MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
22
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
18 διάλογοι με το 2004: Έργα του εικαστικού Δημήτρη Κούκου "συνομιλούν" με εκθέματα του Ολυμπιακού Μουσείου Αθήνας
Από 16/01/2025 έως 29/03/2025
A brave new animal world: Οι γλυπτικές συνθέσεις του Άρη Κατσιλάκη στην έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου
Από 16/01/2025 έως 15/02/2025
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Ma: Έκθεση της Ελένης Κρίκκη στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων
Από 16/01/2025 έως 16/02/2025
Neo Tropical: Ένα εικαστικό "μετα-τοπίο" του Γιάννη Παπαδόπουλου στην Γκαλερί Kalfayan
Από 16/01/2025 έως 15/02/2025
Shut your Eyes and See: Έκθεση του Νάκη Παναγιωτίδη στο Ίδρυμα Γουλανδρή
Από 27/11/2024 έως 02/03/2025
Vultus est index animi: Ομαδική έκθεση στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή
Από 15/01/2025 έως 01/02/2025
Αποκάλυψη: Ζωγραφική έκθεση του Χρήστου Αθανασιάδη στην γκαλερί a.antonopoulou.art
Από 16/01/2025 έως 22/02/2025
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Εγκώμιο της σκιάς: Ο Τανιζάκι συνομιλεί με τον Παπαδιαμάντη σε μια εικαστική μυθοπλασία της Νίνας Παπακωνσταντίνου στο Μέγαρο
Από 12/12/2024 έως 23/02/2025
Επαναφορά > 72 αιώνες μ.Χ: Έκθεση γλυπτικής του Γιώργου Γεωργιάδη στη Sianti Gallery
Από 17/01/2025 έως 08/02/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Κοινός τόπος: Έκθεση αφιερωμένη στο πολυδιάστατο έργο του Γιώργου Δουατζή στο Λόφος art project
Από 08/01/2025 έως 31/01/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Μια ζωή αφιερωμένη στην Τέχνη: Έκθεση με έργα καταξιωμένων καλλιτεχνών από τη συλλογή του Γαβρίλου Μιχάλη στο ΠΕΣ Πολύτροπον
Από 07/12/2024 έως 07/02/2025
Μνήμες Ψυχρού Πολέμου στο Φωτογραφικό Κέντρο «House of Lucie»
Από 23/01/2025 έως 08/02/2025
Μυστήριο 15 - Το Ανοιχτό Μουσείο: Το εικαστικό και ερευνητικό έργο της Βάνας Ξένου παρουσιάζεται στην Ελευσίνα
Από 09/02/2025 έως 13/04/2025
Παλέρμο. Άνθρωποι και Ερείπια: Μια εγκατάσταση του Γιάννη Ψυχοπαίδη στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Από 16/01/2025 έως 08/02/2025
Παλίμψηστα Μνήμης: Ομαδική εικαστική έκθεση στην Chili Art Gallery
Από 16/01/2025 έως 25/01/2025
Τα πρόσωπα της Αθήνας: Η νέα ατομική έκθεση της Άρτεμης Χατζηγιαννάκη στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»
Από 17/01/2025 έως 22/02/2025
Το Mon Coin Studio γιορτάζει 5 χρόνια λειτουργίας με μία επετειακή αναδρομική έκθεση
Από 08/01/2025 έως 31/01/2025
Τοπιογραφία: Έκθεση του Αχιλλέα Χρηστίδη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 09/01/2025 έως 23/02/2025
Χαρακτικές περιπλανήσεις: Έκθεση του Γιάννη Στεφανάκι στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 16/01/2025 έως 16/02/2025
Ωραίος Καιρός: Ζωγραφική έκθεση της Ελένη Θεοφυλάκτου στην Γκαλερί Alma
Από 16/01/2025 έως 08/02/2025
Εγκαταστάσεις

Ανδρέας Αγγελιδάκης “Κάθε τέλος είναι μία αρχή” στο ΕΜΣΤ

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει την έκθεση αναδρομικού χαρακτήρα του γνωστού αρχιτέκτονα / εικαστικού Ανδρέα Αγγελιδάκη “Κάθε τέλος είναι μια αρχή” από τις 14 Μαίου έως τις 13 Ιουλίου 2014 στο κτίριο του Ωδείου Αθηνών.

author-image Μάρη Τιγκαράκη

Λίγο πριν τη μετάβαση του ΕΜΣΤ στη νέα, μόνιμη κατοικία του, ο Ανδρέας Αγγελιδάκης παρουσιάζει τον εκθεσιακό χώρο στο Ωδείο Αθηνών ήδη εγκαταλελειμμένο, μισοφωτισμένο με ορατά τα ίχνη των προηγούμενων κατοίκων του, όπου το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον συναντιούνται.

Η καλλιτεχνική πρακτική του Ανδρέα Αγγελιδάκη εκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα. Είναι αρχιτέκτονας, εικαστικός, επιμελητής εκθέσεων και αρθρογράφος. Έντονα επηρεασμένος από το διαδίκτυο αφηγείται ιστορίες για χώρους και κτίρια αλλά και τις κοινωνίες που τα κατοικούν. Χρησιμοποιεί το διαδίκτυο σαν ένα εργαστήριο πειραματισμού και νέων ιδεών, ένα τόπο ιδανικό για να μελετήσει το νέο ρόλο που προσλαμβάνει όχι μόνο η αρχιτεκτονική σήμερα αλλά και η ίδια η ανθρώπινη συμπεριφορά.

BONE
Όταν επιμελείται εκθέσεις προκαλεί τόσο με το περιεχόμενο όσο και με το σχεδιασμό μετατρέποντας την έκθεση σε εμπειρία. Αυτή είναι η συνθήκη και στην έκθεση του ΕΜΣΤ. Ο θεατής θα αισθάνεται ότι επισκέπτεται ένα μουσείο κλειστό που κάποιος ξέχασε ανοιχτή την πόρτα…

Μέσα από μια επιλογή 40 παλαιότερων και νέων έργων (αρχιτεκτονικές μελέτες, εγκαταστάσεις, τρισδιάστατες εκτυπώσεις και βιντεοπροβολές), από όλες τις περιόδους της δουλειάς του, η έκθεση Κάθε τέλος είναι μια αρχή εξετάζει την έννοια της μετάβασης ενός κτιρίου από μια κατάσταση σε μία άλλη.

ANGELIDAKIS
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης αντιμετωπίζει το κτίριο ως ζωντανό οργανισμό που συνεχώς μεταλλάσεται. Πολλές από τις αρχιτεκτονικές του μελέτες ξεκινούν από ένα κτίριο-ερείπιο, ένα εγκαταλελειμμένο οικοδόμημα για να αφηγηθούν παράδοξες, αλληγορικές, ποιητικές και ουτοπικές ιστορίες. Στο έργο Domesticated Mountain ένας σωρός από χαρτόκουτα διαδικτυακών αγορών μεταμορφώνεται σε κατοικία. Στο βίντεο Troll μια πολυκατοικία στο κέντρο των Αθηνών μεταμορφώνεται σε βουνό και φεύγει από την πόλη.

Στο Συννεφόσπιτο ένα στοιχείο της φύσης μετατρέπεται σε σπίτι, ενώ στο Μενίρ ένας βράχος μεταμορφώνεται σε παραθαλάσσια κατοικία αποτελώντας μια πρόταση για ένα βιώσιμο και ενεργειακά αυτόνομο σπίτι στην παραλία. Το νέο του έργο, Shell House είναι ένα σπίτι φτιαγμένο από αντικείμενα που βρήκε ο καλλιτέχνης στην παραλία, όπως ένα κοχύλι κι ένα σφουγγάρι, αλλά και στο Ίντερνετ (μια τρισδιάστατη απεικόνιση ενός ανθρώπινου χεριού, μια εικόνα άμμου, μια αρχαία κολόνα κ.ά). To Κτίριο που περπατάει αντλεί την έμπνευσή του από το παλιό εργοστάσιο του Φιξ, για να προτείνει ένα υβριδικό μουσείο που περιλαμβάνει την πόλη της Αθήνας μέσα του.

Σύντομο βιογραφικό
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Southern California Institute of Architecture και στη συνεχεία στο Columbia University (MSAAD) στη Νέα Υόρκη απ’ όπου αποφοίτησε το 1995. Δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα που εκτείνεται από την τέχνη και την αρχιτεκτονική στον σχεδιασμό, την επιμέλεια εκθέσεων και την αρθρογραφία. Η πρόσφατη δραστηριότητα περιλαμβάνει τη συμμετοχή του στην 8η Μπιενάλλε του Βερολίνου 2014 με το CrashPad, τον σχεδιασμό της έκθεσης DO-IT Moscow, στο Garage Center for Contemporary Art, Μόσχα 2014), την επιμέλεια και τον σχεδιασμό της έκθεσης System of Objects – The Dakis Joannou collection reloaded, στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Αθήνα 2013.

Ώρες λειτουργίας
Τρίτη – Κυριακή: 11.00 – 19.00
Πέμπτη: 11.00 – 22.00
Δευτέρα: κλειστά

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Κτίριο Ωδείου Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β’ 17 -19 & Ρηγίλλης, Αθήνα, 10675
Τηλέφωνα: 210 92.42.111 – 3

[iframe src=”//player.vimeo.com/video/26494555″ width=”500″ height=”375″ frameborder=”0″ webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen ]

ANDREAS ANGELIDAKIS, BUILDING AN ELECTRONIC RUIN, 2011 from Seroxcult on Vimeo.

Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ