MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
05
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Φαντασίας

Κάτω από το δέρμα

Η Scarlett Johansson γίνεται σ-εξωγήινη σειρήνα σε μια κουλτουριάρικη ταινία του Jonathan Glazer. Κι όπως οι σειρήνες στην Οδύσσεια έτσι κι η Scarlett παρασύρει τα θύματά της στο θάνατο.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Η μελαχρινή εδώ Johansson σε μια ταινία με αινιγματική πλοκή είναι μια εξωγήινη ύπαρξη, που παίρνει τη μορφή μίας γυναίκας θελκτικής. Με τα θέλγητρά της παρασύρει τους θνητούς σε μια εξωγήινη παγίδα θανάτου. Γιατί το κάνει αυτό, δεν γνωρίζουμε. Το μόνο που καταλαβαίνουμε είναι ότι υπάρχουν και άλλοι δικοί της, που συμμετέχουν σε αυτό το παιχνίδι θανάτου. Κάποια στιγμή η εξωγήινη αρχίζει να νιώθει αισθήματα για τους ανθρώπους και να τους λυπάται. Απομακρύνεται από τη συνωμοσία θανάτου, η οποία έχει στηθεί. Τότε νιώθει σαν χαμένη, ενώ υπάρχουν διώκτες της από διάφορες μεριές.

Η ταινία «Κάτω από το δέρμα» έχει σινεφίλ προσανατολισμό και βάζει την καλλιτεχνική διάσταση σε πρώτο επίπεδο. Η σούπερ σταρ Scarlett Johansson δεν δείχνει τη στυλιζαρισμένη λάμψη της, γιατί δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Δείχνει όσο το δυνατόν πιο τρωτή και αποξενωμένη από το περιβάλλον γίνεται. Ακόμα και το περπάτημα της είναι περίεργο. Από την άλλη, αυτή η παράξενη κι αδύναμη ύπαρξη, όταν είναι να παρασύρει τους ανθρώπους, δείχνει ακαταμάχητα και υπνωτιστικά γοητευτική. Σε αυτές τις σκηνές η Johansson έξυπνα επιστρατεύει το σεξ απίλ της, σε μια ταινία με αρκετός ερωτισμός- όχι με τον στυλιζαρισμένο τρόπο του εμπορικού σινεμά.

Το αποτέλεσμα είναι μια σκοτεινή ταινία, που θυμίζει άλλες εποχές του κινηματογράφου. Αφήνει, πάντως, αμφίσημα συναισθήματα.
Πρόκειται για ένα έργο που καταφέρνει να δημιουργεί ιδιαίτερες ατμόσφαιρες, ώστε να δημιουργείται η αίσθηση εξωγήινης αποξένωσης. Υπάρχει μια προσωπική γλώσσα του σκηνοθέτη. Η απεικόνιση της βίας είναι πρωτότυπη, ανατριχιαστική μεν, αλλά με διαφορετικό τρόπο. Υπάρχει ένταση, ερωτισμός, δραματικότητα, ανατροπές, ρεαλιστική απεικόνιση, δυνατές εικόνες σε τοπία που αναπαράγουν αυτή την αίσθηση βιαιότητας και αποξένωσης της κεντρικής ηρωίδας. Από την άλλη, όμως, υπάρχουν σκηνές πιο αργές και από ταινία του Αγγελόπουλου. Η πλοκή δεν αναπτύσσεται γρήγορα και αφήνει πολλά ερωτηματικά. Ο θεατής μπορεί να βγει στο τέλος πιο μπερδεμένος κι από την κεντρική ηρωίδα. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Το «Κάτω από το δέρμα» είναι πιθανό να κουράσει κάποιους θεατές, λόγω της αργής και αινιγματικής πλοκής. Ωστόσο, είναι μια τολμηρή δουλειά που απομακρύνεται από τυποποιημένες συνταγές. Αξίζει να της πιστωθεί το ότι τολμά και βάζει το προσωπικό όραμα του σκηνοθέτη πάνω απ’ όλα.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Κάτω από το δέρμα
Σκηνοθεσία: Jonathan Glazer
Σενάριο: Walter Campbell, Jonathan Glazer

Παίζουν: Scarlett Johansson, Jeremy McWilliams, Lynsey Taylor Mackay

Χώρα: Αγγλία
Έτος: 2013

Rating: 3,5
Περισσότερα από CINEMA