MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
17
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Ξεκινά το Φεστιβάλ Επιδαύρου: ποιες παραστάσεις θα δούμε φέτος

Από το Σάββατο 5 Ιουλίου το Φεστιβάλ Αθηνών “επεκτείνεται” και στην Επίδαυρο με παραστάσεις αρχαίου δράμματος αλλά και συναυλίες που φιλοξενούνται στο “Μικρό” θέατρο.

author-image Ιωάννα Κρανιώτη

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

5 Ιουλίου
Ελένη του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά
Στην επέτειο των 60 χρόνων από την έναρξη των Επιδαυρίων, νέες δυνάμεις του ελληνικού θεάτρου φέρνουν τη δική τους δημιουργική πνοή στο ωραιότερο θέατρο του κόσμου. Ο εικοσιεξάχρονος Δημήτρης Καραντζάς και ένας νεανικός θίασος ανοίγουν το Φεστιβάλ Επιδαύρου 2014 με την Ελένη του Ευριπίδη (412 π.Χ.). Σε αυτή την τραγωδία, με το αίσιο τέλος, η πραγματική Ελένη ζει στην Αίγυπτο, ενώ η συνονόματή της στην Τροία δεν ήταν παρά ένα είδωλο, επινόηση των θεών – τόσα βάσανα για μια νεφέλη, σχολιάζει πικρά ο ποιητής, ενώ η Αθήνα θρηνεί τους νεκρούς της Σικελικής Εκστρατείας.

12 Ιουλίου
Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου
Το Κράτος και η Βία οδηγούν τον αιχμάλωτο Προμηθέα σε ένα βράχο, όπου θα καρφωθεί επειδή αγνόησε τη θέληση του Δία και έκλεψε τη φωτιά για να τη δώσει στους ανθρώπους. Αρχετυπική μορφή κατά της τυραννίας, ο αισχυλικός ήρωας θα υποστεί αμετανόητος το μαρτύριο και θα καταποντιστεί, με βροντές και αστροπελέκια, από τον εκδικητή θεό, μαζί με τις Ωκεανίδες που του συμπαραστάθηκαν.

Filoktitis3 685x300 118-19 Ιουλίου
Φιλοκτήτης του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Κ. Φιλίππογλου
Συνάντηση ξεχωριστών προσωπικοτήτων του ελληνικού θεάτρου: o Kώστας Φιλίππογλου −σκηνοθέτης με έντονη παρουσία τελευταία στις αθηναϊκές σκηνές και ηθοποιός παλαιότερα στο φημισμένο Τhéâtre de Complicité− ανεβάζει τον Φιλοκτήτη (409 π.Χ.), με πρωταγωνιστές τον Μιχαήλ Μαρμαρινό, τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη τον Αιμίλιο Χειλάκη και άλλους σημαντικούς συντελεστές.


25-26 Ιουλίου

Ιππόλυτος του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόρδου
Η Λυδία Κονιόρδου επιστρέφει στο Εθνικό Θέατρο, στον διπλό ρόλο σκηνοθέτριας- ερμηνεύτριας, πλαισιωμένη από μια ομάδα καταξιωμένων ηθοποιών για την παράσταση “Ιππόλυτος” του Ευριπίδη.

1-2 Αυγούστου
Βάτραχοι του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα
Τι μπορεί να σώσει την πόλη; Η ορμή του νεωτερικού ή το μεγαλείο του παρελθόντος; Ο Ευριπίδης ή ο Αισχύλος; Ο ρεαλισμός ή το υπερφυσικό; Το αριστοφανικό δίλημμα των Βατράχων αναδεικνύεται στην παράσταση του Γιάννη Κακλέα, που πραγματεύεται την κρισιμότητα της τέχνης σε εποχές μεταβατικές, όπως η δική μας.

8-9 Αυγούστου
Βάκχες του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου
Το σοφόν δ’ ου σοφία… Ένας θεός με ανθρώπινη μορφή εδραιώνει τη λατρεία του στη Θήβα: «Είμαι ο Διόνυσος. Ήρθα. Εφανερώθηκα», θα πει και θα εκδικηθεί τη βασιλική οικογένεια της μητέρας του Σεμέλης, που δεν πίστεψε ότι απέκτησε γιο με τον Δία. Η φύση αντιπαρατίθεται στον ορθολογισμό. Η θρησκευτική εμπειρία της βακχείας εξελίσσεται σε τελετουργικό σπαραγμό και ωμοφαγία, παραπέμποντας στον κύκλο του θανάτου και της ανανέωσης.

15-16 Αυγούστου
Πέρσες του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη perses 685x300
Ποιος μπορεί να μιλήσει καλύτερα για τα δεινά του πολέμου από τον ηττημένο; Μέσα από τον θρήνο των Περσών ο Αισχύλος καταδεικνύει το μέγεθος της ήττας, προβάλλει το ήθος και τις αξίες των νικητών Ελλήνων, ενώ καταδικάζει την ανθρώπινη αλαζονεία. Τραγωδία γεμάτη πολεμικές αφηγήσεις, φαντάσματα και συμβολικά όνειρα, οι Πέρσες (472 π.Χ.) βασίζονται σε ιστορικά γεγονότα που βίωσε ο ίδιος ο ποιητής ως μαραθωνομάχος.

Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

mpofiliou 3 resize4-5 Ιουλίου

Επικίνδυνη ηλικία: Η Νατάσσα Μποφίλιου ερμηνεύει το μουσικό έργο του Άγγελου Τριανταφύλλου
Πώς μελοποιεί τους μείζονες Έλληνες ποιητές ένας συνθέτης της νέας γενιάς; Πώς προσεγγίζει μια νέα ερμηνεύτρια τραγούδια που μιλούν για το τέλος της νεότητας; Η Νατάσσα Μποφίλιου, από τις σπουδαιότερες και δημοφιλέστερες τραγουδίστριες των τελευταίων χρόνων, και ο συνθέτης Άγγελος Τριανταφύλλου συμπράττουν στον κύκλο μελοποιημένης ποίησης Επικίνδυνη ηλικία.

11-12 Ιουλίου
Ο Βασιλικός παίζει Τσιτσάνη στη Μικρή Επίδαυρο
Τραγούδια γνωστά, τραγούδια εμβληματικά, που όμως ακούγονται αλλιώς. Απογυμνωμένα από τον αυθεντικό ήχο τους, τραγούδια όπως η Συννεφιασμένη Κυριακή, της Γερακίνας Γιος, Ακρογιαλιές Δειλινά ερμηνεύονται και παρουσιάζονται μέσα από την ιδιαίτερη ματιά του Βασιλικού. Ανατρεπτικές ενορχηστρώσεις, παράδοξοι ήχοι, καθηλωτικές ερμηνείες όλα χτισμένα πάνω στις συνθέσεις του Βασίλη Τσιτσάνη που επηρέασαν VassilikosSundayγενιές μουσικών και μουσικόφιλων.

mpasis-nega 685x30018-19 Ιουλίου
Το τραγούδι του μετανάστη με το Δημήτρη Μπάση και τη Γιώτα Νέγκα
Ο Δημήτρης Μπάσης, παιδί κι ο ίδιος μεταναστών στη Γερμανία και η Γιώτα Νέγκα, αντλούν υλικό από αυτή την πλούσια και πικρή παρακαταθήκη του ελληνικού τραγουδιού. Στην μουσική τους παράσταση, που σχεδιάστηκε ειδικά για το Ελληνικό φεστιβάλ, ανατρέχουν μέσα από μεγάλα τραγούδια Ελλήνων δημιουργών στον ήχο και στον στίχο του ξεριζωμού τα τελευταία εκατό χρόνια. Και ταξιδεύοντας από την Μικρά Ασία και τον Πόντο, έως την Γερμανία και την Αυστραλία, φτάνουν στη σημερινή εποχή για να θυμίσουν τελικά ότι το ζήτημα της μετανάστευσης που έχει τεθεί επί του διεθνούς χάρτη ξανά με δραματικό τρόπο, μπορεί να είναι πικρό τραγούδι του Ελληνισμού είναι όμως κι ένα τραγούδι που «μιλά» με όλες τις γλώσσες του κόσμου.

25-26 Ιουλίου
Το μανιφέστο του πολέμου (Μέρος Α’) της Ρούλας Πατεράκη
Το εμβληματικό κείμενο του Θουκυδίδη μεταφέρεται στο θέατρο από τη Ρούλα Πατεράκη ως ένα έργο εν εξελίξει – εγχείρημα τολμηρό. Ο κλασικός λόγος του οξυδερκούς ιστορικού συναντά τον σημερινό θεατή μέσα από μια σύγχρονη σκηνική αναφορά στον μακροχρόνιο Πελοποννησιακό πόλεμο (431-404 π.Χ.), που δίχασε τους Έλληνες της αρχαιότητας. Η φετινή παράσταση, με κύριο ερμηνευτή τον Δημήτρη Λιγνάδη, πραγματεύεται τα γεγονότα με άξονα την Αθηναϊκή Δημοκρατία και επίκεντρο τη μορφή του Περικλή και με αποκορύφωμα τον Επιτάφιο, τον οποίο εκφώνησε ο μεγάλος πολιτικός σε μια Αθήνα που μαστιζόταν από τον λοιμό και τις ταραχές.


Δείτε ακόμα: 
Θετικά βήματα για την Επίδαυρο: Πιο φτηνή μετακίνηση με τα ΚΤΕΛ και αγγλικοί υπότιτλοι

Περισσότερα από Ιστορίες