MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Όπου δεν μπορεί το κράτος… μπορεί ο Δασκαλόπουλος

Συνήθως, οι πρόεδροι και οι επιχειρηματίες αγοράζουν τζετ. Και πολυτελή ακίνητα. Επιπλέον, τους είναι αφόρητα δύσκολο να αντισταθούν σε ένα συνεχές πήγαινε-έλα σε Γκστάαντ και Μαλδίβες. Δηλώνουν δε, περήφανα, συλλέκτες έργων τέχνης. Βέβαια, στην ουσία τι κάνουν; Επενδύουν στα κέρδη που θα βγάλουν μετά από μερικά χρόνια, χάρη σε εκείνες τις υπογραφές που φιγουράρουν στα top 10 των διάσημων οίκων δημοπρασιών.

Monopoli Team

Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, πρόεδρος του ΣΕΒ, πρόεδρος της DAMMA Συμμετοχών, επιχειρηματίας και συλλέκτης έργων τέχνης, βρίσκεται πολύ μακριά από αυτό το μοντέλο… Αγοράζει μεν έργα αλλά επειδή πάνω από όλα τον εκφράζουν κι έπειτα, γιατί έχει ένα όραμα: να αλλάξει το τοπίο στην Αθήνα, όπως ακριβώς στοχεύει μέσω του ΝΕΟΝ του Πολιτιστικού και Αναπτυξιακού Οργανισμού κοινής ωφέλειας. Αλλωστε, όπως ο ίδιος είπε, «η κρίση που περάσαμε ήταν πρωτίστως πολιτιστική και έπειτα έγινε οικονομική».

Κάτι έχει στο νου του….
Σε συνέντευξη Τύπου που έγινε την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονη Τέχνης (ΕΜΣΤ), ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος και η διοίκηση του ΝΕΟΝ ανακοίνωσαν τις νέες μεγάλες δράσεις και συνεργασίες του οργανισμού για το 2014 με βασικό σκοπό να αναδειχτεί ο ελληνικός πολιτισμός και να μπει η ελληνική τέχνη στον παγκόσμιο χάρτη.

Ενέργειες που αδυνατεί να κάνει το ίδιο το κράτος, όπως για παράδειγμα, την ενίσχυση των ελληνικών μουσείων ή την ένταξη ευχάριστων μαθημάτων Τέχνης στα σχολεία, ή ακόμα το να σκαρφιστεί έξυπνους τρόπους ώστε να ανοιχτούν νέες θέσεις εργασίας, κάνει ο Δημητρης Δασκαλόπουλος και ο ΝΕΟΝ, ξοδεύοντας τεράστια ποσά, και ανοίγοντας ένα κοινό μονοπάτι για τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Μιλώντας στο «R» o Δημήτρης Δασκαλόπουλος παραδέχτηκε ότι πράγματι έχει ξοδευτεί ένα πολύ μεγάλο ποσό: « Μέχρι στιγμής, χωρίς καν να υπολογίσω τα έξοδα για τις δράσεις που κάνουμε στον Εθνικό Κήπο, έχουμε δαπανήσει 1,5 εκατ. ευρώ», είπε χαρακτηριστικά.

Η αφοσίωσή του αλλά και το γεγονός ότι αφήνει το τιμόνι του ΣΕΒ όπως έχει ανακοινωθεί, δειχνουν ότι θα ασχοληθεί αποκλειστικά με τα θέματα Τέχνης; Ο ίδιος απάντησε στο «R»: «Είναι δυνατόν να ασχοληθώ μονάχα με ένα πράγμα; Δύσκολο… Επομένως, όχι, δεν έχω σκοπό να ασχοληθώ μόνο με τα ζητήματα της Τέχνης».

Αγόρασε έργα για το ΕΜΣΤ
Το ότι Δασκαλόπουλος και ΕΜΣΤ σκόπευαν να δώσουν τα χέρια, είχε γίνει γνωστό από το 2012. Και πράγματι: αυτή τη στιγμή, οι εκθέσεις έχουν ήδη δρομολογηθεί για το 2014, ενώ ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος αγόρασε έργα από τη Frieze Art Fair αξίας 100.000 ευρώ, τα οποία θα αποτελούν μέρος της μόνιμης συλλογής του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

Ειδικότερα, ο ΝΕΟΝ προσφέρει 50.000 ευρώ ετησίως για αγορά έργων επιλογής του Μουσείου από τη διεθνή έκθεση Frieze Art Fair. To 2012 αγόρασε το έργο “Avenida Primavera Casa No 2” του Κολοµβιανού Mateo Lopez και το “2011.12.15 – 2011.12.18 2012.1.14 – 2012.1.18” του Κινέζου PakSheung Chuen.

Το 2013 αγοράστηκαν τα έργα: Casino, 2012 του Ανδρέα Αγγελιδάκη, Άτιτλο, 2012, της Χάρις Επαµεινώνδα και 9 έργα του Κροάτη Vlado Martek, τα: The White One Is Missing, 1996, Self-Portrait, 2001, Dear Kafka, 1996, I Renounce the Metaphor, 1980, The Corners, 1991, The Negation, 1991,Derrida, series “Theoretic Prints”, 1995, Ethics is beautiful – aesthetics is obedient, 2012, Svevo-Saba, 2011. Το πρόγραµµα έχει διάρκεια τρία χρόνια και ολοκληρώνεται το 2015, ενώ παράλληλα, δωρίζεται ένα νέο έργο επιλογής του Μουσείου, µε τη συνεργασία των οργανισµών Outset και InternationalProduction Fund.

«Η σύγχρονη τέχνη εκφράζει τη δημιουργικότητα του σήμερα, επειδή απευθύνεται όχι στα μάτια, αλλά στις συνειδήσεις, αφυπνίζοντας, προβληματίζοντας και κινητοποιώντας» είπε ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος λύνοντας την απορία σε όσους αναρωτιούνται γιατί επιμένει στην Σύγχρονη Τέχνη και όχι σε άλλες κατηγορίες. Ο ίδιος υπογράμμισε την αναγκαιότητα ενός μουσείου διεθνών προδιαγραφών, αντάξιο των μεγάλων μουσείων του εξωτερικού.

Θα στηρίξει τους νέους καλλιτέχνες
Μέσα από προγράµµατα χορηγιών και υποτροφιών, ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος και ο ΝΕΟΝ στηρίζουν τους σύγχρονους δηµιουργούς, ανοίγοντάς τους τον δρόμο για δημιουργία και έρευνα. Οι υποτροφίες απευθύνονται σε νέους σπουδαστές και αφορούν σε Μεταπτυχιακές Σπουδές και Διδακτορικό (συνολικά έξι υποτροφίες των 10.000 ευρώ η κάθε µία). Παράλληλα, στηρίζει την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, με το πρόγραµµα “Adopt a Studio” έχοντας στόχο την υποστήριξη και ενίσχυση ενός εργαστηρίου της ΑΣΚΤ µε το ποσό των 10.000 ευρώ ετησίως.

Επιπλέον, ο ΝΕΟΝ θα χρηµατοδοτεί τη δραστηριότητα της Outset. Ελλάδoς, παράρτηµα του διεθνούς φορέα πολιτισµού Outset Contemporary Art Fund Αγγλίας µε στόχο τη στήριξη Ελλήνων καλλιτεχνών και νέων παραγωγών. Το 2013 δόθηκε σε µορφή χορηγιών προς την OUTSET.Ελλάδος το ποσό των100.000 ευρώ.

Είπε «ναι» στις επιχορηγήσεις
Ο ΝΕΟΝ έχει προγραμματίσει να δαπανήσει έξι χορηγίες των 5.000 ευρώ για εκθέσεις Σύγχρονης Τέχνης (ατοµικές ή οµαδικές) Ελλήνων καλλιτεχνών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τέσσερις χορηγίες των 10.000 ευρώ για παραγωγή Performance και Dance Production και τέσσερις χορηγίες των 5.000 ευρώ για εκδόσεις Σύγχρονης Τέχνης (Μονογραφίες καλλιτεχνών, κινηµάτων, καταλόγους εκθέσεων, µελέτες και catalogues raisonnés).

Όπως τόνισε η Ελίνα Κοντούρη, διευθύντρια του ΝΕΟΝ, θεσµοθετούνται οι σημαντικές δραστηριότητες, µε χρηµατοδότηση του ΝΕΟΝ στον τομέα της εκπαίδευσης όπως για παράδειγμα το Εκπαιδευτικό Πρόγραµµα “Mentor a Curator” μέσω του οποίου ένας επιµελητής θα εκπαιδεύεται για ένα χρόνο σε µουσείο του εξωτερικού µε δαπάνες του ΝΕΟΝ ώστε να επιλεγεί ως επιμελητής του ΕΜΣΤ. Άλλο παράδειγμα αποτελεί ο εµπλουτισµός της βιβλιοθήκης του ΕΜΣΤ, με δωρεά ύψους 30.000 ευρώ ετησίως.


Δεν αφήνει… τελείως τον ΣΕΒ
Η διοίκηση του ΝΕΟΝ ανακοίνωσε τη συνεργασία του µε το ΚΕΚ ΙΒΕΠΕ (Ινστιτούτο Βιοµηχανικής & Επιχειρησιακής Επιµόρφωσης και Κατάρτισης – ΣΕΒ) στο πρόγραµµα «Εκπαίδευση µέσα από την Τέχνη». Πρόκειται για την δημιουργική εκπαίδευση εκπαιδευτών ώστε να εφαρμοστεί ένας καινοτόμος τρόπος διδασκαλίας σε µαθητές, και ενήλικες και να δοθεί επιτέλους λύση σε ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα στον εικαστικό κλάδο με την χιλιο-πιπιλισμένη καραμέλα «η τέχνη είναι θέμα παιδείας».

Η δ/ντρια του ΕΜΣΤ για τη νέα συνεργασία
Η Άννα Καφέτση, διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης ανακοίνωσε πως η πρώτη έκθεση του ΕΜΣΤ θα γίνει το 2016. «Το κτίριο στη Λεωφόρο Συγγρού τελειώνει!», ξεκαθάρισε τονίζοντας την πολύτιμη ενίσχυση από τον βασικό υποστηρικτή του ΕΜΣΤ, Δημήτρη Δασκαλόπουλο. «Όμως, οφείλει και το κράτος να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η διαδικασία προσλήψεων… Χρειαζόμαστε ακόμη 1.400.000 ευρώ!». Λέγοντας ότι ελπίζει στη στήριξη του υπουργείου πολιτισμού και αθλητισμού, περιμένοντας έστω για αρχή την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων.

Λητώ Μησιακούλη
Πηγή: www.reporter.gr

Περισσότερα από Editors