Θερινό Σχολείο Αρχαίου Δράματος για μεγάλους
Η αστική μη κεροσκοπική εταιρία θεατρικής τέχνης Baumstrasse/Δρόμος με δέντρα, σε συνεργασία με τον Δήμο Ελευσίνας, διοργανώνει για δεύτερη χρονιά το Διεθνές Θερινό Σχολείο Αρχαίου Δράματος, από την 1 έως τις 10 Ιουλίου στο Παλαιό Ελαιουργείο του Δήμου Ελευσίνας.
Απευθύνεται σε 40-50 σπουδαστές άνω των 18 από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στο Θερινό σχολείο θα διδάξουν οι: Ακύλας Καραζήσης, Ιωάννα Ρεμεδιάκη, Manuel Ronda, Μάρθα Φριντζήλα, Camilo Betancor, Σαββίνα Γιαννάτου, Rootlessroot με την Λίντα Καπετανέα και τον Jozef Fruček, Μάνια Μαράτου, Άθως Δανέλλης και Νικολέττα Φριντζήλα.
Για την ενίσχυση του Αττικού Σχολείου Αρχαίου Δράματος θα πραγματοποιηθεί μεγάλη συναυλία με την Μάρθα Φριντζήλα και τους Kubara Project την Δευτέρα 30 Ιουνίου στο Παλαιό Ελαιουργείο.
Δρώμενα του Θερινού Σχολείου 2014 :
Σοφοκλή ΑΝΤΙΓΟΝΗ, υπεύθυνη: Πηνελόπη Τσιλίκα, μουσική Κώστας Νικολόπουλος -εργασία εν εξελίξει
Σοφοκλή ΗΛΕΚΤΡΑ, υπεύθυνη: Κατερίνα Πατσιάνη, Βιβή Σμέτη, μουσική Μιχάλης Πανάδης -εργασία εν εξελίξει
Σοφοκλή ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ, υπεύθυνος: Τάσος Δημητρόπουλος, μουσική Πανού Μανού -εργασία εν εξελίξει
Σοφοκλή ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩ, υπεύθυνοι: Φοίβος Συμεωνίδης, Αφροδίτη Κλεοβούλου, μουσική Παναγιώτης Τσεβάς -εργασία εν εξελίξει
Σοφοκλή ΤΡΑΧΙΝΙΕΣ υπεύθυνοι: Μιχάλης Πανάδης, Αλεξάνδρα Ταβουλάρη, μουσική Βαγγέλης Παρασκευαϊδης -εργασία εν εξελίξει
Σοφοκλή ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ, υπεύθυνη Νάνσυ Σιδέρη, μουσική Κοσμάς Λαμπίδης, Σταύρος Ρουμελιώτης -εργασία εν εξελίξει
Σοφοκλή ΑΙΑΣ, σκηνοθεσία: Μάρθα Φριντζήλα , μουσική Βασίλης Μαντζούκης -παράσταση 27 Αυγούστου, Αισχύλεια 2014
Εργαστήρια:
Σαβίνα Γιαννάτου “Το φαινόμενο της φωνής” (διάρκεια 7μιση ώρες)
Έξω από τα πρότυπα και τους προκαθορισμένους κώδικες της ομιλίας και του τραγουδιού η Σαβίνα Γιαννάτου μας εισάγει στην φωνή ως φαινόμενο. Μέσα από ομαδικούς αυτοσχεδιασμούς, χωρίς την χρήση παρτιτούρας, εξερευνούμε την έσω φωνή και την ακολουθούμε ως την πηγή της. Η φωνή διαστέλλεται και συστέλλεται, γιγαντώνεται και συρρικνώνεται, ακροβατεί και χορεύει δίχως όρια. Το εργαστήριο ερευνά την φωνή και τα μυστήριά της στοχεύοντας σε μία φωνητική εμπειρία υπερβατική.
Ακύλλας Καραζήσης “Εργαστήριο” (διάρκεια 8 ώρες)
Κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα στη θεατρική εμπειρία. Ο ειδικός τρόπος του οφείλει να είναι σεβαστός.
Νικολέττα Φριντζήλα “Πώς θα το έλεγε ο Αισχύλος…” (διάρκεια 8 ώρες)
Εργαστήριο ενδογλωσσικής μετάφρασης. Σύγχρονα παιχνιδίσματα πάνω στον λόγο λυρικών και τραγικών ποιητών για να λέμε “τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη”. Το εργαστήριο είναι δωρεάν για τους σπουδαστές του θερινού σχολείου.
Μάρθα Φριντζήλα “Ὅ τι θεὸς ἢ μὴ θεὸς ἢ τὸ μέσον …; ” (διάρκεια 7μιση ώρες)
Η παρουσία του θεού στο αρχαίο δράμα. Πώς ερμηνεύουμε σκηνικά αυτό που δεν γνωρίζουμε, αυτό που αδυνατούμε να κατανοήσουμε.
Οι σπουδαστές του εργαστηρίου ζητείται να έχουν αποστηθίσει έναν τραγικό μονόλογο θεού (ή απόσπασμα), από όποια τραγωδία επιθυμούν.
Άθως Δανέλλης “Ο ηθοποιός και η Σκιά του” (διάρκεια 6 ώρες)
Ο ηθοποιός στην υπηρεσία της φιγούρας. Κατασκευή φιγούρας- ρόλου.Οι σπουδαστές θα γνωρίσουν το θέατρο σκιών, θα κατασκευάσουν την Σκιά του ρόλου τους και θα κληθούν να την υπηρετήσουν. Το εργαστήριο είναι δωρεάν για τους σπουδαστές του θερινού σχολείου.
Μάνια Μαράτου «Περπατώντας με τους ήρωες, συνομιλώντας με τους θεούς» (διάρκεια 6 ώρες)
Θα επεξεργαστούμε μύθους από τον Τρωικό κύκλο για να συνθέσουμε δικές μας ιστορίες, θα εξερευνήσουμε τον προφορικό λόγο και θα πειραματιστούμε εφαρμόζοντας τεχνικές της αφήγησης.
Ιωάννα Ρεμεδιάκη “Χορικό” (διάρκεια 8 ώρες)
«Πολλά τα δεινά». Το δεύτερο χορικό της Αντιγόνης του Σοφοκλή μιλά για τον άνθρωπο. Σε σχέση με τη φύση, την πόλη, τον εαυτό του. Ας μιλήσουμε για τον άνθρωπο λοιπόν, με όρους πολιτικούς, όπως κάνει πάντα η τραγωδία. Ας δούμε τι σημαίνει αυτή η συλλογική φωνή, ο Χορός, που είναι η ρίζα/κέντρο του θεάτρου. Η κοινή στιγμή. Η Ελευσίνα (αγέλαστη ή γελαστή;) είναι ένας χώρος που σχεδόν μας προκαλεί να δουλέψουμε αυτό το Χορικό, αυτή τη δυνατότητα. Μέσα κι έξω από μας, μέσα κι έξω από το θέατρο. Το σεμινάριο θα είναι εν μέρει υπαίθριο. Επίσης θα είναι εν μέρει (μικρό μέρει) θεωρητικό, για να σκεφτούμε λίγο πάνω στη σχέση (αρχαίου) θεάτρου και δημοκρατίας.
Δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε ηθοποιούς (αλλά αποκλειστικά σε πολίτες).
Rootlessroot “Fighting monkey” (διάρκεια 7μιση ώρες)
Tο όνομα των Rootlessroot είναι άμεσα συνδεδεμένο με την ανάπτυξη της πρακτικής fighting monkey.
Η έρευνα στην πρακτική άσκηση ‘Fighting Monkey’ αφορά στην επανασύνδεσή μας με τις πιο βασικές αρχές κίνησης που γεννούν, τρέφουν και αποκαθιστούν ξεχασμένα μοτίβα κίνησης και κινητικότητας. Επιπλέον, η έρευνα προσφέρει πρόσβαση στην πανίσχυρη προοπτική της απλής ανθρώπινης κίνησης. Οι βασικές αυτές αρχές κίνησης που διερευνούνται, ταξιδεύουν ακέραιες στο χρόνο, καλώντας μας να εξετάσουμε και να δοκιμάσουμε τα όριά μας μέσα από πρακτική εμπειρία που χρησιμοποιεί τη δυσκολία και τον κίνδυνο για την ανάπτυξη δύναμης, προσαρμοστικότητας και μαλακότητας. Η δουλειά της Λίντα και του Jozef με τους ανθρώπους της κίνησης διαφόρων ειδικοτήτων και πεδίων γνώσης, αφορά στον δυναμικό πειραματισμό γιατί εξετάζουν την αθρώπινη συμπεριφορά και κίνηση σε σχέση με το περιβάλλον στο οποίο οι άνθρωποι εξελίσσονται και αναπτύσσονται. Η ανακάλυψη αποτελεσματικών μοτίβων κίνησης και βασικών ανθρώπινων μηχανικών δεξιοτήτων που προκύπτουν από τα διάφορα πεδία γνώσης βοηθούν την Λίντα και τον Jozef να σχεδιάζουν μη κανονικές μεθόδους άσκησης, να καλλιεργούν ένα αυτοοργανωμένο, προσαρμοστικό σύστημα που γεννά μια πιο δημιουργική μεταβλητότητα απέναντι σε προκλητικές καταστάσεις.
Manuel Ronda “Χορεύοντας με μια Σκιά” (διάρκεια 7μιση ώρες)
Όταν αρχίζουμε να χτυπάμε ελαφρά με τα ακροδάχτυλά μας τις βασικές δυναμικές ενός σώματος, αρχίζουμε να ανακαλύπτουμε το αυθόρμητο ένστικτο της κίνησης, μιας κίνησης που έρχεται φυσικά και εκφράζει ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων και επιθυμιών. Κίνηση που σχεδιάστηκε ως μια αναγκαιότητα, όπως μια θεατρική πράξη, και όχι μια φόρμα. Θα εργαστούμε για να ανακαλύψουμε την πληθώρα στρωμάτων που εμπλέκονται σε καταστάσεις όπου δύο σώματα συνυπάρχουν, όπως το να εξαρτάται το ένα από το άλλο, να το εμπιστεύεται, να το φροντίζει και να το ελέγχει, πώς να μεταδίδει και να λαμβάνει ερεθίσματα από αυτό το άλλο σώμα. Πώς το κορμί μπορεί να προσεγγίσει ένα άλλο κορμί έξω από αυτό.
Έλεγχος της βαρύτητας του σώματος, πώς να χρησιμοποιούμε σωστά το βάρος ενός σώματος και να το επεξεργαζόμαστε. Πώς να γίνουμε η σκιά του άλλου. Πώς να είμαστε εκεί. Πώς να είμαστε εκεί και να ζυγίζουμε 100 τόνους. Πώς να ταξιδεύουμε χωρίς να κινούμαστε. Πώς να πολεμάμε χωρίς να πολεμάμε. Αυτό το εργαστήριο σύγχρονου χορού είναι ανοιχτό σε ηθοποιούς, χορευτές και ανθρώπους που ενδιαφέρονται να εντρυφίσουν στην φωνητική, την κίνηση και την συνεργασία.
Camilo Bentancor Gallardo “Από Μηχανής Ηθοποιός” (διάρκεια 8 ώρες)
Ένα εργαστήριο για το σώμα του περφόρμερ στα άκρα.
Ο ακροβάτης, χορευτής και χορογράφος Camilo Bentancor διδάσκει τις τεχνικές και τις λειτουργίες του σώματος όταν αυτό βρίσκεται σε οριακή κατάσταση επί σκηνής. Το εργαστήριο περιλαμβάνει ασκήσεις ενδυνάμωσης και ισορροπίας, ελέγχου της αναπνοής και της σκηνικής αγωνίας.
Οι συμμετέχοντες καλούνται να ερμηνεύσουν στεκόμενοι ή κρεμασμένοι από μεγάλο ύψος, αιωρούμενοι ή ισορροπώντας σε δοκούς και σκοινιά, εκτός άξονα ή με την χρήση οργάνων. Επικεντρώνεται στην φυσική ροή της ενέργειας όταν το σώμα και η φωνή υπηρετούν έναν ρόλο σε οριακή κατάσταση.