MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
14
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Γουεστερν

Μέχρι Το Τέλος

Άγρια Δύση από την πλευρά της γυναίκας, στην ταινία «Μέχρι το τέλος» ένα θλιβερό και ανθρωπιστικό γουέστερν που σκηνοθετεί ο Tommy Lee Jones, με πρωταγωνιστές τον ίδιο και τη Hilary Swank.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Στη Νεμπράσκα του 1854 και συγκεκριμένα στη θεοφοβούμενη κοινωνία μιας τυχάρπαστης συνοριακής κωμόπολης ζει μια μοναχική παρουσία, ονόματι Μαίρη Μπι Κούντι. Οι εκπρόσωποι της εκεί εκκλησίας έχουν αναθέσει στη Μαίρη τη συνοδεία τριών παρανοϊκών γυναικών προς τα σύνορα με την ανατολή. Στο δρόμο για τα σύνορα, η Μαίρη θα σώσει τη ζωή του Μπριγκς, ενός μυστηριώδη παράνομου δραπέτη, ο οποίος δέχεται να τη συνοδεύσει στην αποστολή της. Ανάμεσα σε χιονοθύελλες και απροσδόκητες, επικίνδυνες, συναντήσεις με έποικους αλλά και Ινδιάνους, η σχέση ανάμεσα στους δύο ήρωες, αλλά και τις τρεις σχιζοφρενείς γυναίκες δοκιμάζονται και διαρκώς αναπροσαρμόζονται.

Η ωραιοποιημένη άγρια δύση των γουέστερν του John Wayne δεν υπάρχει πια στο Hollywood. Συνήθως, οι ταινίες εστιάζουν στις «βρόμικες» πλευρές αυτής της εποχής. Στα πλαίσια ενός σκληρού ρεαλισμού, συνδυασμένου όμως με έντονες μελοδραματικές και ανθρωπιστικές πινελιές, κινείται και η ταινία του Tommy Lee Jones. Είναι μια ταινία, βασισμένη στο μυθιστόρημα The Homesman του Glendon Swarthout.

Είναι μια περιπέτεια με ανθρωπιστικό πνεύμα. Ο στόχος είναι να βοηθήσουν τρεις ανήμπορες γυναίκες, τις οποίες οι άντρες τους θέλουν να εγκαταλείψουν. Η κεντρική ηρωίδα είναι μια δυναμική ανύπαντρη γυναίκα, που όμως θλίβεται από το γεγονός του ότι δεν έχει καταφέρει να βρει άντρα. Ο Μπριγκς, τον οποίο ερμηνεύει ο Jones δεν είναι τόσο πρωτότυπος χαρακτήρας. Θυμίζει λίγο Ζορμπά στην Άγρια Δύση, αλλά όχι τόσο φιλοσοφημένο, έναν φιλοτομαριστή και ζόρικο τύπο που έχει δει τη σκληρή πλευρά της ζωής και δεν θέλει να ανήκει πουθενά. Στο τέλος, πάντως, επιλέγει να κάνει το σωστό.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι ρεαλιστικά αποτυπωμένες σκηνές με τις σκληρές συνθήκες ζωής της εποχής, ιδίως το Χειμώνα, τις συγκρούσεις με τους Ινδιάνους, αλλά και με την τρέλα των τριών γυναικών. Η ταινία προσπαθεί να δημιουργήσει συγκίνηση, αλλά και να αποτυπώσει την πραγματικότητα και κάποιες φορές τα καταφέρνει να ανταποκριθεί και στα δύο ζητούμενα. Όμως, είναι λίγο άνευρη σε αρκετά σημεία, ενώ οι αντιθέσεις που δημιουργούνται ανάμεσα στους χαρακτήρες είναι τυποποιημένες. Επίσης, κάποιες φορές, υπάρχουν κάποια ξεσπάσματα των ηρώων σε ενέργειες ακραίες, που εξηγούνται μεν, αλλά όχι επαρκώς. Οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών, Hilary Swank και Tommy Lee Jones κινούνται, όπως ήταν αναμενόμενο, σε υψηλά επίπεδα. Αλλά και οι τρεις παρανοϊκές γυναίκες (Sonja Richter, Miranda Otto, Grace Gummer) αποδίδονται με έξοχο ρεαλισμό. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Ένα ενδιαφέρον για το ρεαλισμό του και την αποτύπωση μιας ιδιαίτερης ιστορικής εποχής έργο. Σε κάποια σημεία σε συγκινεί με την αλήθεια του και τον ανθρωπισμό του, αλλά αυτό δεν συμβαίνει σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Η σκηνοθεσία δεν εντυπωσιάζει με τις εικόνες της.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Homesman
Σκηνοθεσία: Tommy Lee Jones
Σενάριο: Tommy Lee Jones, Kieran Fitzgerald, Wesley A. Oliver

Παίζουν: Tommy Lee Jones, Hilary Swank, Grace Gummer, Miranda Otto, Meryl Streep

Χώρα: ΗΠΑ, Γαλλία
Έτος: 2014

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA