υπάρχουν πιανίστες που δεν θέλουν να τους φωτίζει καθόλου ο προβολέας, ούτε καν στα δάχτυλά τους. Ο Liberace αντίθετα στόλιζε τα δάχτυλά του με φανταχτερά δαχτυλίδια, φορούσε όποιο λαμπερό μπιχλιμπίδι χτυπάει στο μάτι και κάθε show του ήταν μια σκέτη επίδειξη (φανταχτερής εικόνας, αλλά και μεγάλης πιανιστικής δεξιοτεχνίας). Πίσω από αυτή τη λάμψη, βέβαια, όπως δείχνει η ταινία του Sodebergh, προσπαθούσε να κρύψει με αγωνία τις σεξουαλικές του προτιμήσεις. Ήταν ομοφυλόφιλος και το έκρυβε μέχρι το θάνατό του από Aids. Ακόμα κι αυτό το γεγονός προσπάθησαν να το αποσιωπήσουν, δηλώνοντας ότι πέθανε από καρδιακό επεισόδιο, κάτι που δεν το αποδέχθηκε το νοσοκομείο και ζήτησε νεκροψία, με αποτέλεσμα να γίνει γνωστό στα ΜΜΕ ότι έφυγε από Aids, σε μια εποχή που αυτό ήταν ταμπού, αλλά και θεωρείτο η νόσος των gay- με τα τραγικά αποτελέσματα που είχε αυτό για τη δημόσια υγεία, καθώς πολλοί straight πίστεψαν ότι δεν τους αφορά ο κίνδυνος.

To Behind the candelabra είναι μια ταινία που μας δείχνει τη ζωή του Liberace πίσω από τη δημόσια εικόνα του. Έναν Liberace ευαίσθητο και εγωπαθή, νάρκισσο αλλά και τρομαγμένο από τη φθορά του χρόνου, ομοφυλόφιλο και φοβικό με την αποκάλυψη της gay ταυτότητας του στα MME. Επίσης, έναν άνθρωπο ιδιαίτερα δοτικό, αλλά και ιδιαίτερα απαιτητικό με τους ανθρώπους που βρίσκονται δίπλα του. Αναγκάζει κάποια στιγμή τον σύντροφό του να κάνει πλαστικές επεμβάσεις, ώστε να μοιάζει με αυτόν.

Η σχέση του μεγάλου σε ηλικία και διάσημου άντρα με το νεαρό χαρακτηρίζεται από τις ηλικιακές αλλά και τις οικονομικές διαφορές τους. Ο Scott Thorson (Mat Damon) είναι φανερό ότι γοητεύεται όχι μόνο από την προσωπικότητα και το ταλέντο του πιανίστα, αλλά και από την οικονομική του ευρωστία και την ικανότητά του να του πραγματοποιεί όλες τις επιθυμίες. Ακριβά, φανταχτερά και γελοία ρούχα, σούπερ αυτοκίνητα και ζωή σε επαύλεις, είναι η ζωή. Όμως δεν παύει να νιώθει άβολα τόσο με το ρόλο του ως ο γκόμενος ενός σταρ. Όταν το ρίχνει και στην κοκαΐνη, η σχέση τους δοκιμάζεται ακόμα περισσότερο.

Ο Steven Soderbergh είναι ένας σημαντικός σκηνοθέτης με προσωπικό στίγμα στην κινηματογράφησή του. Το αποτέλεσμα όμως της συνολικής του φιλμογραφίας είναι άνισο, καθώς συχνά επιλέγει πολύ εμπορικά θέματα γεμίζοντας τα με δεκάδες σταρ του Hollywood και μένει μόνο σε αυτό. Εδώ θεωρώ ότι έχουμε έναν Soderbergh στα καλύτερα του. Αποστασιοποιημένος, αιχμηρός, χωρίς όμως την τάση να διαλύσει ηθικά τους χαρακτήρες που προβάλλει, αλλά να δείξει το πραγματικό αλλά και το ανθρώπινο τους πρόσωπο. Η ταινία δείχνει έναν έρωτα (με έντονο το στοιχείο του συμφέροντος) να καταρρέει στην διαδρομή του μέσα στο χρόνο. Κι ένα λαμπερό σταρ στην όχι και τόσο φανταχτερή εικόνα της καθημερινότητάς του, χωρίς τις περούκες, με αστείες ρόμπες και παντόφλες.

Όμως, η ταινία, αν και δεν χαρίζεται σε κανέναν, βγάζει ανθρωπιά και ευαισθησία. Κι αυτή είναι ίσως η καλύτερη ποιότητά της. Τόσο ο Matt Damon (Scott Thorson), όσο και ο Michael Douglas (Liberace), αλλά και οι υπόλοιποι ηθοποιοί (όπως ο Rob Lowe) δίνουν καλές ερμηνείες, αλλά είναι προσεγμένες επιλογές ως προς το casting, ταιριάζοντας ως προς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους με τους ρόλους που ενσαρκώνουν.

Εκείνο πάντως που με εντυπωσίασε περισσότερο είναι η ποιότητα και η εξέλιξη των εφέ ως προς τα πρόσωπα των δύο πρωταγωνιστών. Τόσο ο Damon όσο και ο Douglas μεταμορφώνονται μετά από τις πλαστικές τους επεμβάσεις, κάτι που δείχνει πόσο μπροστά είναι σε τέτοιου είδους εφέ η κινηματογραφική και τηλεοπτιική βιομηχανία των ΗΠΑ και η HBO (του Game of Thrones εκτός των άλλων) στην προκειμένη περίπτωση. Σε όλη την ταινία, βέβαια, ο ρεαλισμός είναι το ζητούμενο. Με μια εξαίρεση στο φινάλε, κινείται στο τυπικό για τις αμερικανικές ταινίες μοτίβο του ρεαλισμού- ενός ιδιαίτερα προσεγμένου αισθητικά ρεαλισμού, που εκτός των άλλων σε γυρίζει και μερικές δεκαετίες πίσω στα στυλ, στα αμάξια, έχοντας να παίξει και το ρόλο μιας ταινίας εποχής.

Συνολικά, το Behind the Candelabra είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία για τον ιδιόρρυθμο έρωτα ενός σταρ με ένα νέο άντρα. Αν κι έχει ένα θέμα που ιντριγκάρει, η ταινία δεν στέκεται σε αυτό μόνο, αλλά βγάζει ανθρωπιά, ειλικρίνεια και αρκετές αιχμές.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Behind the Candelabra
Σκηνοθεσία: Steven Soderbergh
Σενάριο: Richard LaGravenese, Scott Thorson (βιβλίο), Alex Thorleifson (βιβλίο)

Παίζουν: Michael Douglas (Liberace), Matt Damon (Scott Thorson), Rob Lowe (δρ. Jack Startz), Scott Bakula (Bob Black), Dan Aykroyd (Seymour Heller), Debbie Reynolds (Frances Liberace)

Χώρα: Η.Π.Α.
Έτος: 2013

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA