MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
14
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Δράσης

Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Αυγή

Η ιστορία του «Πλανήτη των Πιθήκων» συνεχίζεται με τα χρόνια. Πίθηκοι μεταλλάσσονται σε νοήμονα όντα με γλώσσα, η ανθρώπινη κοινωνία είναι στα όρια της αποσύνθεσης μετά από μια πανδημία, προερχόμενη από τους πιθήκους και ο πόλεμος κυριαρχίας ανάμεσα στα δύο είδη δείχνει σχεδόν αναπότρεπτος. Θα καταφέρουν οι «ειρηνόφιλοι» ανθρώπων και πιθήκων να συγκρατήσουν τις φιλοπόλεμες δυνάμεις;

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 130'
Μαρίνα Πυλαρινού

Σύμφωνα με την υπόθεση της ταινίας «Ο πλανήτης των πιθήκων: Η αυγή» ένας συνεχώς αυξανόμενος πληθυσμός γενετικά εξελιγμένων πιθήκων, με επικεφαλής τον περιβόητο Σίζαρ, απειλείται από μια ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι κατάφεραν να επιζήσουν από έναν θανατηφόρο ιό, μια δεκαετία πριν. Παρότι αρχικά τα δυο στρατόπεδα δείχνουν διατεθειμένα να συνυπάρξουν σε συνθήκες ειρήνης, στην πορεία αναγκάζονται να συγκρουστούν αμετάκλητα, προκειμένου να αναδειχθεί ο απόλυτος κυρίαρχος του πλανήτη Γη. Στο επίκεντρο βρίσκεται το θέμα ενέργεια και ηλεκτρική παροχή. Οι άνθρωποι χρειάζονται τον ηλεκτρισμό, αλλά για να βρουν την απαιτούμενη ενέργεια, πρέπει να περάσουν από τη Γη των πιθήκων. Από την πλευρά τους, οι πίθηκοι είναι διχασμένοι σε δυνάμεις φιλειρηνικές και σε δυνάμεις φιλοπόλεμες.

Ακολουθώντας τη νέα μόδα, που αποφεύγει τους διάφορους σοβινισμούς, είτε πρόκειται για έθνη και θρησκείες, είτε για το ανθρώπινο είδος, η ταινία δεν παρουσιάζει τους ανθρώπους ως τους καλούς και τους πιθήκους ως τους κακούς. Καλοί και κακοί υπάρχουν και στις δύο πλευρές και ο καθένας έχει τις δικαιολογίες για τις ενέργειές του. Ακόμα και ο κακός πίθηκος, που σχεδιάζει διάφορες ίντριγκες, προκειμένου να δημιουργήσει έναν πόλεμο μεταξύ ανθρώπων και πιθήκων και να πάρει την εξουσία, έχει υπάρξει θύμα βασανισμού από το ανθρώπινο είδος. Επομένως, δικαιολογείται- ως ένα βαθμό- το μίσος του. Όταν ξεσπάει η μάχη, η ταινία έχει δυναμικές και καλογυρισμένες σκηνές δράσης. Οι ήρωες έχουν ισχυρά «θέλω» που καθορίζουν την πορεία της ιστορίας.

Σε ιδεολογικό επίπεδο, το έργο μοιάζει να “πατάει σε δύο βάρκες”. Από τη μία προβάλλει μια ισχυρή οικολογική συνείδηση, που δείχνει τις υπερβολές των ανθρώπων πάνω στα άλλα είδη του πλανήτη και κυρίως τους πιθήκους. Από την άλλη, δείχνει ότι ανθρώπινη ζωή και κοινωνία χωρίς ηλεκτρισμό και ενέργεια δύσκολα επιβιώνουν. Το πάθος, άλλωστε, των απομονωμένων ανθρώπων για ηλεκτρικό ρεύμα προέρχεται και από την ανάγκη τους να χρησιμοποιήσουν έναν ασύρματο, που θα τους φέρει σε επικοινωνία με άλλες ανθρώπινες ομάδες σε άλλα σημεία του πλανήτη.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Αν και υπάρχουν κάποιες κοιλιές και κάποια γλυκανάλατα σημεία στην ταινία, όποιος δεν δυσκολεύεται να ταυτιστεί με την «ανθρώπινη διάσταση» των πιθήκων, μάλλον θα περάσει ευχάριστα. Εκτός από τη δυναμική δράση και τα αξιόλογα εφέ, η ταινία έχει και καλές ερμηνείες, ιδίως από τους ηθοποιούς που παίζουν ανθρώπους, όπως τον Gary Oldman και τον Jason Clarke.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Dawn of the Planet of the Apes
Σκηνοθεσία: Matt Reeves
Σενάριο: Mark Bomback, Rick Jaffa, Amanda Silver

Παίζουν: Gary Oldman, Keri Russell, Andy Serkis, Jason Clarke

Διάρκεια: 130'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2014

Rating: 3,5
Περισσότερα από CINEMA