MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
14
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Δράσης

Godzilla

Ο Βασιλιάς των τεράτων πρωταγωνιστεί σε μια ταινία που φιλοδοξεί να γίνει ο βασιλιάς των ταινιών καταστροφής. Ο Godzilla με την επική του ισχύ απειλεί να φέρει το τέλος στην αλαζονεία του ανθρώπου, που νομίζει πως είναι παντοδύναμος στη φύση.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Διάφοροι επιστήμονες έχουν υποψιαστεί στην αρκετά θριλερική αρχή της ταινίας, το κακό που απειλεί την ανθρωπότητα. Η φρίκη στη συνέχεια δεν μπορεί να κρυφτεί. Ο Godzilla και άλλα τέρατα που ξεπηδούν από τα έγκατα της Γης, απειλούν να εξαφανίσουν την ανθρωπότητα.

Υπάρχει ένα έξυπνο σκεπτικό πίσω από την υπόθεση του έργου. Το πιο δυνατό όπλο που έχει ο άνθρωπος είναι τα πυρηνικά. Και δημιουργείς ένα τέρας, που όχι μόνο δεν σκοτώνεται, αλλά αντίθετα τρέφεται από την πυρηνική ενέργεια. (Ο Godzilla είναι παραδοσιακά ταυτισμένος με τη ραδιενέργεια. Μην ξεχνάμε, μάλιστα, ότι το τέρας που προέκυψε από ραδιενεργή μετάλλαξη, είναι ιαπωνική επινόηση, που βγήκε το 1954, λίγα χρόνια μετά το σοκ της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι).

Πώς μπορείς, λοιπόν, να νικήσεις και να εξοντώσεις έναν τέτοιο εχθρό; Είναι πρακτικά αδύνατο. Το αποτέλεσμα είναι ανεξέλεγκτες δυνάμεις καταστροφής να βγαίνουν, τσουνάμι να καταπίνουν χιλιάδες ανθρώπους, πόλεις ολόκληρες να ισοπεδώνονται και όλη η τεχνολογία που έχει στη διάθεσή του ο άνθρωπος να χτυπάει, αλλά τα τέρατα να μην καταλαβαίνουν τίποτα!

Τελικά, η φυσική ισορροπία αποκαθίσταται με έναν ενδιαφέροντα τρόπο κι ενώ ο άνθρωπος αποδεικνύεται πολύ μικρός, για να καταφέρει να τιθασεύσει αυτές τις δυνάμεις που έχουν εξαπολυθεί εναντίον του. Υπάρχει κι ένα οικολογικό μήνυμα πίσω από αυτό. Υπάρχει και μια σάτιρα των Media με τους βροντερούς τίτλους που δίνουν στα γεγονότα που καλύπτουν- κι εδώ μιλάμε για το απόλυτο γεγονός, καθώς απειλείται η επιβίωση της ίδιας της ανθρωπότητας.

Η ταινία συνδυάζει στοιχεία από πάρα πολλά κινηματογραφικά είδη, από ταινίες καταστροφής, ακόμα και παρωδίες του είδους, όπως το Mars Attacks του Μπάρτον, από θρίλερ, από πολεμικές περιπέτειες. Ο σκοτεινός τόνος, αλλά και η αποκρουστική μορφή των τεράτων θυμίζει ακόμα και Allien, η μουσική του Λιγκέτι που ακούγεται όταν οι αλεξιπτωτιστές πέφτουν από το αεροπλάνο θυμίζει (μουσικά μόνο) Οδύσσεια του Διαστήματος. Υπάρχει και μια αναφορά στα «Πουλιά» του Χίτσκοκ, αλλά και ένα σημείο που παραπέμπει (ελαφρώς παραλλαγμένη) σε μια πολύ χαρακτηριστική σκηνή στη «Διάσωση του στρατιώτη Ράιαν» στο Σπίλμπεργκ.

Πρόκειται για μια δαπανηρή παραγωγή, με στρατιές τεχνικών και δημιουργών ψηφιακών εφέ και ψηφιακών εικόνων. Το αποτέλεσμα είναι μια ταινία με εντυπωσιακά εφέ, η πιο εντυπωσιακή φέτος μετά το Gravity. Η αφήγηση και οι πολυπρόσωπες γεμάτες καταστροφική μανία σκηνές θυμίζουν την περιγραφή ενός πολέμου. Άλλωστε, στρατιές ολόκληρες κινητοποιούνται για να αντιμετωπίσουν τα τέρατα, ενώ οι συνέπειες από την καταστροφή, με τους χιλιάδες νεκρούς και αγνοούμενους και τις πόλεις που γίνονται σμπαράλια, μόνο με πόλεμο μπορούν να παραλληλιστούν.

Στο μοντάζ έχω την αίσθηση ότι έπεσε αρκετό ψαλίδι, ώστε το έργο να περιοριστεί στις δύο περίπου ώρες. Έτσι κάποιες σκηνές καταστροφής εμφανίζονται αρκετά γρήγορα και η ιστορία προχωράει με ορμητική ταχύτητα. Η έμφαση δίνεται στην αγωνία της επιβίωσης των ανθρώπων και στη μαζική κλίμακα της καταστροφής. Υπάρχουν βέβαια σημεία με δραματικές σκηνές από τους πρωταγωνιστές της ταινίας, όχι πάντα απαραίτητες. Όμως, τα προσωπικά δράματα των χαρακτήρων παίζουν δευτερεύοντα ρόλο, απλά και μόνο για να ταυτισθεί ο θεατής με την τραγωδία που συμβαίνει εκεί. Υπάρχουν και κάποια κλισέ, σε όλο αυτό, που ενίοτε μπορεί απλά να είναι εκεί, για να παρωδούνται.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Ο Godzilla είναι μια επική περιπέτεια, μια ταινία πληθωρική σε πολλά επίπεδα- στα μέσα που χρησιμοποιεί, στα εφέ, στις καταστροφές, ακόμα και στις κινηματογραφικές της αναφορές. Και το αποτέλεσμα είναι ένα ιδιαίτερα θεαματικό έργο, με ένταση, δραματικότητα και κάποιες στιγμές σαρκασμού. Αν δεν είναι η καλύτερη, είναι σίγουρα μέσα στις κορυφαίες ταινίες καταστροφής στην ιστορία του κινηματογράφου.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Godzilla
Σκηνοθεσία: Gareth Edwards
Σενάριο: Max Borenstein, Dave Callaham

Παίζουν: Ken Watanabe,Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Olsen, Bryan Cranston, David Strathairn

Χώρα: ΗΠΑ, Ιαπωνία
Έτος: 2014

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA