Ήμασταν εκεί: Το La Nonna γιόρτασε τις 200 παραστάσεις του με αφιέρωμα στην Αργεντινή!
Με μια εκδήλωση λόγου, χορού και μουσικής γιόρτασε ο Δημήτρης Πιατάς τις 200 παραστάσεις του έργου La Nonna στο θέατρο Ακάδημος. Το προτίμησε αυτό αντί για μια life style επίσημη πρεμιέρα και είχε καλεσμένους σημαντικούς φίλους του από το χώρο της τέχνης και της δημοσιογραφίας, αλλά και το κοινό.
Η παράσταση “La Nonna” του Ρομπέρτο Κόσσα με τον Δημήτρη Πιατά να σκηνοθετεί και να πρωταγωνιστεί στον ρόλο της γιαγιάς που καταβροχθίζει τα πάντα, συμπλήρωσε 200 παραστάσεις στο Θέατρο Ακάδημος (Ιπποκράτους 17). Για να γιορτάσει αυτό το γεγονός, ο Δημήτρης Πιατάς έκανε μια εκδήλωση με σημαντικούς ομιλητές- φίλους του, όπως ο Βασίλης Παπαβασιλείου και ο Στέλιος Κούλογλου και μουσικούς και καλεσμένους το κοινό.
Η εκδήλωση ήταν αφιερωμένη στην Αργεντινή, αφού το έργο είναι αργεντίνικο. “Η Αργεντινή είναι το κρυφό μας χαρτί.” δήλωσε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Πιατάς στην εκδήλωση. “Αυτά που βίωσε τότε” (εννοεί την χρεωκοπία του 2001) “τα βιώνουμε εμείς σήμερα”.
Ο ρόλος της Nonna έχει στιγματίσει τη θεατρική πορεία του Δημήτρη Πιατά. Ερμήνευσε το ρόλο στο πρώτο ανέβασμα του έργου, που έγινε στην Ελλάδα από το 1997 ως το 2000 σε μια πολύ πετυχημένη παράσταση. Και τα τελευταία δύο επέστρεψε στον ίδιο ρόλο, αυτή τη φορά και με την ιδιότητα του σκηνοθέτη στο θέατρο Ακάδημος.
Ο Στέλιος Κούλογλου, αστειευόμενος, χαρακτήρισε γκαντέμη το Δημήτρη Πιατά, γιατί λίγο μετά την πρώτη ερμηνεία του στη Nonna, χρεωκόπησε η Αργεντινή. Λίγα χρόνια αργότερα χρεωκόπησε και η Ελλάδα. Ο γνωστός θεατρικός σκηνοθέτης Βασίλης Παπαβασιλείου χαρακτήρισε το έργο La Nonna μάθημα ιστορίας, θεωρώντας ότι η Λατινική Αμερική -κατακερματισμένη σε διάφορα κράτη (“κράτη ανέκδοτα”, όπως τα χαρακτήρισε) που δημιουργήθηκαν, όπως και η Ελλάδα, το 19ο αιώνα, έχει πολλά κοινά με την ιστορία της χώρας μας. Από την πλευρά του, ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Τζούμας που πρωταγωνίστησε στο πρώτο ανέβασμα έργου στην Ελλάδα (1997-2000), διάβασε με αρκετή συγκίνηση και λίγο τρακ κομμάτια από τα απομνημονεύματά του, που αναφέρονταν στις εμπειρίες του γύρω από την παράσταση.
Παράλληλα, προβλήθηκαν αποσπάσματα από θεατρικά ανεβάσματα του έργου. Η εκδήλωση τελείωσε με μουσική και αργεντίνικο ταγκό (τι άλλο;). Το Trio Bandoneando ερμήνευσε ζωντανά μερικά από τα μουσικά κομμάτια της παράστασης. Αποτελείται από τον βιρτουόζο του μπαντονεόν και συνθέτη της μουσικής της παράστασης Ηρακλή Βαβάτσικα (μπαντονεόν), τον Λευτέρη Γρίβα (μπαντονεόν) και τον Θωμά Κοντογεώργη (πιάνο). Τη μουσική συνόδευσαν ο Luis Alberto Mestre και η Elena Mestre χορεύοντας " target="_blank">Αργεντίνικο tango.
Στο τέλος το κοινό, που τίμησε την εκδήλωση με την παρουσία του, πήρε και το δωράκι του: προσκλήσεις για την παράσταση, για όποια μέρα θέλουν. Ουρά σχηματίσθηκε, όπως ήταν φυσικό, στο ταμείο του θεάτρου Ακάδημος, γι’ αυτή την ιδιαίτερα αξιόλογη γκροτέσκο κωμωδία, με κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον και πολλαπλές αναγνώσεις.
Η κριτική της παράστασης La Nonna
Γιώργος Σμυρνής (φωτογραφίες, video, ρεπορτάζ)