MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
05
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
2ο Athens-Iran Film Festival
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Animale
Anora
Babygirl
Better Man
Companion
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Fargo
Flow
Inside Llewyn Davis
Kwaidan
Made in England: The Films of Powell and Pressburger
Maria
Megalopolis
Queer
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
Take a Trip
The Apprentice
The Straight Story
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Thing
Wicked
Άλογα
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αληθινός πόνος
Αλφαβίλ
Ανατομία ενός εγκλήματος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απρίλης
Αρκάντια
Ασίκ Κερίμπ
Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (μεταγλωττισμένη)
Ατίθαση καρδιά
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Για τη μικρή Σάμα
Γκραν Τουρ
Δαχομέη
Εικόνες φαντασμάτων
Επικίνδυνη πτήση
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η ληστεία του αιώνα 2
Η σοφία της ευτυχίας
Και η γιορτή συνεχίζεται
Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λυκάνθρωπος
Μάρτυρες
Μαθήματα πιάνου
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μνήμες
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρτον Φινκ
Μπλε βελούδο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Πάντινγκτον στο Περού (με υπότιτλους)
Οδός Μαλχόλαντ
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι γειτονιές είναι δέντρα
Οι σούπερ σκανταλιάρηδες (μεταγλωττισμένη)
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Ο φόβος
Πέρασμα
Πίτερ Παν: Εφιάλτης στη χώρα του ποτέ
Σαμσάρα
Στην κόψη του ξυραφιού
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Τατάμι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το χρώμα του ροδιού
Τραγούδια της γης
Υπάρχω
ΔΡΑΜΑ

Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά

Μία ταινία για έναν εξαφανισμένο τηλεπαρουσιαστή, που με εμμονικό τρόπο σχεδιάζει τη μεγάλη του επιστροφή, είναι η «Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά», που αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ελίνας Ψύκου.

Monopoli Team

Ο Αντώνης φτάνει σ’ ένα ξενοδοχείο κοντά στη θάλασσα. Όμως είναι χειμώνας και το ξενοδοχείο είναι κλειστό. Τριγυρνάει μόνος του σαν να έχει χάσει την ταυτότητα του, ενώ παράλληλα επιθυμεί να επαναφέρει τα ίχνη του στη μνήμη των άλλων. Ο Αντώνης Παρασκευάς σκοπεύει να λάμψει δια της απουσίας του, με μια εξαφάνιση-μπλόφα, για να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας.

Ο Χρήστος Στέργιογλου, μετά το Runaway Day, σε μία ακόμα ταινία παίζει τον τηλεπαρουσιαστή. Η ταινία στο πρώτο μέρος της είναι διανθισμένη με εικόνες από την τηλεόραση, είτε video για avant garde μαγειρική, είτε κατασκευασμένα video με το παρελθόν του σούπερ παρουσιαστή, που φαίνεται ότι έχει μεταδώσει τα πάντα στην τηλεόραση, από πολιτική ειδησεογραφία μέχρι life style.

Μέσα από αυτά τα video, έχουμε μία ακόμα κριτική στο επιφανειακό της ελληνικής τηλεόρασης. Μόνο που αυτό που δείχνει η ταινία, εκτός του ότι αποτελεί μια φτηνή κριτική σε ένα φτηνό έτσι κι αλλιώς θέαμα, είναι και πολύ υποδεέστερο σαν αποτέλεσμα της πραγματικής τηλεόρασης. Ο Στέργιογλου σε καμία περίπτωση δεν πείθει, όπως τον βλέπουμε στα πλάνα, ότι είναι ο παρουσιαστής, τον οποίο θα έβλεπε όλη η Ελλάδα, ενώ τα τηλεοπτικά προγράμματα, που μιμείται η ταινία, το πολύ- πολύ να έπαιζαν σε μικρής εμβέλειας κανάλια, με πρόγραμμα εντελώς της φτήνιας. Όσο για την όποια κριτική επιχειρείται στα πολιτικά πράγματα, δεν θέλω να την σχολιάσω καθόλου.

Ο ΓΕΡΟΣ ΤΡΩΕΙ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΤΟΥ ΠΟΥΛΙΟΥ

Στο πρώτο μέρος ο παρουσιαστής κρύβεται σε ένα λουξ ξενοδοχείο, άδειο από κόσμο. Στο δεύτερο μέρος, η ταινία αλλάζει ρότα και βάζει τον μοναχικό της ήρωα να παίρνει τα βουνά και τα λαγκάδια, στην εξοχή και να κρύβεται από τους δημοσιογράφους που τον ψάχνουν.  Η εμμονή του, για το πόσο σημαντική πρέπει να γίνει η απουσία του, κάνει το έργο κατά διαστήματα σκληρό και έντονο. Αλλά το παρατραβάει, σε τέτοιο σημείο, που να γίνεται κωμικό. Ο Στέργιογλου, που διαρκώς πεινάει και τρέφεται με αποφάγια, ενώ κοιμάται στις ερημιές, θυμίζει μια γέρικη εκδοχή του νεαρού πρωταγωνιστή στο “Παιδί τρώει το φαγητό του πουλιού” του Έκτορα Λυγίζου. Η εικόνα της ταινίας είναι μουντή και δεν σου μαγνητίζει το βλέμμα, ενώ ο ρυθμός είναι αργόσυρτος.

Κοντολογίς, “Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά” περισσότερο μοιάζει με μια μικρού μήκους ταινία, που προσπαθεί η σκηνοθέτης να την τεντώσει όσο γίνεται, για να γίνει μια μεγάλη ταινία. Και τελικά σου δίνεται η αίσθηση ότι η ταινία αποτελείται από δύο διαφορετικές ταινίες. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι φτωχό και πρόχειρο σε ένα έργο που με κούρασε.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά
Σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου
Σενάριο: Ελίνα Ψύκου

Παίζουν: Χρήστος Στέργιογλου, Μαρία Καλλιμάνη, Γιώργος Σουξές, Θεοδώρα Τζίμου, Σύλλας Τζουμέρκας, Λένα Γιάκα, Βασίλης Δημητρούλιας

Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2012

Περισσότερα από CINEMA