MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
15
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
ΔΡΑΜΑ

Η Ωραία Της Ημέρας

Πόρνη από χόμπι και απλά για την εμπειρία γίνεται η καλοζωισμένη αστή Catherine Deneuve σε μια από τις καλύτερες ταινίες του μεγάλου Luis Buñuel. “Η ωραία της Ημέρας” ταινία του 1967 κυκλοφορεί ξανά στους κινηματογράφους.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-full
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 101'
Μαρίνα Πυλαρινού

Η Σεβερίν, η όμορφη, αλλά ψυχρή ερωτικά, σύζυγος ενός γιατρού, γίνεται πόρνη πολυτελείας σε οίκο ανοχής, με το ψευδώνυμο «Ωραία της Ημέρας». Εκεί εκπληρώνει όλες τις σεξουαλικές φαντασιώσεις της, αλλά και αυτές των πελατών της. Όσο περισσότερο επιδίδεται σε αυτές, τόσο πιο τρυφερή γίνεται με τον άντρα της. Η ταινία αρχίζει όπως ακριβώς τελειώνει, μ’ ένα όνειρο.

H ταινία ανήκει στην ωριμότερη περίοδο του Buñuel τη λεγόμενη «Γαλλική περίοδο» των δεκαετιών 60 και 70 (που ήταν εδώ που τα λέμε οι μεγάλες δεκαετίες του σινεμά). Τότε, ο Ισπανός σκηνοθέτης με συνεργάτες τους Silberman and Carrière, θα σκηνοθετήσει στη Γαλλία τα μεγάλα κινηματογραφικά του αριστουργήματα. “Η ωραία της ημέρας” είναι ένα αριστοτεχνικό παιχνίδι ανάμεσα στο πραγματικό και το φαντασιακό, από έναν Buñuel χλευαστικό απέναντι στα αστικά ερωτικά ήθη, αλλά και γενικότερα την ηθική και την υποκρισία των μεγαλοαστών. Το ότι γίνεται χλευαστικός με τις ελίτ δεν σημαίνει ότι φοράει παρωπίδες για το τι συμβαίνει στα κατώτερα στρώμματα της κοινωνίας ή ότι τους παρουσιάζει σαν αγγέλους. Μάλλον το αντίθετο. Ο κοινωνικός “απόπατος” των λωποδυτών και των ιερόδουλων δεν έχει κανένα σημάδι εξωραϊσμού. Είναι όμως ένας κόσμος μεγαλύτερης ελευθερίας, ως προς την σεξουαλική απόλαυση, καθώς ξεφεύγει από τους περιορισμούς και τα “δήθεν” των ανώτερων οικονομικά στρωμμάτων. Το πορνείο γίνεται ένας χώρος, όπου ελίτ και κατώτερα κοινωνικά στρώμματα συναντιούνται. 

Η πλοκή του έργου αποδεικνύεται επεισοδιακή. Η Σεβερίν έχει κάθε λόγο να θέλει να κρατήσει μυστική την κρυφή ζωή της ως ιερόδουλη, αλλά αυτό δεν είνα πάντα εφικτό. Είτε γιατί μπορεί να έχει πελάτες γνωστούς του άντρα της, είτε γιατί πελάτες, άνθρωποι του υποκόσμου, χωρίς όρια στην δράση τους, μπορεί να την ερωτευθούν και να την διεκδικήσουν “με το καλό και με το άγριο”.

Παράλληλα, η αποστασιοποιημένη προσέγγιση του σκηνοθέτη αλλά και της πρωταγωνίστριας, δίνει μια σχεδόν κλινική ανάλυση των όσων συμβαίνουν στα άδυτα του ψυχισμού της. “Η Ωραία της Ημέρας”, όπως την παρουσιάζει o Buñuel  και την ερμηνεύει η Catherine Deneuve, δείχνει ταυτόχρονα τελείως πόρνη, αλλά και εντελώς αγνή, εμφανίζοντας έναν ψυχισμό τόσο αντιφατικό και διχασμένο, όσο κι η ίδια της η ζωή. 

Το μη πραγματικό (ο κόσμος των φαντασιώσεων και των ενοχών της πρωταγωνίστριας) δένει αρμονικά με τον ψυχρό ρεαλισμό της κοινωνικής της πραγματικότητας και των παράδοξων βίτσιων της. Αν και το σουρεαλιστικό είναι το αντίθετο του ρεαλιστικού, στην “Ωραία της Ημέρας” το ένα απλά συμπληρώνει το άλλο. Η ρεαλιστική αφήγηση μας δείχνει την εξωτερική πλευρά της Σεβερίν και το σουρεαλιστικό καταδύεται στον κόσμο των φαντασιώσεων και των ενοχών της, στη λίμπιντο και το ασυνείδητο της ηρωίδας. Κι όλα αυτά με έναν πολύ καθαρό και ελάχιστα δυσνόητο τρόπο. Αλλά και τα ηθικά ζητήματα και διλήμματα, που τίθενται με ωμό και πολύ εμπνευσμένο τρόπο, από την ταινία, δεν είναι μικρότερης σημαντικότητας. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: “Η ωραία της ημέρας” είναι μία σπουδαία ταινία, που έχει γράψει τη δική της ιστορία στον κόσμο του σινεμά. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η Ωραία Της Ημέρας /Belle de jour
Σκηνοθεσία: Luis Buñuel
Σενάριο: Joseph Kessel, Luis Buñuel, Jean-Claude Carrière

Παίζουν: Catherine Deneuve, Jean Sorel, Michel Piccoli

Διάρκεια: 101'
Χώρα: Γαλλία/Ιταλία
Έτος: 1967

Rating: 5
Περισσότερα από CINEMA