MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
28
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Animal
Anora
Baby
Banff Centre Mountain Film Festival World Tour 2025
Black Dog
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Fiction
Flow
Hedwig and the Angry Inch
Maria
Mauthausen
Mickey 17
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pink Floyd At Pompeii – MCMLXXII
Star Wars: Επεισόδιο ΙII- Η Εκδίκηση των Σιθ
Take a Trip
The Brutalist
Until Dawn
Winona
Yu-Gi-Oh! Η σκοτεινή πλευρά των διαστάσεων (μεταγλωττισμένη)
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αλπεις
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Δαχομέη
Είμαι ακόμη εδώ
Είμαι η Κούβα
Εβρος – Θολό τοπίο
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ερωτική επιθυμία
Ευρυδίκη Β.Α. 2037
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η επαφή
Η θάλασσα μέσα μου
Η καρδιά του κτήνους
Η μάσκα του Διαβόλου
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων
Η σιωπή
Ησυχία 6-9
Η φωτογραφία
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία 52
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καρκαλού
Κονκλάβιο
Κραυγές και ψίθυροι
Κρυστάλλινες νύχτες
Λάκης Παπαστάθης – Σε πρώτο πλάνο
Λίλο & Στιτς
Μ – Ο δράκος του Ντίσελντορφ
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μικρές Αφροδίτες
Μιλώντας για το τέλος
Νοσφεράτου
Ντανίλο Τρέλες: Ο φημισμένος Ανδαλουσιανός μουσικός
Ντελικατέσεν
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο δράκουλας των Εξαρχείων
Ο ερασιτέχνης
Οικουμενική γλώσσα
Οι κυνηγοί
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Οντότητα
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πριν το τέλος
Πρωινή περίπολος
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σμιλεμένες ψυχές
Σχετικά με τον Βασίλη…
Ταξίδι του μέλιτος
Τα χρώματα της ίριδος
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το βλέμμα του Οδυσσέα
Το βράδυ υποχωρεί
Το κάστρο στον ουρανό
Το κακό
Το μετέωρο βήμα του πελαργού
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαντάσματα από το παρελθόν
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Να Κάθεσαι Και Να Κοιτάς

Η Αντιγόνη αναγκάζεται να αφήσει την Αθήνα για μια επαρχιακή κωμόπολη. Προσπαθεί να προσαρμοστεί, αλλά «τρώει φρίκη» με αυτά που βλέπει στην κλειστή κοινωνία. Καταλαβαίνει ότι το «Να κάθεσαι και να κοιτάς» χωρίς να αντιδράς δεν της πάει και ορθώνει το ανάστημά της στην αδικία.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Η ταινία του Γιώργου Σερβετά προσπαθεί να δημιουργήσει μία αντίθεση καλός- κακός, μέσα σε ένα «σάπιο» κλειστό, απομονωτικό, με ρατσιστικές, ξενοφοβικές και φαλλοκρατικές τάσεις σύστημα. Η εκμετάλλευση υπάρχει σε όλα τα επίπεδα, το κουκούλωμα είναι το αγαπημένο σπορ των κατοίκων και οι γυναίκες τρώνε ξύλο και δεν μιλάνε. Οι καλοί άνθρωποι της περιοχής αηδιασμένοι από το αισχρό αυτό καθεστώς παίρνουν τα όρη και τα βουνά. 

Ένας παντρεμένος τα έχει με την κολλητή της Αντιγόνης, η οποία έχει παράξενες τάσεις κλεπτομανίας. (Και λέω παράξενες, γιατί πάντα κλέβει από το ίδιο σούπερ μάρκετ, αυτό του γκόμενου της, όπου πάντα την πιάνουν οι φύλακες, γιατί την έχουν σταμπάρει.) Ο παντρεμένος είναι ο κακός της ιστορίας, μισεί τις γυναίκες, δεν έχει ίχνος ανθρωπιάς, είναι ρατσιστής,  εκμεταλλευτής, ψεύτης, βίαιος κτλ. Μαζί του έχει ένα σύστημα, που αρέσκεται να κουκουλώνει τις παλιανθρωπιές των δήθεν ευυπόληπτων πολιτών.

Εκτός από εραστής της φίλης της Αντιγόνης, είναι και φίλος με τον εραστή της ίδιας, έναν νεαρό άντρα, που τον έχει υπάλληλό του. Εκεί υπάρχει ένα παράξενο (κρυφο-ομοφυλοφιλικό;) δέσιμο ανάμεσα στους δύο άντρες, που μπερδεύει ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Η βία εναντίον των γυναικών μοιάζει να είναι ιδεολογία στην περιοχή, αλλά η Αντιγόνη, βλέποντας τη φίλη της να υποφέρει ορθώνει το ανάστημά της. Και το κοινωνικό δράμα μετατρέπεται σε γουέστερν.

Το έργο περιγράφει με έναν αρκετά επιφανειακό τρόπο τη σύγκρουση καλού- κακού και διάφορα κοινωνικά προβλήματα, που προκύπτουν σε κλειστές κοινωνίες. Δεν είναι ιδιαίτερα πειστική στην προσέγγισή της, ενώ δεν αποφεύγει την πεπατημένη της βίας, που υπάρχει σε πάρα πολλές ελληνικές ταινίες τον τελευταίο καιρό. Οι κακοί είναι μονόπλευρα κακοί, ενώ το συναίσθημα που βγαίνει από τη ζωή σε αυτή την περιοχή είναι μάλλον πνιγηρό.

Ως προς τις ερμηνείες, ο Νίκος Γεωργάκης ερμηνεύει πολύ αποτελεσματικά τον πλήρως απωθητικό ρόλο του κακού παντρεμένου μισογύνη εγκληματία και άλλα άντρα στην ταινία. Κρίμα που ο ρόλος του δεν είναι πιο καλογραμμένος, ώστε να βλέπαμε περισσότερα από το ταλέντο αυτού του αξιόλογου ηθοποιού. Καλές στις ερμηνείες τους είναι τόσο η τσαμπουκαλεμένη Αντιγόνη (Μαρίνα Συμεού), όσο και η εύθραυστη φίλη της (Μαριάνθη Παντελοπούλου), οι οποίες δίνουν και μια νότα σεξ απίλ στο έργο.

Ο νεαρός Γιώργος Καφετζόπουλος ερμηνεύει, τον σύντροφο της Αντιγόνης και φίλο του μεγάλου εχθρού της. Στην πορεία θα πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στην φιλία και τον έρωτα, αν και φαίνεται ότι δεν έχει αρκετό μυαλό για δύσκολες επιλογές. Ο Καφετζόπουλος σε αυτόν τον ρόλο δεν έδειξε και σπουδαία πράγματα. Στις περισσότερες σκηνές απλά απαγγέλλει μάλλον άχρωμα τις ατάκες του, παρά παίζει.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Το «Να κάθεσαι και να κοιτάς» προσπαθεί να αναδείξει έναν κοινωνικό προβληματισμό, αλλά δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη του εύκολου καταγγελτισμού και της βίας. Ένα κάπως άχρωμο έργο, με κάποιες αναλαμπές και μια δυναμική τελικά αντίδραση στην αδικία, αλλά όχι τόσο διεισδυτικό, όσο χρειάζεται.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Να Κάθεσαι Και Να Κοιτάς
Σκηνοθεσία: Γιώργος Σερβετάς
Σενάριο: Γιώργος Σερβετάς

Παίζουν: Μαρίνα Συμεού, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Νίκος Γεωργάκης, Γιώργος Καφετζόπουλος

Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2014

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA