Αμνησία
Η Nicole Kidman πάσχει από μία ιδιαίτερη μορφή αμνησίας. Ξεχνάει τα πάντα, όταν πέφτει για ύπνο. Αυτά στην «Αμνησία» ένα ψυχολογικό και συνωμοσιολογικό θρίλερ σε σκηνοθεσία του Rowan Joffe. Βασίζεται στο διεθνές best seller του S. J. Watson “Before I go to sleep” (που είναι κι ο αγγλικός τίτλος της ταινίας).
Δίπλα της στέκεται ο σύζυγός της, ο οποίος της εξηγεί κάθε πρωί την δύσκολη κατάσταση της. Ώσπου το τηλεφώνημα ενός γιατρού φέρνει νέα δεδομένα για την πρωταγωνίστρια. Κι αναπτύσσονται κάποιες υποψίες για το ρόλο του άντρα της στη ζωή της.
Ένα τυπικό θρίλερ, με θέμα αυτήν την περίεργη μορφή αμνησίας, που υπάρχει και στο πολύ διαφορετικό (και ανώτερο ποιοτικά) Memento του Nolan. Μια φοβερή (όπως θα αποκαλυφθεί) συνωμοσία γίνεται εις βάρος της αδύναμης, λόγω της αμνησίας της, ηρωίδας, ενώ υπάρχει αρκετά καλή χρήση των ανατροπών και σασπένς, που κρατάει το θεατή σε εγρήγορση. Ταυτίζεσαι με την ηρωίδα κι έχεις μονίμως την αγωνία του τι θα γίνει, αν και υπάρχουν κάποιες κοιλιές προς το μέσο του έργου.
Η ταινία στην κορύφωση του θρίλερ γίνεται- όπως συνηθίζεται- και action movie. Οι λύσεις, όμως, που δίνονται είναι μάλλον απλοϊκές και αρκετά βολικές. Στο ψυχολογικό κομμάτι, τα παράλογα και διεστραμμένα πάθη που αποτελούν την αιτία της σκοτεινής συνωμοσίας, είναι τραβηγμένα από τα μαλλιά. Κι έτσι το υποκείμενο που κάνει τις κακές πράξεις στο έργο δεν είναι ιδιαίτερα πειστικό. Κυρίως, όμως, το καθησυχαστικό και δακρύβρεχτο μελό happy end φινάλε είναι που κάνει τη ζημιά.
Ως προς τις ερμηνείες, έχει ενδιαφέρον η ερμηνεία του Mark Strong, του ψυχιάτρου, ο οποίος με απλότητα και πειστικότητα κερδίζει τις εντυπώσεις. Η Nicole Kidman με τα πολλά κοντινά και τον πιο πρωταγωνιστικό ρόλο σηκώνει μεγάλο βάρος της ταινίας υποκριτικά, αλλά η προσπάθεια της υπονομεύεται από τις μελό παρεκτροπές του θρίλερ. Ο Colin Firth καταφέρνει να αποδώσει σύνθετες πλευρές και να βγάλει καθαρά το συναίσθημα, χωρίς πάντως να είναι συναρπαστικός.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Η ταινία «Αμνησία» ίσως έχει τον τίτλο που της ταιριάζει. Κι αυτό γιατί μάλλον θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα. Είναι ένα τυπικό θρίλερ, που δεν έχει κάτι που να το ξεχωρίζει από τις τόσες άλλες αντίστοιχες ταινίες, πλην του διάσημου καστ.
Γιώργος Σμυρνής